Vraag

Beste vriend gaat verhuizen, ver weg van mij.

  • 28 November 2022
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4

“Beste vriend gaat verhuizen, ver weg van mij.”

Ja, die beste vriend van mij gaat (hoogstwaarschijnlijk) verhuizen, heel ver weg, 2.5 uur reizen ongeveer, al zou ik daar naartoe willen gaan. Maar het probleem is:

Ik heb zelf amper (beste) vrienden, waarmee ik ‘echt’ mee kan communiceren, hij was/is (dan) letterlijk de enige waarmee ik normaal kon communiceren. Het doet gewoon pijn. Het feit dat ik straks weer geen vrienden heb, naar (ik denk) een stomme school ga, en nog meer dingen die gaande zijn, die niet per se meehelpen aan een betere situatie. Ik krijg dan ondertussen 4/5 dingen, die mentaal heel zwaar kunnen liggen, vooral voor iemand die met bijna niemand normaal kan communiceren/omgaan. En dat dan allemaal tegelijk. Super leuk natuurlijk. Ik heb gisternacht nog gehuild, aan het idee dat ik straks weer bij ‘square 1’ ben. Weer een rot school, weer amper vrienden/vrienden die mij niet (goed) begrijpen.

Hoe kan ik hier een beetje mee omgaan, want ik heb echt geen zin om weer in een depressie te vallen, ik heb hem op Discord + Whatsapp, maar voor de rest niet echt iets. Ik heb vandaag al afgesproken met hem, heel lang, maar is er écht niet nog iets? Dinsdag gaat hij weg/gaan ze kijken daar, bij dat huis.

Er is nog een (hele) kleine kans dat hij er niet naartoe gaat, als het huis wat ze daar gaan bekijken, niet goed, groot, of betaalbaar genoeg is. Of als ze (de ouder(s)) van gedachten veranderen. Maar het huis was al geaccepteerd (door de ouder(s) zelf, of door de verhuurder(s) zelf). Dus de kans kan, of 50/50 zijn, met geluk, of het is 30/50 dat ze nog dicht bij mij in de buurt blijven wonen.

Gr.
 


2 reacties

Badge

Hey lieverd, jeetje ik weet precies hoe je je voelt!

mijn vriend is ook verhuisd, naar Dubai.

gelukkig hebben we nog wel wat contact.
hopelijk maak, of heb je nog wat vrienden waar je wat leuks mee kan doen, verder blijf praten met mensen die je vertrouwd hopelijk helpt dat!

veel sterkte x

groetjesss

 

hoi @VragenVragen , ugh wat een vervelend verhaal!! :(( Ik ga je proberen een aantal tips te geven.

als je vriend zeker weet dat ie gaat verhuizen, ga dan komende tijd nog veel leuke dingen samen doen! Geniet nog van de tijd die jullie samen hebben! Ga naar de bios, ga een ijsje eten of iets anders wat jullie leuk vinden :))

Als je nieuwe vrienden wilt maken, ga dan proberen om met iedereen in de klas te praten. Dan weet je hoe iemand is. Uiteindelijk kun je bedenken: oh haar vind ik aardig! En bij de ander: nou dat is niet echt mijn type… Je kunt doen goed weten met wie je meer kan omgaan!! Zoek een groepje die je aardig / leuk lijkt en ga daar paar dagen/weken bij zitten. Als je dat groepje niet leuk vind, zoek dan een ander groepje uit. Stel je voor, je vind niemand echt aardig, geef dan niet op. Vertel het aan je mentor en ze kunnen je helpen (heb ik ook gedaan. gewoon doen. kan spannend zijn, maar ze kunnen jouw helpen!) . Als dat niet helpt, dan raad ik het je aan om een keer in de pauze bij een groepje uit een andere klas te zitten. Dat kan best spannend zijn, maar wees gwn jezelf!! Je zou dan mis naar een andere klas kunnen.

 

Ik zelf heb geen vrienden in mijn klas, gelukkig wel vrienden in een andere klas, dus ik voel een beetje hoe jij je voelt. Jij hebt natuurlijk een andere situatie maar ik voel je!

 

laat me weten hoe het met je gaat, en hoe het afloopt.

ik ben er voor je!!

 

 

liefs emma

Reageer