Vraag

Ben ik een transgender

  • 9 April 2019
  • 4 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb namelijk veel eigen schappen van transgender en ik voel me soms ook een jongen maar ik weet het ook niet zeker ik twijfel heel erg.

Groetjes Annoniem

4 reacties

Hoi

ik voel me soms ook een jongen maar ik weet het ook niet zeker ik twijfel heel erg.

Ik snap je twijvels.

Bij mij heeft het geholpen om met iemand er over te praten. Daardoor ga je er meer mee bezig zijn.

Ik dacht toen ik het voor het eerst vertelde dacht ik dat ik tussen een meid en een jonge zat. Nu weet ik bijna zeker dat ik eigenlijk een jongen wil zijn.

Het hoeft echt geen volwassen persoon te zijn het kan ook een vriendin zijn...

Groetjes
Bella
Dankjwel voor de reactie ik ga kijken of ik er iets mee kan doen Thankyou
als je een specifieke vraag hebt. kan/mag je hem stellen misschien kan ik dat wel beadwoordenbof mee helpen
Hoi!

Ik snap je twijfels ook. Ik zit momenteel met precies dezelfde twijfels.

Het is inderdaad goed om er met andere over te praten. Dit kan met vrienden of familie bijvoorbeeld. Het kan ook online op bv een platform als de KT of Jong&Out. Daar kun je eerder jongeren vinden zoals jij en het kan heel nuttig zijn om er met hen over te spreken.

Verder kan het helpen om onderzoek te doen op internet. Er zijn eindeloos veel Youtubers te vinden die filmpjes maken over transgenderisme, maar pas daar ook mee op! Probeer jezelf niet met iedereen te vergelijken. Meer of minder stereotype eigenschappen van een man of een transgender hebben, maakt je niet meer of minder transgender. Het gaat om jouw gevoel. Hoe voel jij je? Voel je je een man? Dat is waar het om gaat.

Als je er niet zelf uit komt, kan het ook heel nuttig zijn om met een professional te spreken. Via je huisarts kun je met zo'n iemand in contact komen.

De laatste tip: neem je tijd. Overhaast niks en denk goed na over alles wat je voelt en denkt.

Jij mag er zijn, in welke vorm dan ook!

Gr. Pin

Reageer