Skip to main content
Vraag

ben ik gek als ik voor dat ik ga slapen nadenk waar ik over ga dromen

• July 5, 2025
  • 3 reacties
  • 37 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

heyy

dus ik heb een vraag ben ik gek als ik voor dat ik ga slapen nadenk waar ik over ga dromen anders kan ik niet goed slapen en ook ik praat tot mezelf ik heb een hele andere familie ik heb wel dezelfde naam maar hele andere levensverhaal en alles is dat raar om te doen of niet . En weten jullie misschien ook hoe ik kan stoppen daarmee.

Liefs N💖

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hoiii ​@anoniem0201 

Je gevoelens zijn écht oké! Je bent helemaal niet gek! Vóór het slapen over dromen nadenken, tot jezelf praten en je fantasie die familie met een ander leven voorstelt… het is niet vreemd, en het betekent vooral dat je een gevoelig brein hebt dat graag alles zélf wil bedenken. Veel mensen herkennen deze automatische gedachten- en fantasiepauze–voor–het–slapen, het wordt soms zelfs “dream incubation” genoemd en komt vaak bij creatieve en diepdenkende mensen voor.

Hopelijk heb je hier iets aan. 

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • September 18, 2025

@Wolf 

ik wist niet dat dat bestond maar heel erg bedankt ik voel me nu veel beter dan als eerst want ik voelde me als eerst  gek maar nu niet meer dus heel erg bedankt.

Liefs N

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

Ah wat fijn om te horen ​@anoniem0201! Ik ben echt blij dat je je nu beter voelt. Het is helemaal niet gek om zoiets te willen weten, je leert er juist van en het helpt je ook om jezelf beter te begrijpen.

xx liefs Wolf 🐺