beroving (thuis)

  • 20 June 2020
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

Badge

hi

ik ben sophie 13 jaar,

vandaag was me beste vriendin bij me thuis om wat schoolwerk te maken enz.

en we waren klaar en besloten te gaan zwemmen.

me ouder gingen weg naar een verjaardag van me tante.

na het zwemmen gingen we naar de andere kant van me tuin vlak bij de oprit die naar achterhuis gaat.

ik heb me altijd veilig gevoeld thuis… tot vandaag

me vriendin en ik zaten op mijn telefoon beetje te tiktokken enz. totdat er een man aankwam rennen en de telefoon van me vriendin pakt en wegrend.

wij gingen er achterna maar waren op blote voeten en waren te laat.

de man hebben we niet kunnen zien welke richting hij heen ging.

daarna heb ik direct me ouders gebeld en zijn thuis gekomen. me moeder heeft 112 gebeld en ik moest nog een stukje aan de telefoon praten.

even later kwam er een politie auto.

die heeft me vriendin en ik apart overhoord (hoe de man eruit zag en wat er prc was gebeurd)

dat heeft me flink overstuur gemaakt en heb de hele middag gehuild. even later hebben er 4 politie auto’s nog rond gereden in de buurt tot 19:00..

ik kan nu niet slapen en het heeft veel impact op me gehad. omdat ik uit me veilige situatie ben gehaald. 

hebben jullie tips voor dit en zou ik het me mentor vertellen?


2 reacties

Heyy

Dat je je nu onveilig voelt thuis is relatief normaal denk ik. Je was in een omgeving waar je op je gemak was en dat is verstoord, dan zal dat nog ff vreemd aanvoelen.

Die politieauto's is gewoon een patrouille, misschien is die dief wel nog actief bij jullie in de buurt, en rijden ze daarom rondjes of rijden ze door de straat.

Na een tijdje zul je je werk weer veilig voelen hoor!

Groetjs

Hey Sophie22

 

Wat naar dat jouw veilige plek verstoord werd. Ik kan me voorstellen dat dit je overstuur maakt. 

 

Praten over wat je bezighoudt kan helpen. Als je hiermee graag naar je mentor toe gaat, kan dat. Is je vriendin verder in orde? Ook zij is vast geschrokken. Praat hier eventueel met z’n tweeën over; dat helpt vast. 

 

Gr. Kenshin

Reageer