ben ik het allemaal wel waard

  • 12 August 2019
  • 8 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey

dit is ren gesprek en ik hoop dat iemand kan helpen.
Ik heb een laag zelfvertrouwen en ik vraag me vaak af pf ik get allemaal wel waard ben .
mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was.
mijn broer is heel agressief.
Ik ben ronduit gewoon dik.
ik praat wel met een leerkracht maar ik ben de hulp niet waard,
iedereen zegt dat iedereen hulp waard is maar ik werk op iedereen zijn/ haar zenuwen.
Van mijn vriendinnen hoor ik niks.
Mijn beste vriendin heeft gezegd dat ze vroeger zichzelf moest dwingen dingen te geloven die we verzonnen maar erg serieus meende.
ik voel me zo waardeloos.

maar ik kan mijn mama het niet aan doen.

help me pls

8 reacties

Hallo, TheDutchGirl,

Je voelt je waardeloos en vindt dat je het de moeite niet waard bent. Je moeder dan? Zij is de moeite waard, dat zei je zelf.

Dat je te dik bent, is misschien een probleem als je overgewicht hebt, maar als het alleen je uiterlijk betreft, is het onbelangrijk. Je kunt eraan werken door minder te eten, maar niet té weinig, en dan weet ik nog niet eens of je anorexia hebt. Heb je je BMI berekend? Probeer meer te bewegen.

Als iedereen zegt, dat jij de hulp waard bent, ben je dat ook, en als niemand dat zegt, ben je dat ook.

Praat er alvast met iemand over. Je kunt met je leraar of lerares praten en dat vindt die niet erg. Daar zijn ze voor. Je ouders zijn er ook voor, en vriendinnen ook. Anders is er nog de Kindertelefoon.

Groetjes,

Geen_Naam
Hey geen naam

ik praat er al over mijn BMI is 17,5 maar ik ben gewoon dik ik wet zelf wel dat dat betekent dat ik ondergewicht heb maar zelfs de dikste mensen hebben dor BMI een normaal lichaam. IK weet niet wat te doen .
ik doe volgend jaar Grieks Latijn maar ik word nu al voor strever uitgemaakt ik trek die dingen heel hard aan. Ik ben ook heel agressief ik ben deze zomer gepest geweest op speelplein. Ik kan er gewoon niet tegen . Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was. Ik had stiefzussen maar die ben ik kwijt omdat mij papa is weggegaan van mijn stiefmoeder. De ene stiefzus die zei dat ik niks meer voor haar beteken. Door die momenten allemaal kan ik er niet meer tegen. Mijn broer heeft autisme, ik denk dat ik het syndroom van asperger heb . Ik heb een fotografisch geheugen daardoor zeg ik soms onbewust woorden en zinnen achterste voren. Tijdens dit typen heb ik al een aantal dingen gewist omdat ze achterstevoren stonden.
Dus pls help me
Hey, TheDutchGirl,

Je bent niet té dik. Jouw mening is te extreem. Feiten zijn dat als je BMI groen is, je niet té dik bent en dus gezond eet. Je hebt zelfs ondergewicht. Als je jezelf dik vindt lijken, komt dat misschien door je kleding. Je moet juist meer eten!

Dat je een fotografisch geheugen hebt, is geen probleem, omdat er ook geen oplossing voor is. Daar kunnen we je niet mee helpen, maar zie het als iets positiefs. Velen dromen ervan om het te hebben en het is voor jou veel makkelijker om voor toetsen te scoren.

Ook word je gepest en ben je agressief. Je agressie moet je proberen te bedwingen. Doe je best. Tegen gepest kun je met de Kindertelefoon bellen of met je ouders over praten, of met school.

Over het scheiden tussen je ouders kun je ook praten. Dat helpt al.

Groetjes,

Geen_Naam
Dankje geen naam

maar het ding is mijn agressie is heel moeilijk te bedwingen. Ik heb momenten dat ik teveel energie heb en dat ik gewoon helemaal doorsla. Ik krijg dan een kick in mijn benen en armen en dan is het heel moeilijk om het te bedwingen. Ik weet niet wat het is.
Mmm...

Zoiets heb ik wel eens vaker gehoord. Heb je misschien iets waardoor je je woede helemaal kan loslaten? Bijvoorbeeld een schietspel, of een boksbal?
niet Echt nee
ik vind het gewoon zo vervelend dat ik dat heb het is op de meest stomme momenten meestal in de klas. Ik wil dan gewoon mijn energie ergens in kwijt bijvoorbeeld een bal heel hard smijten. Maar in de klas kan dat niet en meestal druk ik dan mega hard op mijn pen maar dan scheurt dat blad. dus heb je misschien een oplossing?

en wat zou het kunnen zijn? Ik noem het een energie aanval maar ja dat is niet de echt naam van dat. Weet jij hoe dat zou kunnen noemen?
Het zijn eenvoudigweg woedeaanvallen. Meerdere mensen hebben er last van. Over het begrip 'woede' is veel geschreven en hier is een link naar een pagina met veel informatie, ook over woedeaanvallen: https://www.depsycholoog.nl/woede/

Je zou een stressballetje mee kunnen nemen waar je hard in kunt knijpen, of je knijpt hard op je duim. Je kunt ook vragen of je even naar de wc mag en even afkoelt. Ontspannen werkt ook.
Oke ik zal eens kijken dankje!

Reageer