Hoi, ik ben dus een meisje van 14 en voel me de laatste tijd vrij kut ik weet alleen dus niet of ik depressief ben of gwn in een dip zit ofzo, ik heb namelijk ook niet echt een reden om depressief te zijn behalve het feit school
ik zit nu namelijk in 3 VWO en krijg hier heel veel stress van maar aan de andere kant ook totaal geen stress want het ene moment wil ik heel goed zijn in school en vind ik het heel belangrijk maar het andere moment ben ik ook weer van het is maar school het maakt niet zo veel uit het komt wel goed, alleen hierdoor heb ik dus totaal geen motivatie meer en stel ik alles uit.
Ik ben ook vaak aan het denken over mijn seksualiteit omdat ik geen flauw idee heb waar ik op val, ik weet gelukkig wel dat mijn omgeving overal oké mee zou zijn op dat gebied en mijn beste vriendinnen weten dit en mijn gezin ook.
De laatste tijd voel ik me alleen echt heel kut en ik heb mezelf ook drie keer pijn gedaan hier ben ik wel weer mee gestopt en ik heb het erover gehad met mijn beste vriendinnen, zij denken dat ik hulp moet halen alleen ik weet het niet omdat zoveel mensen het zoveel erger hebben en omdat ik me als ik met andere ben ook oprecht vrolijk voel en als ik met vrienden ben voel ik me gwn goed maar zodra ik alleen op mijn kamer zit voel ik me weer kut en heb ik bijna nergens zin in.
Mijn vraag is dus ben ik depressie of zit ik in een dip en wat kan ik hieraan doen?
( deels aangepast door de Kindertelefoon, spaties toegevoegd voor de leesbaarheid )