ben ik depressief of niet

  • 17 March 2020
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

soms denk ik dat ik depressiefben

 

ff een achter grodje: ik ben 13 jaar ik ben van groep 8 tot het 1e jaar middelbaar gepest, hierdoor ben ik erg onzeker geworden.

ik voel me vaak erg kut en ik heb dan het gevoel dat ik overal te veel ben en dat ik niets meer ben dan een last post en een zinloze op vulling van ruimte en dat het dan maar beter zou zijn als ik er gewoon niet was.

toch vraag ik me af of ik depressief ben want ondanks dat ik me zo'n beetje 75procent van de dag zwaar kut voel voel ik me soms ook wel vrolijk maar dat gevoel hou ik nooit lang vast.

ik verpest vaak de leuke dingen voor anderen doorat ik me gewoon leeg van binnen voel en tergelijke tijd alleen maar drukte, daarnaast slaap ik slecht en ben ik in het bijzijn van anderen soms enorm druk/vrolijk maar als ik dan weer alleen ben ben ik eigenlijk weer somber en leeg van binnen

 

ben ik depressief, graag tips en info GEEN MEDELIJDEN

xxx mij


5 reacties

Hoi

 

Of je depressief bent lijkt me via een forum moeilijk vast te stellen. Echter lijkt het me niet prettig om je zo te voelen. Denk je dat je met deze gevoelens naar iemand toe durft? Naar de huisarts bijvoorbeeld, of naar een vertrouwenspersoon op school. Deze zou je eventueel kunnen mailen. 

 

De huisarts of school zouden je kunnen doorverwijzen naar een professionele hulpverlener. Zo’n hulpverlener zou kunnen vaststellen of je al dan niet lijdt aan een depressie. In ieder geval zou het geen kwaad kunnen om je gevoelens te bespreken, aangezien je niet zo goed in je vel lijkt te zitten. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +1

heel erg bedankt voor je reactie ik weet niet echt of ik naar iemand toe durf omdat mn ouders er dan ook achter zullen komen maar ik waar deer het heel erg dat je probeert te helpen 

 

xxx mij 

 

Als je naar de schoolpsycholoog toe gaat, zou je gerust kunnen vertellen dat je er de voorkeur aan geeft om je ouders niet te betrekken. School kan daar rekening mee houden. Vermoedelijk kunnen ze je helpen, zonder je ouders in te lichten. Vraag dit gerust eens na bij je mentor.

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Hoi. Wat super naar voor je dat je je zo voelt! Helaas ook heel herkenbaar. 

 

Zelf heb ik het ook lastig om hulp in te schakelen gevonden. Maar geloof me, het kan echt heel goed werken. Misschien kun je, zoals @Kenshin inderdaad al zei, naar een hulpverlener gaan. naast een vertrouwenspersoon of schoolarts kun je ook kijken of je het bij je mentor kan neerleggen. 

Die zou je gaan verwijzing naar een psycholoog oid geven maar die kan je wel verder helpen. Bijvoorbeeld door school maatschappelijk werk in te schakelen. Dan kun je iniedergeval je gevoelens kwijt en je hart luchten. Zonder dat je ouders inhoudelijk weten waar het over gaat.

 

Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen de komende tijd! 

Groetjes

Just Myself

Reputatie 3
Badge +1

heel erg bedankt voor de reacties ik ga het proberen ik vind het in ieder geval heel erg fijn dat ik op dit forum mijn hart kan luchten en dat er al hele behulpzame reacties komen 

 

xxx mij

 

Reageer