Beantwoord

Ben ik genderneutraal?

  • 29 April 2019
  • 3 reacties
  • 168 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik ben wettelijk gezien een meisje (15jaar) maar ik heb steeds het gevoel dat ik geen meisje ben ik ben sws wel een stoere meid zeg maar maar ik twijfel een beetje of ik transgender ben maar dat voelt ook niet echt ofz dus ik heb wel het gevoel dat k ertussen in zit maar wat als dat zo is hoe moet ik dat uiten als ik me soms meisje voel en soms jongen?

alvast bedankt x
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 April 2019, 13:24

Bekijk origineel

3 reacties

Hey!

Er zijn verschillende manieren om je gender te beleven. Stoer kan een meisje perfect zijn, dat hoeft niet te betekenen dat je geen meisje bent.
Het kan echter inderdaad zo zijn dat je je effectief niet echt een meisje voelt.
Zo kun je Agender (non-binary) zijn en je dus iets tussen jongen en meisje in voelen.
Je kan ook genderfluïde zijn, dan voel je je sommige dagen veel meer een meisje en andere dagen juist meer een jongen. Er zijn uiteraard nog een heleboel genders, maar veel daarvan hebben wat weg van de bovenste twee "basic-genders".
Het kan zo zijn dat je je in puberteit zo voelt omdat je nog aan het zoeken bent naar je identiteit, maar daar als kind of volwassene helemaal geen last van hebt.
Hoe lang heb jij dit gevoel al?

Je kunt je gewoon uiten zoals jij dit wilt. Je hoeft daarom niet in het hokje van ene bepaald gender te horen, kijk waar jij je goed bij voelt. Draag je soms een kleedje met make-up, en andere dagen een legerbroek? Dat is perfect normaal! Doe waar jij je goed bij voelt.

Groetjes
Lot
@xLotx thnx Ehm ja ik heb wel sinds mn 7e ofz dat ik vaak naar de jongens dingen ga zoals in de kleding winkel maar ik draag gwn “meiden kleding” maar bijv geen jurken enz ik ben ook erg onzeker over bijv mn borsten ik ben er niet blij mee en ik voel me niet fijn in vrouwenkleren maar ik zit vooral met het stuk hoe ga ik ermee om ik ken wel iemand die armbandjes draagt 1 roze 1blauwe en 1 groene en die laten zien welke gender diegene wilt zijn en hoe hij / zij wilt aangesproken worden de groene is voor maakt niet uit
Hey,

De dingen die je noemt, betekenen niet per se dat je geen vrouw bent. Dat is iets in je hoofd, een gevoel. Geslacht heeft in principe niks te maken met kledingsmaak en hobby's.

Je zou idd iets tussen man en vrouw in kunnen zijn. Het kan ook zijn dat je wel een man bent, maar dat dit nog niet helemaal duidelijk voor je is of dat je nog heel erg aan het idee moet wennen.

Het lijkt me goed om te onderzoeken wat je voelt. Dit kun je doen door dingen die te maken hebben met je geslacht op te schrijven. Dit kan ook door met mensen te spreken. Mensen in je omgeving, maar eventueel ook een professional als je hier behoefte aan hebt.

Het is belangrijk om niks te haasten. Luister naar je gevoel en neem de tijd. Probeer, experimenteer en ervaar wat wel en niet bij je past. Zo kom je erachter wie je bent.

En of dat nu een man, vrouw of iets ertussen is, dat maakt niet uit. Je bent en blijft een prachtig mens.

Gr. Pin

Reageer