Skip to main content
Vraag

Ben ik depressief?

  • 25 January 2024
  • 498 reacties
  • 6353 Bekeken

Hoi lieve iedereen,

Ik verveel me eigenlijk elke dag enorm. Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen, en ik ben ook een beetje gevoelloos, ik ben eigenlijk bijna nooit meer echt blij maar ook niet heel vaak verdrietig.

Op school gaat het nu wel oké, ik ga vanaf volgende week 4 per week, maar als ik bv met mijn docent een gesprek heb is dat heel ongemakkelijk omdat ik gewoon te gespannen ben. Ik weet echt niet hoe ik daar mee om moet gaan. 

En ik heb ook gewoon niet zoveel contact, ik heb met de meeste vrienden bijna geen contact meer maar heb ook nooit echt een klik met hun gehad. Ik heb dan ook niet zoveel behoefte om nog contact met hun te hebben, omdat het toch niet leuk is en ik het gevoel heb dat ze ook niet echt contact willen.

 

498 reacties

Lieve mensen,

Ik ben denk ik even minder actief, het gaat even echt niet goed, voel me super moe en mentaal ook niet goed…

Liefs .

Lieve @Jesse08 
Neem de rust, ik snap je helemaal, ik hoop dat je er weer bovenop komt, heel veel sterkte, ik kijk er weer naar uit als je terug komt!

Liefs Anoniema ♥️

Hey lieve @Jesse08 

Wat vervelend!

Kun je me uitleggen hoe dat komt?

Dan kan ik je helpen.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @Jesse08 ,

Wat naar en vervelend dat je moe bent, maar begrijp het volledig! Rust eerst maar uit.😘❤

Veel sterkte en liefs van mij 

Hoi @NoahLovesYou ,

Ik weet het niet echt… Ik ben heel moe en heb een beetje zelfhaat dus ja denk dat het daardoor komt. :(

Dankje @Anoniema en @Tinkerbell , heel lief. ❤❤

Liefs.

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 ,

Hoop dat je zelfbeeld nog wel gaat veranderen, hoe moeilijk het ook is.... want dit  is best erg allemaal. Je bent écht zo lief, aardig, behulpzaam, meedenkend en nog zo veel meer, echt waar hoop dat je dat binnenkort zelf ook in de gaten hebt en in zal zien!❤ Het ergste vind ik dat ik je er niet mee kan helpen, maar dat je het zelf zal moeten zien . Hoop in elk geval dat deze reactie zal/ kan helpen...

Hoop dat je komende nacht goed slaapt!💗

Liefs van mij 

Helemaal mee eens met @Tinkerbell,

Kijk naar hoeveel reacties je hebt op de kindertelefoon, zoveel mensen heb je al geholpen!

Welterusten!

Xxx Anoniema

Ik sluit me helemaal aan bij @Tinkerbell.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @Jesse08,

Wat rot zeg.. Ik sluit me helemaal aan bij @Tinkerbell haar lieve woorden. Neem je rust en let goed op jezelf! Ik denk aan je en ik hoop dat je je gauw weer wat prettiger voelt! Sterkte!💖🍀

Liefs, ItsJustMe <3

Dankjewel lieve mensen. 😘

@Tinkerbell , het helpt wel een beetje maar blijft toch lastig als mensen het zeggen die je niet in het echt kent… En sorry als het niet klopt wat ik zeg, maar ik heb een beetje het gevoel dat jij dit wel herkend, klopt dat? Bv. dat je zegt dat het bot is, terwijl dat absoluut niet zo is..

Reputatie 6
Badge +2

Zelf gedichten maken over hoe je je mentaal voelt heeft mij een beetje geholpen, het hoeft niet groot te zijn. Het is alleen voor jou en jou aleen:)

Reputatie 7
Badge +5

Ja, dat klopt wel, maar ik heb het ook bij de mensen die ik wel ken. Als ik bv. Iemand iets of als ik hier iets zeg en zeg dat ik bot reageer, krijg ik vrijsnel een reactie terug dat het niet zo is...maar ik krijg gewoon het gevoel dat iemand dat erom zegt om mij beter te laten voelen, terwijl als ik het zou omdraaien en ik het tegen iemand zou zegge ik het oprecht meen of ik iemand nou wel of niet ken. En soms accepteer ik het wel, maar wel met moeite en niet meer persé met zelfhaat en daarom probeer ik dat zelfhaat eruit te krijgen.... maar goed dat werkt toch niet... spijtig genoeg:( :(

Reputatie 7
Badge +5

Daarom probeer ik ook te denken als iemand hier iets zegt of in het echt, zou diegene het wel menen??? En dan begin ik te twijfelen en maak mezelf helemaal gek, dat ik steeds meer denk niemand meent het, dus draai het dan om . Wat als je bij jezelf ook de situatie omdraait zou je het dan oprecht menen wat je zegt tegen een ander ?

Sorry als het onduidelijk is, kan soms niet alles goed verwoorden.. 

Ohhh dit is zo herkenbaar @Tinkerbell !! :(

Snap idd helemaal wat je bedoeld, maar wat ik schreef over jou meen ik oprecht hoor! Je bent echt absoluut niet bot… En misschien voel je je gefrustreerd en denk je het daarom, maar dat mag er ook zijn, en ik vind dat je het nog heel rustig uitlegt en echt heel lief blijft. En soms mag een reactie ook wel wat recht door zee zijn he, je hoeft niet persé altijd iemand te begroeten en liefs te zeggen enzo… Je blijft dan een aardig iemand. ;)

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik denk dat je hier misschien juist makkelijker zegt wat je meent dan in het echt. Omdat je in het echt vaak voorzichtiger bent want dan ken je iemand nog veel beter. Maar alsnog zeg ik altijd wel wat ik echt meen. Misschien hebben sommige mensen daar moeite mee maar het is beter dan niet zeggen wat je bedoelt of meent. Maar dat is hoe ik in elkaar zit. Ik heb echt van de meesten hier wel het gevoel dat ze oprecht zijn hoor. Zeker in dit topic 🙂. Dus die zorgen hoeft niemand zich te maken lijkt mij. Zo geloof ik ook zonder twijfel wat jij @Jesse08  en @Tinkerbell  zegt hoor 💪😍 

Liefs Tover xxx

Hey @Tover01 ,

Dat klopt wel ja. :) Maar het kan soms ook wel moeilijk zijn om je oprechte mening te zeggen en bv. bij een vriendin, die vroeg wat ik van haar kleding vind… Dan ga ik niet oprecht mijn mening zeggen omdat dat kwetsend is. Dus ja, dan moet je wel liegen toch.. Of er een beetje omheen praten… 

Al zou ik zelf liever iemands echte mening hebben denk ik, want anders zou ik het ook niet vragen. ;) Ook al is het negatief. Dan kan diegene ook een advies geven en kan je altijd zelf nog bedenken of je er wat mee doet of niet. 

Hoi lieve mensen,
Zag toevallig een oude reactie van me, en schrok een beetje. Ik schreef toen heel anders dan ik uit mezelf zou doen, om er een beetje bij te horen zeg maar (maar dat hoeft hier helemaal niet...).  En dat maakt me alleen maar nog onzekerder over mezelf, ik heb gewoon geen sterke persoonlijkheid en ik vind het heel lastig om echt mezelf te zijn omdat ik niet goed weet wie ik nou eigenlijk ben, en het heel erg proberen aan te passen gewoon iets is wat ik uit onzekerheid doe. :(

En echt, ik geloof jullie, maar ik blijf het lastig vinden om het te geloven omdat ik gewoon blijf denken dat jullie er anders over zouden denken als jullie me echt kennen..

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @Jesse08 ,

Wat lastig... 😥 Weet even niet wat ik kan/moet zeggen, dit is best wel herkenbaar ook van die onzekerheid. .. Je hoeft je écht niet anders voor te doen dan je bent daar heb je uiteindelijk alleen maar jezelf mee en dat is uiteindelijk heel jammer. Kan hier nu wel van alles neer zetten, maar zo te lezen trek ik dan aan het kortste eind.... best spijtig 😕. Maar goed zoals ik al eerder zei hoop ik dat je binnenkort er wel anders instaat en over denkt hoe moeilijk het ook is. 😘

Liefs van mij ❤

 

Reputatie 7
Badge +14

Lieverd, Ik ben het volledig eens met de goeie reactie van @Tinkerbell ! Ik kan het niet beter zeggen. 😘😘 Liefs, Tover xxx

Dankje @Tover01 @Tinkerbell , dat is super lief. 😘

Weet dat ik alleen mezelf daarmee heb, maar het is ook heel lastig als ik niet eens echt weet wie ik precies ben… Zal t ook nog wel met de psycholoog erover hebben, maar vandaag was er iets mis gegaan met de afspraak en ik had sowieso al geen zin, het kon nog wel maar dan een stuk korter.. Heb het maar gewoon gelaten, ik heb al zoveel gesprekken gehad zonder nut dat ik er wel een beetje klaar mee ben.

Reputatie 7
Badge +5

Wat rot... en allemaal herkenbaar. Maar probeer hoe lastig ook om het kwijt te kunnen bij je psycholoog…

Sorry kan even niks zinnigs zeggen... :(

Liefs van mij ❤

Wat rot dat je dit ook hebt. :( Is echt niet erg dat je niks weet hoor. 😘 

Liefs.

 

Hoi lieve mensen,

Ik heb nog een beetje na zitten denken, en wil in het echt wat meer mijn gevoelens kunnen uiten, want dat gaat nog niet echt goed... En dat is deels denk ik ook waarom ik mezelf 'in het echt ' heel anders vind. Ik doe het soms wel, maar het kost me gewoon heel veel energie en het gaat niet soepel, voel me niet op mijn gemak.

Hoop dat t lukt, en gaat ook niet in 1x natuurlijk…

Liefs.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoii lieve @Jesse08 ,

Wat super knap en goed  dat je dat gaat doen! Hoop dat je je uiteindelijk dan wel wat meer op je gemak voelt. 😘🍀

Veel liefs van mij ❤

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @Jesse08,

Wat knap dat je dat gaat doen! Pak het rustig aan in een keer al je gevoelens uiten hoeft natuurlijk helemaal niet het stapje voor stapje doen is ook prima! Ik hoop dat het je gaat helpen en hoop dat je je snel wat meer op je gemak gaat voelen!💖🍀

Liefs, ItsJustMe <3

Reageer