Vraag

Ben ongelukkig, is dit normaal

  • 1 January 2023
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoii,

Dit is zeker niet zo’n heftig verhaal als je vaker ziet op dit forum, maar k wil het alsnog delen!

Een stuk of 3 of 4 maanden geleden begon ik best ongelukkig te worden. Het kwam nogal uit het niets.

In die periode was ook iemand overleden die ik niet persoonlijk kende, maar heel belangrijk was voor waarmee ik wel heel goed bevriend ben. (Beetje vaag, maar ik weet niet of diegene op t forum zit)

Daar had ik ook last van, maar ik voel me nog steeds ongelukkig dus ik denk niet dat dat het enige is. 
Het voelt elke dag alsof ik heel hard mijn best moet doen op gelukkig en positief te zijn en om de normale dagelijkse dingen te doen, zoals tandenpoetsen, opruimen, etc.

Ook ben ik echttt 24/7 moe, maar dat is al zolang ik me kan herinneren aan de gang.

Moet ik hulp zoeken? Wat moet ik doen? Ik begin echt moe te worden en ik verlies moed. Ik was een paar maanden terug ook suicidaal en nogal ongelukkig en ik heb geen zin om dat nog een keer mee te maken 😅

Dus ja, iemand advies?  (oh en trouwens ik ben ook HSP)

 


5 reacties

Misschien kan je even met de Kindertelefoon bellen of chatten. Dat heeft mij altijd geholpen.😊👍 @Dominoz 

Hoi @Dominoz Wat vervelend! Ik denk dat best wel veel mensen dit hebben, ik heb het zelf ook gehad maar dat ging ook weer over. Maar alsnog is het echt niet fijn! Hopelijk gaat het snel over!

Reputatie 7
Badge +15

@Dominoz , vervelend, goed dat je hulp zoekt, hier op het forum! 
bellen en chatten kan altijd ( elke dag van 11:00tot22:00 en de jongeren chat van 18:00 tot 20:00!vlgensmij).  Oh nee , gewone chat tot 21.00 

 

😅

Op www.kindertelefoon.nl.      , veder wil ik jou nog even iets vertellen, 

 

kijk een depressie( als ik het zobmag noemen….) komt vaak niet uit het niets, vaak heb je een overstroomde emmer, kijk….

 

 

bij alles wat vervelend is komt er 1 druppel of meer in je emmer, tot hij overstroomt….. dan kan je alles niet meer aan,,,,, 

 

 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Hoi @Dominoz !

Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik ben zelf ook HSP en het gaat al één lange tijd niet goed met mij. Ieder persoon is anders, maar bij mij begon het ongeveer ook zo hoe je je nu voelt en het is langzaam achteruit gegaan. Het is belangrijk dat je het in de gaten blijft houden, zodat je je niet nog slechter gaat voelen. Je kan iemand in je omgeving bijvoorbeeld je ouders of iemand anders in vertrouwen nemen, zodat je met hen kunt kijken wat voor jou nodig is. Het is nooit verkeerd om hulp te vragen. Je leert beter met dingen omgaan en het kan juist voorkomen dat je je nog slechter gaat voelen. Verder is het belangrijk om rust momenten te pakken en goed je grenzen aan te geven. Hopelijk heb je hier iets aan!

Groetjes,

@Indy1234 

Reputatie 2
Badge

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon) 

Dankjewel voor je reactie! Ik heb een goede band met mijn moeder & mn zus dus en zij zijn ook HSP dus ik zal wel wat tips aan hen vragen. Nogmaals dankjewell! 🙏

Reageer