Vraag

ben ouders zat!

  • 17 June 2021
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hallo ik ben een 14 jarige meisje en ik ben me ouders zat

dus ja kijk (sorry als er spelfouten zijn ik ben gwn boos) vandaag ging mijn vader mijn broer zijn haar knippen in de badkamer alleen ik wou me handen wassende ik wachte gwn 15 minuten en dan zeg ik ik wil even me handen wassen dan zegt mijn broer opeens GA WEG je geeft mij boze oog. (Ik weet hij is raarrrr) ik zeg zo van wtf zeg jij, jij bent echt raar ik wil gwn me Handen wassen. Mijn vader zegt gelijk ga weg je bent te opdringend, dan zeg ik wtf heb ik gedaan enzo he wat ik vroeg is om me handen te wassen, hij zegt gelijk waarom zo grote mond enzoooo dan ga ik naar de keuken om handen te wassen en dan zeg ik zo van tegen me ouders wejow ze worden gelijk boos alleen omdat ik me handen wil wassen tuurlijk hoord mijn vader dat weet en gaat hij iritsnte dingen tegen mij zeggen en schreeuwen dit klinkt misschien raar maar ik zweer als je me vader ziet je bent gewoon bang. Maar ik vind het irritant dat me ouders me broer meer houden dan mij en je denkt zo van nee je ouders houden van allebei maar nee ze behandelen alsof ik geen familie ben en als oké r van zeg gaat me vader gelijk schreeuwen ik kan hier echt niet tegen en dit is maar een klein maar dit is 24/7 en kan er echt niet meer tegen ik ben gewoon mijn hele leven zat, ik wil gewoon dood maar ook weer niet snapje

oke ik wou gewoon even me verhaal kwijt misschien hebben jullie tips ofzo? 


1 reactie

Tot nu toe heb je het over broer en je vader gehad, maar niet over een tweede ouder.
Heeft je moeder nog iets te maken met dit verhaal?
Als zij naar jou wilt luisteren heb je in ieder geval één persoon die jou hier mee kan helpen.

 

Het lijkt mij sowieso handig om dit met iemand in je buurt te bespreken.
Een goede vriend/vriendin is wel handig, maar een ander familielid kan ook.
Misschien hebben zij wel een effect op je ouders.

 

Jij geeft aan dat dit te veel is en dat jij het leven zat bent.
Daarvoor kun je terecht bij de Kindertelefoon, maar ook 113.nl .
Omdat je thuis niet goed behandeld wordt kan het ook fijn zij om te kijken wat Veiligthuis voor je kan doen.
Je mag dan niet in elkaar worden geslagen, maar zo kun je zeker niet je kind behandelen.

 

Zorg er hoe dan ook voor dat jij niet dit voor je houdt en praat hier dus over met een vriend(in), een familielid of iemand van school.
Je kunt daar altijd een docent over spreken, maar je kunt daarmee ook terecht bij een mentor of vertrouwenspersoon.

 


 

Reageer