Skip to main content
Vraag

Bericht sturen? ik heb echt jullie mening nodig

• October 15, 2025
  • 3 reacties
  • 35 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Kan ik dit bericht zomaar naar iemand sturen? Ik wil twee dingen weten.

1. Naar wie stuur ik het? Of iemand waarmee ik echt kan lachen, maar nooit mee heb afgesproken, maar ze heeft ooit gevraagd of het echt wel goed met me gaat. Of iemand waarmee ik ooit goed bevriend was en waarmee ik het heb verpest maar nog steeds soms afspreek, maar ze maakt vaak grappen over mensen met een depressie.

2. Is dit een goed bericht? Hey ik weet niet goed hoe ik moet zeggen en ik wil dit liefst niet op iemand dumpen maar ik kan gewoon niet anders. Ik ben al bijna een jaar depressief en ik snij mezelf en ik moet het gewoon aan iemand vertellen. Ik verwacht niks van jou maar een therapeut heeft ooit tegen me gezegd dat je het gewoon moet vertellen in zo'n situatie. Je mag het met andere mensen bespreken, ik wil gewoon dat het zeker niet bij mijn familie komt. En vertel gewoon door een naam te sturen aan wie je het hebt verteld. Sorry echt waar.

Dankje om dit te lezen en zeg aubwat je denkt in die comment dingen.

3 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 15, 2025

Heyy,

Ik denk dat het beter is om naar die vriendin te sturen die vroeg hoe het met je gaat❤

Je berichtje is goed hoor, maar dat onderste stukje vind ik een beetje verwarrend nog:

En vertel gewoon door een naam te sturen aan wie je het hebt verteld. Sorry echt waar.

Bedoel je dan dit?🙂: en als je het aan iemand verteld kun je dan laten weten aan wie?

Dan zou ik bijv dit sturen:

Hey ik weet niet goed hoe ik moet zeggen en ik wil dit liefst niet op iemand dumpen maar ik kan gewoon niet anders. Ik ben al bijna een jaar depressief en ik snij mezelf en ik moet het gewoon aan iemand vertellen. Ik verwacht niks van jou maar een therapeut heeft ooit tegen me gezegd dat je het gewoon moet vertellen in zo'n situatie. Je mag het met andere mensen bespreken, ik wil gewoon dat het zeker niet bij mijn familie komt. En als je het aan iemand verteld zeg dan wel tegen wie. Sorry echt waar.

Liefs en sterkte❤

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

heyyy anoniem 1305 hierzo 

ik denk zelf niet dat het handig is naar diegene die grapjes over mensen mt een depresie maakt te zegen  want ik ben bang dat je dan gepest word door diegene wat ik over diegene zou aanraden is zeggen hé ik vind deze grapjes niet heel leuk kun je ermee stoppen (ik had vroeger een vriendin die emo was een diegene maakte zelf grapjes hierover en vond het niet erg maar ik kan me geloven dat jij het wel erg zou vinden)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 15, 2025

Als je het naar iemand wilt sturen, zou ik goed nadenken over wie je het vertelt. Als iemand vaak grappen maakt over depressie, is die persoon misschien niet de beste om dit te delen, omdat je je kwetsbaar wilt opstellen.

Wat betreft het bericht, het is dapper dat je het wilt delen, maar het is misschien een beetje te veel in één keer. Je kunt beter beginnen met iets als: “Heey, ik voel me al een tijdje niet goed en ik vond het lastig om dit te zeggen, maar ik moest het even delen. Ik verwacht niet dat je iets doet, maar het helpt me gewoon om het te vertellen.” 

xx liefs Wolf 🐺