Skip to main content
goeddedag mensen bedankt dat jullie willen helpen :)

Ik heb nu al ongeveer een paar maanden ruzie met mijn oude bestevriend. Ik mis hem heel erg en ik snap niet waarom die boos is precies en ik kan het hem ook niet vragen, want hij heeft mij geblokkeerd op alles ik was/ben 13 hij is nu 16 we gingen steeds minder om hij ging met zijn neven veel om toen ik hem zegmaar verloor. Ik dacht toen het komt vast wel door de ramadan, want ik dee niet mee.

mijn vraag is eigelijk hoe kan ik het goed maken. Ik heb veel vrienden maar niemand kan hem echt vervangen als nullie nog vragen hebben vraag het. Met vriendelijke goed mennems
Hoi

Je verloor contact met een goede vriend, en zou de vriendschap graag herstellen. Deze vriend blokkeerde je op sociale media, wat het je lastig maakt om contact met hem op te nemen.

Zie je deze vriend weleens op een openbare plek? Een voetbalveldje bijvoorbeeld, of een buurtfeest? Je zou hem op zo'n moment kunnen aanspreken, vragen hoe het gaat, etc. In zo'n gesprekje zou jullie band stilaan hersteld kunnen worden.

Is de ruzie ooit uitgepraat geraakt? Als er nog een zekere spanning heerst tussen jullie beiden, lijkt het me verstandig om dat meningsverschil uit te klaren. Zou er eventueel een kennis van je als een soort bemiddelingspersoon kunnen optreden? Hij zou naar je vriend toe kunnen stappen met de vraag of hij bereid is tot een gesprek.

Groetjes

Kenshin
@Kenshin ja ik zie deze vriend op een openbare plek bij een voetbalveld. Ik heb geen ruzie met hem meer echt het is moeilijk uit te leggen. Ik probeer soms mee te praten als hij in een gesprek met mijn vrienden dat lukt ook maar er is zegmaar niks uitgekomen.
Meegaan in een gesprek is goed 🙂 Moest deze vriend even alleen staan, zou het kunnen helpen om enkel met hem te praten. Jullie kunnen het hebben over waar jullie de laatste tijd zoal mee bezig zijn, wat hij doet deze zomer, etc.

Gr. Kenshin

Reageer