Vraag

Bepaalde hulp ( examenvrees training & PMT ) maar ik weet het niet!


  • Anonymous
  • 0 reacties

hoiii hoiii mensen, 

Alvast bedankt voor het lezen van me topic…. Ik heb nog steeds heel erg last van faalangst en me mentor vind dat we er 100% iets tegen moeten doen…. en ik denk alleen maar ik wil alles zelf oplossen en de controle gwn over mezelf hebben/houden…. maar ja dan komt het er gwn nii van… ik stel het dan steeds uit… en vaak zeg ik weet ik niet of ik zeg komt goed… maar ja dan gaat het toch weer mis of wat dan ook…. dus het veranderd totaal niet…. dus me mentor zei vandaag Sophie… ook al had die het paar dagen geleden ook over m'n faalangst…. maar omdat ik dus steeds zei komt goed liet hij het steeds.…. hij zei dus ik wil even met je praten….   dus gingen we praten.. en hij zei… we kunnen examenvrees training doen of dat ik buitenschool hulp ga zoeken… nou geen idee of dat gaat werken die examenvrees training ofz… heeft iemand hier informatie over… of dus zelf aan mee gedaan? graag zou ik iemand ze ervaring hierover wille weten…. ik ben namelijk echt iemand die hulp accepteren moeilijk vind…. ook al zou ik het proberen… kap ik het meteen af… en dat wil ik gwn nii… en als ik niks aan me faalangst ga doen of wat dan ook… weet ik 100% dat ik bij de examens keihard onderuit ga en dat ik…. gezellig (not) nog een jaartje over mag doen….

zoals jullie aan de titel hebben kunnen zien…. staat er ook PMT… m'n begeleider heeft dat aangeboden… om daar aan mee te doen… omdat dat goed ofz… zou zijn voor mij… voor me frustratie.. en ook faalangst en dat ik... alles beter kan voelen… omdat het een beweeg… methode is ofz… en ook omdat ik dus nii echt goed kan praten/verwoorden… kan dit best helpend zijn… nou geen idee… het lijkt me nii echt iets… of het lijkt me wel iets… maar toch weer nii… ben gwn zo erg aan het nadenken over alles… wat vaak zoo irritant is… en ook voor me omgeving is het irritant die me willen helpen… omdat ik dan negatieve gedachtes heb enz… maar ja… als iemand hier een ervaring over heeft… kun je die dan met me delen zou fijn zijn!! dan weet ik een beetje hoe en wat…

 

groet, 

Sophie!


40 reacties

Hoiii, 

klopt… maar ja kan er niet echt zoveel aan doen denk ik…. ja heb ook dus gwn school problemen… doe aan zelfbeschadiging enz…. maar ja… ik had ook veel dingen opgeschreven enz… over hoe ik me voel enz of wat dan ook…. maar ja doe ik nu niet meer echt… weet niet echt Wrm… nii echt zin ofz… Jaa vaak help je andere… maar denk je nii aan jezelf ofz… of zeg je tegen andere alles maar… doe je dat zelf nii… snap je… Ojaa het gaat dan idd zo…. maar dan ben ik benieuwd wie CJG dan betaalt hahaa…. maar ja Thxx voor je info!! 
 

groet, 

sophie 

Heeihoi,

Is er iemand die weet dat je aan zelfbeschadiging doet? Een mentor bijvoorbeeld?

Goed dat je al dingen opgeschreven hebt over hoe je je voelt. Hielp dat wel een beetje?

Misschien heb je er nu geen zin in en komt dat voort uit dat het ook wel confronterend is om te lezen hoe je denkt en hoe je je voelt. Sowieso kost het nadenken en schrijven erover veel moeite en energie, heel gek is het dan ook niet dat je geen zin hebt. Maar als je het eerder wel geholpen heeft, is het wel een idee om het weer eens te proberen? Heb je ook andere dingen die je weleens probeert?

Je zit in je examenjaar, dus je bent dan denk ik 16/17? Dan wordt de hulpverlening nu nog geregeld via de zorgverzekering van je ouders, omdat je daar onder de 18 bent mee verzekerd. Als je 18+ bent gaat het via je eigen zorgverzekering, tenzij je kiest om bij de polis van je ouders te blijven. Je zult het dan waarschijnlijk zelf moeten betalen en voor een deel zul je verzekerd zijn. Je kunt dit misschien ook wel aan je ouders, mentor of andere betrokkenen vragen of hij/zij hierin met jou mee kan kijken.

Groetjes,
Simply Me

Hoiii,

Vroeger wist niemand het, maar… me mentor weet het nu wel… het hielp wel… en ik weet niet of het raar klinkt… maar Wnnr ik het ooit weer terug lees… denk ik wow zat ik zo erg in de put of wat dan ook…. dus is ook wel weer raar om terug te lezen… Jaa het kost idd best wel veel energie om alles op te schrijven hoe je denkt of hoe je je voelt… ja ik kan het idd altijd weer oppakken of wat dan ook… nou ik luister muziek voor goede afleiding…. dus een beetje rap… en ja voor de rest niet echt iets… hou van creatief bezig zijn… maar voor de rest niet echt iets ofz… ja… ik ben drm ook bang… dat ik als ik toch nog ooit hulp wil… dat het via me ouders ofz moet… of dat me ouders erachter kunnen komen ofz… want dat wil ik gwn totaal niet…. dus ja… ik heb trouwens toch besloten… om denk ik dinsdag wel het gesprek aan te gaan…. ook al moet ik 3 uurtjes wachten… omdat ik dom… nii had gekeken tot Hlt ik les had…  en ik zeg wel zo van ik haal me examens niet enz… maar door Corona hebben we veel versoepelingen…. en als ik nu zak zou ik me echt maar dan ook echt dom voelen… maar ja dat zien we nog  wel

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.

 

Heey,

Fijn dat je mentor het weet en dat ook geholpen heeft.

Ik vind dat niet raar klinken, dat heb ik zelf ook weleens. Als je terugleest wat je geschreven hebt kan dat best confronterend zijn.

wow, echt goed dat je besloten hebt om morgen toch naar dat gesprek te morgen te gaan. Balen dat je even moet wachten, maar goed dat je dat ervoor over hebt.

 

Aan de ene kant zijn er inderdaad meer versoepelingen door corona, maar aan de andere kant gaat alles moeizamer en anders. Het zou helemaal niet gek of dom zijn als je juist nu je examens niet haalt. Heel veel mensen zullen hiermee zitten. Je bent hierin niet de enige en je hoeft je echt niet dom te voelen.

Heel veel succes met je gesprek!

Groetjes,

Simply Me

Hoiii.…

nou wou het gesprek af zeggen…. maar ja toen later kwam ik er weer mee van…. niii…. echt me mentor denkt ook zovan… waar ben je mee bezig…. maar ik wil gwn zo graag van me problemen weglopen…. maar ik moet er gwn tegen aan… dus had haar bericht gestuurd… lm zitten enz… want ik had eerst een irritante chat met me mentor… namelijk had ik me verslapen en toen stuurde ik haar een bericht zovan… goedemorgen wat moeten we doen… toen zei ze jij was er nii… en ik voel me dan gelijk afgewezen zovan sh*t…. dus ik zei nee Srry…. zoek het zelf wel uit!’ Toen zei ze zo bedoelde ik hem nii… en ze zei kan ik even bellen... en ik ben dan al gelijk geïrriteerd dus ik zei… laat maar... zoek het zelf wel uit… toen zei ze doe even rustig… en ging ze uitleggen via chat wat we moesten doen… en toen later bod ik me excuses wel aan….maar ja doe ik vaak genoeg…. en toch gaat het altijd fout…. maar ja had gwn weer een beetje te veel aan me hoofd en gwn stress waardoor die frustratie van me af moet…. en ja als ik nog maar net wakker ben en maar 3 uurtjes slaap heb gepakt… kan ik soms blij, chaggie wakker worden en vandaag blijkbaar chaggie…. Ja nou zo zat ik er dus over na te denken!! Thxx 

 

Groetjes. 

Sophie 

Heei,

Wel fijn dat je mentor het zo oppakt en je er echt even doorheen helpt. Dat van je problemen weglopen, dat klinkt echt precies als die angst waar we het over hebben. Het is denk ik angst om ermee geconfronteerd te worden? En daarom wil je er liever voor weglopen dan het onder ogen zien.

“en toch gaat het altijd fout” Wat gaat er dan fout? Wat in het begin ging het even fout vanmorgen, maar daarna heb je het samen met je mentor opgelost. Het is even anders gelopen, maar het is niet gelijk fout gegaan. Ik denk dat je het ook op die manier mag zien.

Je kan ook altijd nog aan je mentor uitleggen dat je weinig geslapen had en daarom  ook op die manier reageerde. En goed dat je toch doorzet, dat is ook iets wat goed gaat. Gelukkig gaat dus niet altijd alles alleen maar fout!

(In mijn vorige reactie had ik ook een stukje getypt over je ouders en vertellen over de dingen waar je mee zit, maar op een of andere manier staat dat er niet in?)

Groetjes,

Simply Me

Hoiii, 

ja dat wel idd… maar ja vind het gwn jammer van mezelf… dat ik zo dom reageerde op haar… Jaa klopt ook idd… ben er ook bang voor om geconfrontreerd… te worden… maar ook over vervolg begeleiding enz… want moest er dus over nadenken… maar ja idk…. ja gwn de dag… en dan Wnnr er iets spannends gebeurd… omdat ik bang ben dat dat ook fout gaat… Jaa als je het op die manier ziet… is het weer anders maar ja… ja als ze er morgen naar vraagt… zou ik het wel aangeven denk ik… ja me mentor zei ook dus zovan no problem… ik heb dat ook wel eens… dus toen ik zei lm… ga toch wel naar het gesprek… ik dacht iets te snel na… en ga dit X nii weglopen enz… ja dan gaat idd nii alles fout… maar ook niet perfect!

Ohh die heb ik dan denk ik nii gelezen… maar ja heb nii echt bepaald goed contact ofz met me ouders… dus vertel hun niks… dus ja 

Groet, 

 

sophie 

Heey,

Niet perfect is ook goed. Je doet heel erg je best en dat mag je zelf ook waarderen.

Nadenken over vervolg begeleiding betekent niet gelijk dat dat direct komt. Nadenken is een eerste stap, het oriënteren op wat jij wil en welke mogelijkheden je hebt.

Je hebt goede voornemens voor het gesprek morgen, succes!

Groetjes,
Simply Me

Ja komt goed…. heb morgen een intake van me vervolgopleiding…. en gesprek dus met me begeleider… maar komt allebei wel goed… ja als nog ben gwn altijd te streng… voor mezelf dus ja

Heey Sophie,

Hoe is het gesprek gegaan?

Of waren het twee gesprekken eentje was een intake voor je vervolgopleiding en de andere met je begeleider?

Groetjes,
Simply Me

Hoii hoii, 

het gesprek… was niet echt iets boeiend… was maar een half uurtje ong… en ja niet echt… over iets gepraat… en ja me intake… ik ben aangenomen… bij me opleiding… maar ik heb 28 mei nog een intake… die ga ik ook doen en als ik daar ook wordt aangenomen… ga ik kiezeN… maar Thxx voor het vragen!!

groetjes,

sophie 

Hoii,

Gefeliciteerd, leuk dat je bent aangenomen bij je opleiding!

Helpt het idee dat je een opleidingsplekje hebt, ook wat meer voor je examens? Dat je een doel hebt om je op te richten? Misschien helpt dat wel om soort iets meer te geloven dat je het wel gaat halen.

Het andere gesprek was niet zo boeiend, heeft het wel iets verder geholpen?

Groetjes,
Simply Me

Hoii, 

nou wel Miss een beetje…. maar ook weer nii eigenlijk… want je moet een nieuwe… weg op…. enz en ik heb eigenlijk… totaal geen zin om opnieuw te moeten beginnen met alles enz…. ben gwn bang… dat ik geen vrienden krijg enz…. of andere dingen…. en dat gesprek…. heeft nii echt verder geholpen ofz…. dus ja…. voor niks gewacht…. maar ja 

 

groetjes, 

sophie 

Hooi,

Jammer dat je het idee hebt dat je voor niks hebt gewacht. Ik denk eigenlijk dat je vast wel iets uit het gesprek hebt gehaald. Als is het maar een kleine zin of opmerking. Of misschien wel gewoon het feit dat ze je willen helpen en meedenken.

Ik kan je begrijpen dat het lastig is om een nieuwe weg in te slaan en het idee om nieuwe vrienden te maken. Zelf vond ik het ook lastig om de nieuwe overstap te maken.

Ik zou me nu richten op de examens e.d. tuurlijk mag je wel voor uitkijken. Maar het helpt je niet om te gaan stressen en allemaal scenario's uit te denken. Komt tijd, komt raad

Groetjes,
Simply Me

Hoi, vgm heb ik hier nooit meer op gereageerd. Sorry daarvoor! Omdat alles zo hectisch was! Maar hoe gaat het ermee?

 

Reageer