Skip to main content

Hallooo allemaal,

Ik weet niet wrm ik me zo voel maar ik denk echt dat ik depressief ben. 

Ik heb geen motivatie echt gw nooit, soms heb ik gedachten dat ik gw dood wil gaan al ben ik te bang voor zelfmoord. Ik heb noot zin in eten al heb ik honger, en ik huil gw bijna elke dag voor bijna geen reden, en ik weet gw niet wat ik moet doen..op internet zoek ik wel eens op hoe je kan weten als je depressief bent of niet maar niks is gw duidelijk..

Ik had ook een tijdje dat ik mezelf gung snijden en ik schaam me er zo erg voor..ik voel me nutteloos en gw dom ofzo..ik voel me schuldig wnat het boelt alsof ik geen goede reden had om mezelf te snijden enzo..

Maar nu wil ik gw vragen: hoe kan ik weten als ik depressief ben of niet? En kan ik nog iets doen voor dat schuldgevoel?

Hoi @Lolo_lvr,

Wat knap dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie, met veel vragen en gedachten. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen, met je mee kunnen denken of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen en je hoeft je echt niet te schamen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

Hoi, dat is niet fijn voor je! Ik ben bekend met depressiviteit en wat je het beste kunt doen is inderdaad eens de Kindertelefoon bellen zoals @Fem_  al terecht adviseert. Het is belangrijk om je depressie, je gevoelens zo snel mogelijk en zo goed mogelijk te bespreken en te gaan hanteren. Klinkt misschien een beetje raar, maar als je goede hulp krijgt en over je problemen en je ervaringen of gevoelens kunt praten helpt dat al heel goed! En het allerbelangrijkste: sta open voor hulp! Geef je er aan over en laat je helpen, en als dat door een psycholoog zou zijn, helemaal goed! Dat is niet eng of raar maar heel fijn en steunend voor je. Maar kijk eerst maar even wat er uit je gesprek komt met de super lieve mensen van de Kindertelefoon! Veel sterkte! ♥️

Groetjes liefs Tartan X 

Hey! Lieve woorden @Tartan14 ! Ik ben het met je eens!  @Lolo_lvr  als je belt met de Kindertelefoon is dat heel veilig en vriendelijk! Ze zijn echt heel lief en willen je echt helpen!  Van mij ook sterkte!

Liefs Tover xxx

Reageer