Skip to main content
Vraag

ben ik depressief???

• September 1, 2025
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Gayperson
Forum|alt.badge.img+3

Hii, 

Sorry dat ik je lastig val. 

Het laatste jaar voelt het alsof ik verdrink. Niemand merkt het en de mensen die het merken die boeien niet. Als ik soms ongesteld ben (gebeurt de laatste tijd zelden) dan krijg ik nare zelfmoord gedachten en 113 heeft me vaak weggestuurd aangezien ik niet zeker wist of ik het wou doen. 

Veel mensen maken het onbedoeld erger, maar ook soms bedoeld. Heel soms kom ik bijna weer boven water, maar na een paar dagen zink ik weer dieper. Ik teken hoe ik me voel en dat helpt soms, alleen ik kan niet tekenen. Ik kan helemaal niks.

Veel nachten kan ik niet slapen. Ik lig dan nog om 4 uur klaarwakker, maar wel moe, naar het plafond te kijken. En dan begint school weer. Als ik lager dan een 6.5 heb, durf ik het niet te vertellen aan m'n ouders. Zij willen dat alles een 8 of hoger is. Ookal heb ik een 10, dan zeggen ze nkg steeds we hadden beter verwacht. Volgende keer verwachten we het zelfde of beter.

Sociaal ben ik heel moeilijk. Als ik vrienden maak dan gaan ze uiteindelijk weer weg. Ik vertrouw mensen te snel soms wasrdoor ik mensen ook niet meer vertrouw. 

Ik heb eens een keer tegen m'n oude vriendengroep gezegd dat ik waarschijnlijk eenn eetproblem heb en toen zeiden ze dat je het internet niet moet geloven en dat het niet zo is. We waren met 5, alleen ik zat bijna altijd alleen. Nu ben ik uit die appgroep verwijdert. Ze hadden ook hun eigen appgrpepen zonder mij.

Gelukkig kom ik in een andere klas dan zij komen. 

Toen ik op mijn kamp zij dat ik misschien depressief ben zeiden ze dat ik helemaal niet verdrietig leek en kreeg ik de vraag of ik een aandachtstrekker was.

Ik kan me niet meer concentreren op school en als ik ga leren.

Maar ik krijg bijna alles wat ik wil (noet alles natuurlijk) dus waarom zou ik verdrietig zijn? Je hebt bijna alles waar een meisje van droomt.

Ik weet niet meer wat de laatste keer was dat ik gelachen het of dat ik gelukkig ben geweest. Ik weet niet meer hoe het is om blij te zijn en te genieten.

Soms heb ik het gevoel dat ik het voor de aandacht doe. Dat ik nep ben. Dat ik SH doe voor aandacht. Dat ik mezelf uithonger voor aandacht. Hebben andere mensen dit ook?

Ik denk niet dat ik ouder ga worden dan 17.

Sorry dat je dit lange verhaal moest lezen.

Sorry.

3 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 1, 2025

Hoi ​@Gayperson 

Dat klinken als lastige gevoelens die je beschrijft en als een hoop verschillende onderdelen om tegelijk mee te worstelen. Onthoud dat je er niet alleen voor hoeft te staan. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij ons kan je anoniem je verhaal delen, je kan en mag werkelijk over alles met ons praten. Ook kunnen we met je meedenken over mogelijkheden die je situatie hopelijk kunnen veranderen. Daarnaast kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit zo open vertelt. De verschillende gevoelens die je beschrijft, zijn er en mogen er zijn. 

Veel sterkte en let goed op jezelf!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 3, 2025

Het klinkt wel als depresieve klachten. Je kan hulp zoeken!

xx liefs Wolf 🐺

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 3, 2025

Hoi ​@Gayperson 

Ja, dat klinkt depressief, misschien kun je dit tegen iemand zeggen, zoals bijvoorbeeld je mentor of een vertrouwens persoon, je kunt ook een keer naar een jeugdcentrum ofzo gaan.

Groetjes Lovegood