Vraag

Ben ik depressief?

  • 18 February 2024
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben een 17-jarige jongen en ik heb laatste tijd zoveel gekke gedachtes, maar het lastigste waarmee ik worstel is mijn identiteit en mijn leegheid. Laatste tijd voelt het alsof ik door het leven ga als een lichaam zonder ziel, gedepriveerd van identiteit en emoties, alle dingen die ik doe om mezelf proberen op te vullen met leven lijdt tot pijn en elke dag weer sleep ik mijn benen over wat voelt als het leven van iemand die ik niet ben. Als ik denk dat ik mijn innerlijke gevoel heb opgelost val ik weer zo snel naar beneden. Ik weet niet meer wie ik ben en wat ik hoor te zijn, ik kijk in de spiegel en ik staar naar iemand anders. Het helpt helaas ook niet echt dat het laatst uit gegaan is tussen mij en mijn ex, dat kwam ook omdat ik gewoon niks meer voelde in mezelf en het maakte onze relatie kapot omdat ik er niet over kon communiceren. Ik denk dat ik mijn leven moet veranderen maar ik zit in een positie waar het lijkt alsof er niks aan gedaan kan worden en ik schaam me voor de manier hoe ik me voel.

 

Mischien is het een beetje vaag maar dit is het beste hoe ik het kan omschrijven omdat ik iemand ben die niet vaak zijn gevoelens deelt. Heeft iemand tips hiervoor want ik ben een klein beetje desperate voor verandering.

Bedankt voor het lezen


1 reactie

Reputatie 2
Badge +1

Hoi p423,

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Ramon. (De Kindertelefoon) 

Reageer