Ben je gelijk emo als je jezelf snijdt?

  • 14 April 2014
  • 32 reacties
  • 4113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb megesneden in tijden dat ik erg 'dikwas' en erg gepest werd.... maar ben ik gelijk een emo ofzo  

32 reacties

Nee toch? Anders ben ik emo terwijl ik niet wist
Nou ik dus ook. Maar ze zeggen van ja je bent emo want je snijd je zelf enz
Nee. Emo is een stijl. Het is vooral je kleding, haar, make-up en muziek-smaak etc wat een persoon emo maakt. 
Het valt mensen gewoon op dat mensen die in het vakje 'emo' vallen vaker snijden, of er tenminste meer open over zijn. Betekent niet dat elke emo snijdt, helemaal niet zelfs. 

Snijden is een psychologisch probleem.
hey,

ben zelf emo geweest.
Emo zijn heeft niks met snijden te maken.
Emo is zoals Cantarella al zei, een stijl.
Snijden doe je gewoon om pijn van binnen weg te halen door jezelf van buiten pijn te doen.

Dus snijden door pesten, is niet meteen dat je emo bent 🙂
Heey,
op school waren we aan het afdwalen in de les en hadden we het ineens over gangsters en emo's. Toen wilde de docent weten wat nou eigenlijk het verschil was en hoe zo'n iemand er nou eigenlijk uitzag. Iemand uit mijn klas zei dat emo's snijden. Maar dat is helemaal niet zo. Emo zijn is een stijl. Meestal worden emo's ook gepest en daardoor gaan ze snijden. Alleen omdat er dus zoveel emo's gepest worden, gaan de meesten zich daarvan ook snijden, dus iedereen denkt gelijk dat snijden bij emo's hoort. Maar dat is helemaal niet zo, het lijkt alleen zo, omdat de meeste emo's snijden...

En zoals Cantarella al zei: snijden is een psychologisch probleem en heeft niks met emo's te maken.
Cantarella zei ook dat emo's er opener over zijn; ik weet niet of dit waar is, want emo's blijven toch ook gewoon mensen?? Waarschijnlijk denken ze het grootste gedeelte hetzelfde als ons over problemen, snijden. Dus waarom zouden emo's er nou wel opener over zijn, en mensen die geen emo zijn minder? Maar ik weet ook niet veel van emo's af, hoor... Dus ik weet niet of dit wel waar is...

Je hebt al veel handige reacties gekregen, dus weet niet of je hier nog wat aan hebt....

gr.
benikanders
Hoi marellabieber.
Nee je bent niet emo als je je sneid.
Emo staat voor emotioneel.
Emo is een muziekstyl, ookwel emocore genoemd en een manier van kleden.
Als je t "typische" plaatje van emo wilt hebben: veel zwart, all stars of vans, haar vaak over een oog en zwart of knalkleuren.
Ik heb veel aternatieve vrienden en ikzelf ben ook alternatief, iets in de richting van punk/gothic/emo maar er zijn heel weinig mensen die echt in het "typische" plaatje passen, de meesten noemen zichzelf gwn alternatief.
Er zijn "emo's' die sneiden. Er zijn mensen die zich emo noemen omdat ze zichzelf sneiden.
Emo is niet de officieele vertaling voor mensen die zigzelf sneiden. Dat hebben andere mensen verzonnen.
Ik hoop dat dit helpt
Sterkte x
Nee emo is een kleding en muziekstijl, snijden is een manier om met problemen om te gaan
Nee emo is een kleding en muziekstijl, snijden is een manier om met problemen om te gaan

Nog geen eens muziekstijl, gewoon een kledingstijl. Dat de mensen die die muziek maken ook die kleding dragen heeft er niks mee te maken.
Wel muziekstyl maar dat heet emocore, dat is een subgenre van hardcore punk.
Met opener bedoel ik dat ik de meeste emo's gewoon open en bloot zie lopen met hun littekens.

En je merkt het ook op social media, het is altijd een bepaalde groep mensen die ermee te koop loopt.
Ik zie vaak emo's maar nog nooit met littekens, van sommigen weet ik het wel dat ze zich beschadigen en dat ze een emostijl hebben. Maar de littekens van hun heb ik nog nooit gezien, die verbergen ze. Maar niet iedere emo snijdt zichzelf, lang niet allemaal zelfs. Het is gewoon een kutvooroordeel waarbij ook nog grapjes over worden gemaakt wat kut is voor de emo's en kut voor de mensen die snijden.
Nee, emo is echt of een kleding stijl, of een bepaalde levensstijl. Door jezelf te snijden ben je niet automatisch emo. En snijd jezelf niet , praat erover x. stay strong . 
nee je bent geen emo omdat je jezelf snijd emo is een kledingstijl en die luisteren naar een ander soort muziek ( hardcore,emocore,scream,black metal,heavy matal) ik ben zelf ook emo (dark emo) en het is niet altijd makelijk om zo te zijn echt iedereen denkt dat we alleenmaar depressief kunnen zijn en dat soort dingen maar emo kinderen kunnen ook gewoon zijn maar je kan het niet echt uitleggen wat emo is.
Als je emo bent is dat een keuze van je kledingstijl.
Niet alle emo`s schijden zichzelf..
ik ken mensen die hier boos om zijn geworden omdat het bekent staat dat als ze emo zijn dat ze zichtzelf ook zouden snijden maar dat het niet het geval is.
Oftewel als je je snijd ben je helemaal geen emo. Tenzij je kledingstijl zo is 🙂. 
Nee,  mensen die zien meestal bij snijden gelijk een emo beeld maar als je er gewoon normaal (niet emo of gotic) uitziet dan ben je ook geen emo. Emo's hebben weer andere looks enzo (veel zwart etc). Daar is niks mis mee, maar als je daar niet op lijkt word je ook niet gezien als een emo.
Reputatie 2
Badge +17
Nee je bent niet helemaal emo, maar als je mijn mening vraagt.. Als iemand zichzelf snijdt roep ik hem wel snel tot emo uit. Want als je een emo bent, vind ik, vind je pijn toch fijn fso? Of heb ik dat nou helemaal fout.. 
Emo is een muziektype dat dateert uit de jaren tachtig van de 20e eeuw. Emo combineert hardcore, post-hardcore en popmuziek met melodische en experimentele rock. Vanaf eind jaren negentig evolueerde de term "emo", tegenwoordig verwijst emo ook naar een modestijl en een lifestyle voor (vooral) jongeren.

Dat dus, emocultuur is een lifestyle. Een manier waarop je je kleed, je muziekstijl etc. Niet alle emo's willen pijn. Niet alle mensen die zichzelf opzettelijk pijn doen zijn emo. Ik beschadig mezelf en ik ben niet emo. Ik ken tientallen andere mensen die zichzelf beschadigen en niet emo zijn. Ik ken emo's die zichzelf beschadigen, maar ik ken ook emo's die zichzelf niet beschadigen. Het woordje emo zegt dus helemaal niets over of die persoon zichzelf beschadigt of niet. 
Je bent niet meteen ''emo'' als je jezelf snijd... Het is alleen wel een beetje zielig :/
Probeer hier mee te stoppen. Dit is NIET goed voor je. Het helpt echt niet hoor.
Nog geen eens muziekstijl, gewoon een kledingstijl. Dat de mensen die die muziek maken ook die kleding dragen heeft er niks mee te maken.

Dat bedoeld ze niet, je hebt een genre muziek dat emo heet, net zoals je ook gothic muziek hebt
nee, ik ben zelf emo , ik heb super veel emo  friends die zich NIET SNIJDEN... 
Snijden heeft niks met emo te maken.. 
emo is een manier van leven en uiten etc 
dus snijden hoort niet bij emo enzo...
alleen de media laat mensen denken van wel. 

maar snijden is gwn een psychisch probleem .
Hoi allemaal
Ik was vroeger een Emo en had mezelf nooit gesneden...
slechts omdat een aantal Emo's gepest worden om hoe ze eruitzien en muziek smaken zijn word elke Emo gezien als snijder.
Nu ben ik Gothic geworden en nog steeds accepteerd maar een handje vol mensen het. Alleen omdat ik anders ben.
Mijn conclussie is dat snijden niets te maken heeft met emo zijn of niet.
Sowieso is snijden nooit een oplossing.

Groetjes BlackVeilBridesSoldier!
Goedzoooo !!! :3 #BvbIsTheBest ^_^ 
Tuurlijk!!!! #BVBARMY!!! 🙂
#BVBARMY Andy CC jinxx Jake pitz wrm heeft jake geen bijnaam
???
maar BVB is awesome
En Ashley purdy natuurlijk! Ik heb echt geen idee.... Maar Andy Biersack heeft ook geen bijnaam... hij zijn sowieso coole namen!

~BlackWolf

Reageer