Ben jij gelovig?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik vroeg mij af of er mensen op dit forum zitten met een religieuze achtergrond of natuurlijk personen die geloof interessant vinden. Heb jij iets met geloof? Ga je ook daadwerkelijk naar een kerk/moskee/koninkrijkszaal/synagoge, of alleen tijdens rouwen en trouwen?

Ben benieuwd 🙂

12 reacties

Hey,
Ik ben 17 en christen. Ik ga elke zondag, mijn mijn ouders, zus, broertje en zusje, naar de kerk, en heb eens per maand zondagsschool (dan lijd ik de dienst voor de kinderen van twaalf en jonger). Vroeger ging ik op zaterdagavond naar een jeugddienst, maar daar haal ik nu weinig uit dus ik ga niet meer.
Voor mij heeft christen zijn weinig met naar de kerk gaan te maken. Het gaat om mijn persoonlijke relatie met God. In een kerk zijn vaak veel regeltjes zie door mensen gemaakt zijn. Dat vind ik zelf heel erg jammer. Het roept vaak ook een vertekend beeld op over christenen.
Ben jij gelovig?
xx Pheebe
Hey,
Ik ben ook christen en ga, net als Pheebe, elke zondag naar de kerk. En nee, dat doe ik niet omdat ik dat perse van mijn ouders moet (al vinden ze het wel fijn dat ik altijd mee ga) maar omdat ik het zelf wil. Eens in de twee weken heb ik ook jeugdvereniging.

Gr
Heey,
Ik ben ook christen en ga bijna elke zondag naar de kerk (want mijn ouders zijn beide dominee duhh) ik zit op een koor waar we veel liedjes over god zingen. Verder heb ik 1x in de twee weken club. (Van de kerk)
Groetjes,
ben jij ook gelovig?
Wat een leuke reacties!

Ja, zelf ben ik ook gelovig. Ik ben een gedoopte Jehovah's Getuigen. Dat betekent dat ik twee keer per week naar een Koninkrijkszaal ga, één keer in de week bijbelstudie heb en meerdere malen per maand langs de deuren ga.
Nee, ik ben atheïst. Atheïsme is niet echt een geloof, maar meer een zekerheid. Ik ben er zeker van dat waar jullie in geloven niet bestaat. Maar ik verbied mensen niet om te geloven, want als het mensen de extra kracht geeft die ze kennelijk hard nodig hebben ben ik blij voor ze. Het is wel zo dat ik niet met christenen of andere gelovigen omga, omdat ik niet vind dat hun ideologieën bij die van mij passen. In dat opzicht zie ik ze wel als minderwaardig.
Hoi,
Nee ik ben ook atheïst. Ik respecteer wel alle religies en ga ook veel met gelovige mensen om. Ik zat wel op een katholieke basisschool en nu weer op een katholieke middelbare school dus ik heb wel altijd met geloof te maken. Ik vind religie ook super interessant.
Hoi,

Ik ben ook christen en ga regelmatig naar de kerk, helaas heb ik het door mijn studie vaak super druk en lukt het niet om wekelijks naar de kerk te gaan, maar ik vind het geen noodzaak. Ik bid wel dagelijks en ik breng mijn geloof wel zoveel mogelijk in de praktijk, daarvoor hoef ik niet naar de kerk te gaan, vind ik.
Nee, ik ben atheïst. Atheïsme is niet echt een geloof, maar meer een zekerheid. Ik ben er zeker van dat waar jullie in geloven niet bestaat. Maar ik verbied mensen niet om te geloven, want als het mensen de extra kracht geeft die ze kennelijk hard nodig hebben ben ik blij voor ze. Het is wel zo dat ik niet met christenen of andere gelovigen omga, omdat ik niet vind dat hun ideologieën bij die van mij passen. In dat opzicht zie ik ze wel als minderwaardig.

Ik snap alleen je laatste zin niet goed. Of nou ja, ik snap de zin wel, maar de reden niet. Waarom, als ik vragen mag?
Nee, ik ben atheïst. Atheïsme is niet echt een geloof, maar meer een zekerheid. Ik ben er zeker van dat waar jullie in geloven niet bestaat. Maar ik verbied mensen niet om te geloven, want als het mensen de extra kracht geeft die ze kennelijk hard nodig hebben ben ik blij voor ze. Het is wel zo dat ik niet met christenen of andere gelovigen omga, omdat ik niet vind dat hun ideologieën bij die van mij passen. In dat opzicht zie ik ze wel als minderwaardig.

Ik snap alleen je laatste zin niet goed. Of nou ja, ik snap de zin wel, maar de reden niet. Waarom, als ik vragen mag?


Christenen denken altijd dat ze de hele wereld zijn en daar ben ik het niet mee eens.
Hey,
Ik kan je gedachte opzich wel begrijpen maar ik zie het niet zo. Ik het echt niet het idee dat dat zo is.

Kan je een voorbeeld noemen?
Nee, ik ben atheïst. Atheïsme is niet echt een geloof, maar meer een zekerheid. Ik ben er zeker van dat waar jullie in geloven niet bestaat. Maar ik verbied mensen niet om te geloven, want als het mensen de extra kracht geeft die ze kennelijk hard nodig hebben ben ik blij voor ze. Het is wel zo dat ik niet met christenen of andere gelovigen omga, omdat ik niet vind dat hun ideologieën bij die van mij passen. In dat opzicht zie ik ze wel als minderwaardig.

Ik snap alleen je laatste zin niet goed. Of nou ja, ik snap de zin wel, maar de reden niet. Waarom, als ik vragen mag?


Christenen denken altijd dat ze de hele wereld zijn en daar ben ik het niet mee eens.


Hmm, daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Ik snap dat er best sommige Christenen zijn met die gedachte, maar dat geldt natuurlijk niet voor alle personen die Jezus navolgen. Een moslim is niet per definitie een IS strijder, net zo min als een Christen een grootheidswaan heeft. Naar mijn mening is het een beetje 'alles over één kam scheren', maar okay; ik respecteer ieders denkwijze dus ook die van jou. Als jij dat vindt, mag jij dat vinden 😛
Reputatie 2
Badge +2

ik ben monnik geweest toen ik 6 was in tibet, ik ben nog steeds boeddhist maar er zijn geen tempels in de buurt

Reageer