Skip to main content

Hallo, ik ben een jongen van 14 jaar 

ik heb al best lang dat ik in me bed plas maar ik durf het niet tegen me ouders te zeggen puur omdat ik al op de middelbare school zit dus ik schaam me er een beeldje voor,

ik heb al bij andere forums gekeken en daar zeggen veel leeftijdsgenoten dat ze een luier dragen ik heb er zelf ook al vaker over na gedacht alleen ik weet nooit zo goed welke luiers nou goed zijn voor pubers van 14 bijna 15.

en hoe doe je dat dan met logeren.

(pas ik heb net nog in me bed geplast maar ik durf het niet te zeggen tegen mijn ouders)

ik schaam me dood😭😭😭😭😭😭😭😭

Het hangt er vanaf hoeveel je in de nacht plast welke oplossing het beste past. Wanneer het enkel scheutjes zijn en geen volledige blaasinhoud kan je misschien met zo’n DryNite broekje een heel eind komen. Je zou ook zelf eens een afspraak met de huisarts kunnen maken, die mag tegenover je ouders niets zeggen en misschien kan het met medicijnen opgelost worden.

Soms is het te veel plas wat er gedurende een nacht uit komt, zoasl bij mij. Daardoor lekken broekjes af en toe en gebruik ik luiers met plakstrips. De pasvorm daarvan sluit beten aan en de cappacitiet is groter en daardoor lekker ze veel minden. Je heb ze vanaf maat XS maar ik denk dat je met amat S een heel eind komt. Je zou eens in de appotheek kunenn vragen, die hebben meestal wel proef pakketjes zodat je eens kan kijken wat het beste past.

Met logeren weten de mensen waar ik ga logeren er vanaf, dus als het perongeluk gemerkt wordt kijkt niemand raar op. Open en bloot loop ik er niet mee rond, ik heb er altijd een broekje en een T-shirt overheen daardoor blijft het ook beter op z’n plaats zitten.

Kop omhoog en ondanks dat het beschamend kan zijn, zijn er veel ergere dingen!

Groetjes van een mede bedplaster!

Thx

En wordt jij verschoond?

Nee hoor dat kan ik prima zelf! Succes!

Maar ik durf het stiekem niet tegen mijn ouders te zeggen  

En wat moet ik dan doen als ik naar de huisarts wil fan moet ik dat toch zegen tegemoet mijn moeder

Je kan prima zelf en alleen een afspraak bij de huisarts maken. Daar hoeven je ouders niets van te weten. Het makkelijkste is het denk ik wel om uiteindelijk met ze te spreken en ze vertellen dat het terug gekomen is. Pas dan hebben ze de kans je te helpen en te ondersteunen natuurlijk!

Groetjes en sterkte! 

Ik zou het wel tegen aan je ouders vertellen aangezien je minderjarig bent, zij kunnen je steunen en helpen. Ik snap dat je je schaamt, mr je ouders gaan er hopelijk begrip voor hebben dat jij er niet echt wat aan kan doen toch? tis niet fijn om met zo een geheim te zitten denk ik.. 

sterkte en veel succes ❤️

Reageer