Vraag

ben ik nog aan het rouwen?

  • 3 November 2022
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

heyy, alsjeblieft iemand reageer ik heb echt hulp nodig:)

 

oke dus lang verhaal:

toen ik 10 was ging ik naar de middelbare, waar ik moeite had met vrienden maken maar ik had er toch een paar. 1 van die vriendinnen was een meisje van 16 (i k groot verschil maar ja). dit meisje, laten we haar A noemen, had last van Dis, oftewel: dissociatief identiteits syndroom, did betekent dat je verschillende identiteiten bent, en ze ook naar buiten komen. hierbij hoorde ook geheugenverlies wanneer ze switchte tussen karakters (dit kon ze niet controleren)

 

maar goed, ik werd ouder, kreeg nieuwe vrienden en contact vervaagde. A en ik fietste nog wel naar school samen, maar daar kreeg ik altijd een hele emotionele lading van haar stoornis over me heen, wat voor een toen 12 jarig meisje best zwaar was, dus heb ik het uitgelegd dat ik niet meer wilde fietsen, en dat begreep ze.

 

contact was toen eigenlijk helemaal weg voor een jaar (behalve natuurlijk hoi in de gangen), maar toen kregen we op een ochtend het nieuws dat A zichzelf van het leven had beroofd.

 

nu 2 jaar later gaat het al veel beter, maar voel ik me nog steeds snel verdrietig om haar, maar ik vraag me af of ik dat recht wel heb aangezien we dus geen contact meer hadden.

 

nou ja sorry voor het lange verhaal ik hoop dat iemand advies heeft<3

 

liefss


4 reacties

Hi @ZwartVogeltje3 , 

wat vervelend en ook heftig voor je dat je dit mee hebt moeten maken! 

Tuurlijk snap ik je gedachten dat je misschien denkt van is het niet gek dat ik deze gedachtens heb, terwijl ik eigenlijk het contact van toen ze er nog wel was, een beetje afhield. Logisch, ik snap wat je bedoeld. 

Ik zelf persoonlijk, zoals ik het lees en wat ik er uit begrijp is.. Dat je het contact een beetje hebt gelaten was om eigenlijk jezelf te beschermen. Niet omdat je haar haatte of wat voor reden dan ook. Maar omdat je je zelf in bescherming wou nemen omdat je al aangaf dat je het vrij heftig vond wat betreft haar uitlatingen over haar gevoelens en zo. Dat is heel begrijpelijk, ze was natuurlijk ook al iets verder als dat jij was. 

Het feit dat jij op dat moment er voor koos om even afstand er voor te doen is dus heel begrijpelijk en het betekende dus ook niet dat je niks om haar gaf. Je koos gewoon even voor jezelf en dat is jou goed recht, echt waar. Ik zou je zelf niks kwalijk nemen of dergelijke want ik denk dat je voor jezelf een goede beslissing hebt genomen en het wilt ook zeggen wat voor sterk persoon je eigenlijk wel niet bent! 

Dat deze gevoelens van gemis en zo dus nu opspelen is dus echt niks geks aan hoor.  Je gaf gewoon om haar en zoals ik het lees zijn jullie wel even voor een tijd lang bevriend geweest en zagen jullie elkaar ook vaak, zeker op school. 

Ik denk ook dat je nu nog steeds in je rauw - proces zit en dat dat ook net zo goed even tijd nodig heeft. Maar weet wel dat dit verdriet wat je nu misschien voelt, niet iets schijnheiligs of zo is. En geef jezelf ook zeker niet de schuld van wat dan ook. En ga het proberen een plekje te geven de komende tijd. Praat er over met de mensen om je heen en geef jezelf de tijd om na te denken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en hou je zelf sterk, je kunt het!

Heel veel liefs < 3 Just Helping. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. @JustHelping  geeft een heel goed advies.  Sluit ik me bij aan. Ik hoop dat het je vooruit helpt.  Ik begrjjp helemaal je gevoel en dat je dat besloot was logisch.  Schuldgevoel is niet nodig want je kon gewoon  niet anders. En verder heeft Just Helping het heel goed verwoord . Sterkte met dit !

Groetjes liefs Julian X

Badge

Heyy,

Als eerste, wat heftig dat je dat allemaal hebt meegemaakt! Dat lijkt me ook echt zwaar.

En ja, het is heel normaal om er nog verdrietig om te zijn en haar te missen! Dat is helemaal oké.

Ik hoop dat het snel beter gaat met je! Vergeet niet dat je er nooit alleen voor staat en dat er altijd mensen voor je zijn. Veel sterkte met alles! <3
 

 

Dit is zo heftig!!!

Maar om je vraag te beantwoorden ik denk niet dat je nog aan het rouwen bent want het is normaal om nog verdrietig een tijd te zijn over wat er is gebeurd

 

Reageer