Skip to main content
Vraag

ben ik zwak?

• June 23, 2025
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

hi.

mijn vriendin op school zei dat ik zwak ben en voor me schaamt dat ik zo zwak ben. ik heb gepraat met andere vrienden van me en zeggen dat dat niet zo is. wat als het wel zo is? ik heb vandaag verteld tegen mijn vriendin die dat zei. ze begrijpt het nog steeds niet helemaal. ze heeft nog niet verontschuldigt. en ze denkt nog steeds dat mijn problemen kleiner zijn. ze weet niet wat mijn problemen zijn en als ze in mijn schoenen zou staan dan zou ze begrijpen hoe zwaar het is. nu wil ik niks meer voelen, nu wil ik tegen niemand meer praten over mijn gevoelens. terwijl ik het wel echt nodig heb. ik begrijp mezelf niet goed en zoek mensen die me begrijpen. nu hoef ik het niet meer. ik ben bang dat ze denken dat ik zwak ben. ik hoef geen hulp meer. ik dacht echt toen ik haar ontmoet had echt vrienden had gemaakt en dat ze me begreep. nu is de twijfel terug.

ik weet echt niet wat ik moet doen.

zijn mijn problemen echt klein?

4 reacties

• Net nieuw
  • June 23, 2025

Beste Zeepsopje,

Of problemen groot of klein zijn is natuurlijk een relatief iets. Iedereen ervaart dingen anders.

Dat jouw vriendin je belachelijk maakt over hoe jij dingen ervaart is natuurlijk niet in de haak. Je bent niet zwak. Het is zelfs heel sterk dat je hierover durft te praten.

Probeer anders aan jouw vriendin jouw situatie uit te leggen! Als je dit toch nog een beetje spannend vind, of dit te persoonlijk vind om te delen, dan is dat volledig te begrijpen! Leg anders aan haar uit wat haar woorden met jou doen. Vertel haar duidelijk dat je dit niet chill vindt. Als ze dat niet kan begrijpen, dan is dat maar haar probleem.

Als je over je gevoelens wilt praten, kan je altijd naar een andere vriend of vriendin die je hiermee vertrouwt gaan. Er zijn vast genoeg mensen die wel tolerant zijn. Desnoods zoek je een docent of een ouderfiguur! (Hoewel ik kan begrijpen dat dat nog een beetje angstaanjagend kan zijn.)  Deze forum is altijd ook een goede optie!

Liefs, Guitarlele

𝐋𝐚𝐩𝐩𝐢𝐞𝐭𝐡𝐚𝐜𝐚𝐭
Forum|alt.badge.img

Hoii,

Ik heb dit ook een keer gehad, en vertrouw me, meestal zijn dit soort vriendinnen niet echte vriendinnen. Bij mij wou ze haar zorgen in mij uiten en uiteindelijk heb ik haar gedumpt. Mij advies is: zoek vooral mensen op bij wie je je prettig voelt! En blijf juist wel praten met mensen.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Roos_De_Kindertelefoon
Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@Zeepsopje 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie lees ik in je topic. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Roos,

De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • June 24, 2025

Ze is mijn enige vriendin die ik nu heb hier. De rest is in nederland. Ik kan haar niet dumpen, want ik wil haar niet pijn doen. 1 persoon heeft al pijn de andere hoeft geen pijn te hebben. en als ik haar dump ben ik weer alleen. Ik heb verlatingsangst. We hebben er nu wel over gepraat. Ze heeft geen sorry gezegd alleen uitgelegd waarom ze het zei. Uitleg werkt niet. Het beste als je dit fout hebt gezegd is sorry zeggen en laten zien dat je wel goed kan luisteren. Ze begreep het niet. Misschien doir dat haar eigen moeder zegt dat ze zwak is. Ik heb daarover iets gezegd tegen gaar. Dat dat niet okay is. Ze begreep het niet. Ze zei iets van naaaah, no it's okay. Maar dat is het niet. Ze heeft me echt pijn gedaan. In het begin was ik zo blij toen ik haar ontmoette. Het voelde als real friendship, maar nu voelt het steeds meer verkeerd. Toxic friendship.