Vraag

ben ik paranomaal?

  • 1 December 2020
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Beste lezers van dit forum,

ik ben nu 13, en ik heb het gevoel dat ik iets paranomaals heb. Al vanaf dat ik jong ben heb ik het gevoel dat ik ergens voorbestemd voor ben. Ik voel dat heel sterk. Ik ben voor mijn gevoel zeer bijzonder. Ik heb altijd voor iedereen klaargestaan enzo. Maar het gaat eigenlijk veel verder.
 

Laast fietste ik met een vriendin, ze had een probleem. Op een een of andere manier vertrouwde ze me. Ik probeerde haar te helpen. En ik heb met haar lang gepraat. Ik heb nooit geleerd om om te gaan met hulp naar anderen, maar aan het eind van ons gesprek zei ze dat ik precies hetzelfde had gezecht als haar psycholoog. 
ik voelde de drang om haar te helpen heel groot. En iets hield mij tegen toen ik haar wilde helpen. Diep van binnen hield iets mij tegen om te kijken. En toen loste het probleem op! 

een ander soort voorbeeld: als ik iets wil een beschermende crikel ofzo dan kan ik zo iets maken. Als ik er echt in geloof kan ik het verschil voelen binnen en buiten mijn eigen gevormde circel. Binnen voelt het fijner dan buiten. Wat super bizar is. 
 

vanacht had ik heerlijk gedroomd. Maar toen ik wakker werd zei ik iets tegen mezelf. Ik wilde iets voorspellen. Ik wist dat ik het kon. Ook al was het meerdere keren mislukt. Ik concentreerde me op een draaikolk een soort tornado. Het veranderde in vanalles. Ik focusde en stak mijn hand in de tornado. Ik voelde niks tot ik een soort schok door mijn hand voelde. Ik voelde een gouden gloed en toen ik het er uit trok was het een vlesje. Er zat een briefje in. Er stond op: geluk is de enige manier om te leven. Daarna trok ik nog iets uit de tornado. Het was een gouden hartje. Ik werd wakker uit mijm fantasie. Toen ik mijn telefoon opende had ik een bericht gekregen: 2 is een geluksgetal..

dat was dus het tweede hartje twee is geluk. Het hartje is geluk en zonder geluk kun je niet leven. Zonder je hart kun je niet leven..❤️
 

hetzelfde had ik toen ik in een les zat op school. De leraar wilde een opdracht opschrijven en voor dat zij schreef wist ik dat er een 9 moest komen. Mijn leraares schreef een 8 op. Ik voelde direct dat het niet goed was. Dat het niet kon. En ja hoor na een paar seconde kraste ze de 8 door en maakte er een negen van. Ik snapte het niet.

kunnen jullie mij helpen? Ik snap het niet? Ben ik paranomaal? Bedankt voor jullie reacties!

 


6 reacties

Badge

Nou ik heb soms ook wel dat ik me paranormaal voel maar ik weet alleen nog niet wat misschien komen we er later achter...

Ik ben zelf uiterst cynisch, dus dat zul je ook merken.

  1. De cirkel klinkt gewoon als een placebo. Je gelooft dat het beter is binnen de cirkel, dus is het beter binnen de cirkel. 
  2. Ik zou een droom in ieder geval niet als bewijs gebruiken. Dat zijn beelden die je daadwerkelijk bedenkt, dus dan is het niet super gek dat er iets paranormaals in gebeurt als je je zo erg bezig houdt met het paranormale.
  3. Cijfers gokken is op zich niet zo gek, zeker niet als de context kent. Als het iets tussen de 1 en de 10 moet zijn, dan heb je 1/10 kans om het goed te hebben, als de kansen gelijk zijn verdeeld.
  4. Het oplossen van het probleem van jouw vriendin zou ik eerder toeschrijven aan iets anders. Het kan sowieso al opgelost worden in die periode en daarmee los staan van jouw wens. Je kunt je mentaal enorm inspannen om een bord te laten vallen, maar daardoor zal het echt niet van de kast vallen.
Reputatie 2
Badge +1

Ik snap het verhaal niet @Luna_loena_xlove 

Hi,

Ik geloof wel in het paranormale en ik heb er zelf ook ervaring mee. Bij mij gaat het vooral om dingen die ik hoor.

Als ik jou verhaal lees dan denk ik eerder dat het waan ideeën zijn dan iets paranormaals maar oke.

Zoals @MensPersoon het uitlegde lijkt mij dit veel logischer. Zoals die cirkel. Jij hoopt en denkt zoveel dat die cirkel je echt helpt dat het je ook helpt. Als je heel vaak en heel lang in iets probeert te geloven dan schakelt iets in je hoofd om en denk je dat het echt zo is. Stel ik ga naar de winkel en als ik daar ben dan haat iedereen mij. Als ik dat lang genoeg denk dan ga ik het vanzelf geloven.

De dromen zijn ook vanzelfsprekend. Als jij de hele tijd aan 1 iets denkt, en je valt daarna in slaap, dan ga je er waarschijnlijk ook over dromen. Ik heb dat wel is tijdens het gamen. Ik speel Elite Dangerous en als ik dat in de avond voor langere tijd  doe, dan droom ik die nacht ook daarover.

Cijfers raden ja.. het is knap dat je het goed had maar het is niet paranormaal ofzo. Als mijn leraar wiskunde iets op het bord schrijft dan reken ik meteen mee in mijn hoofd. Voordat hij het antwoord opschrijft heb ik al een antwoord in mijn hoofd. Als dat dan goed is dan kan ik blij zijn want dan snap ik het. Is dat paranormaals? Nope.

En ja met je vriendin.. als mijn vriend depri is dan kan ik ook woorden tegen hem zeggen en met hem lang praten en daarna voelt hij zich ook wel beter. Meestal is het ook zo dat mensen zich weer beter voelen als ze met andere erover kunnen praten want dat lucht op.

Daarom zei ik al in het begin dat het meer lijkt op waan ideeën. Jij hebt het gevoel zo onwijs veel dat je een bijzondere gave hebt, maar in werkelijkheid is het niet zo veel bijzonders. Een schoolarts vertelde is dat het zoiets is als dat je het gevoel hebt dat je gevolgd wordt door een rode auto. Als je dan een rode auto in de straat ziet denk je in je hoofd van Ja zie je wel ik wordt gevolgd. Maar in werkelijkheid is het gewoon een random rode auto. 

-StoryTeller.

Ik geloof zelf wel in het paranormale, maar wat jij hier als voorbeelden geeft, zou ik niet als paranormaal omschrijven.

 

Badge

~ Quote verwijderd door de Kindertelefoon

 

Ik ben zelf paranormaal begaafd, en voor zover wat ik hier lees is er eigenlijk niks paranormaal. Eerder een aardig en lief persoon die hooggevoelig is waardoor die meer dingen voelt.

Reageer