Ben ik depressief?

  • 29 April 2024
  • 2 reacties
  • 25 Bekeken

Badge

Hoi, dit gaat een lang verhaal worden. Ik ben 12 jaar en ik zit in de tweede van het gymnasium. Ook ben ik hoogbegaafd. Ik verveel me dood en ik weet niet of er een oplossing komt. Dit gaat eigenlijk al anderhalf jaar zo. Ik heb de laatste tijd veel huilbuien en ben heel verdrietig. Ik denk nog niet aan zelfmoord ofzo, maar het is wel vervelend. Ik denk dat het ook niet helpt dat mijn ouders nu in een moeilijke periode zitten en waarschijnlijk uit elkaar gaan. Mijn moeder is heel verdrietig en ik ben hoogsensitief en neem snel gevoelens van anderen over. Hebben jullie misschien tips en/of willen jullie jullie eigen ervaringen delen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hey heyy lieve @Bloemetje,

Wat een leuke vrolijke gebruikersnaam heb je trouwens;)! Very cute, i like it<3! 

Echt klote voor je dat je zo moet voelen! Probeer wat afleiding te zoeken! Ga afspreken met je vrienden, maak lekker een lange wandeling, koop een ijsje en eet het op:P, ga naar buiten, leer skateboarden;), ga naar de dichtstbijzijnde bibliotheek. Probeer gwn iets te vinden dat je afleidt van je thuissituatie en je vrolijk maakt! 

Ik hoop voor je dat je thuissituatie heel snel beter wordt! Misschien (Is maar een klein ideetje) kan je iets leuks kopen voor je moeder om haar op te vrolijken! Of nog beter iets maken <33! Moederdag komt alweer aan:-) Maar het is sws leuk om gwn je moeder te verrassen op een willekeurige dag;). Hetzelfde geldt natuurlijk voor je vader! Ik denk dat het ook heel lastig is voor je ouders zelf… 

Als je met iemand erover wilt praten kan je dat doen met de enige echte Kindertelefoon haha! :P (Mijn humor 🤭)

Be strong and believe in yourself!! 
Liefs xxx Banaantjeee <33

Badge

Dankjewel!

Reageer