Skip to main content
Vraag

Ben ik depressief?

  • 25 January 2024
  • 498 reacties
  • 6353 Bekeken

Hoi lieve iedereen,

Ik verveel me eigenlijk elke dag enorm. Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen, en ik ben ook een beetje gevoelloos, ik ben eigenlijk bijna nooit meer echt blij maar ook niet heel vaak verdrietig.

Op school gaat het nu wel oké, ik ga vanaf volgende week 4 per week, maar als ik bv met mijn docent een gesprek heb is dat heel ongemakkelijk omdat ik gewoon te gespannen ben. Ik weet echt niet hoe ik daar mee om moet gaan. 

En ik heb ook gewoon niet zoveel contact, ik heb met de meeste vrienden bijna geen contact meer maar heb ook nooit echt een klik met hun gehad. Ik heb dan ook niet zoveel behoefte om nog contact met hun te hebben, omdat het toch niet leuk is en ik het gevoel heb dat ze ook niet echt contact willen.

 

498 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Heyy lieve @Jesse08 het is echt niet normaal gewoon dat je wordt afgekapt! Heb je dit aan je ouders verteld, misschien kunnen ze je hiermee helpen of dat je je behandelaar een mail stuurt en daarin uitlegt dat je het niet fijn vind dat je wordt afgekapt? Zij moet tijd maken voor jou, want het kost jou ook moeite om het erover te hebben en ze wordt er voor betaald, dan had ze ander werk moeten zoeken! Jeetje...☹

Veel sterkte en liefs van mij je kunt het 💪😘🍀

Dankjewel voor je lieve reactie. 😘❤

Nee,  mijn ouders weten het niet. Ik ga het wel de volgende keer tegen mijn psycholoog zeggen, maar ja ze hebben een soort lijst met dingen waar ze het over willen hebben… Maar laat het wel weten dan. 

Liefs. ❤

 

 

 

Hoi lieve mensen,

Het gaat nu eigenlijk weer een stuk minder… Ik ben heel eerlijk gezegd sowieso ook een beetje klaar met al die hulp, het helpt gewoon niet echt en zij bepalen vooral waar we het over hebben… Ik durf ook niet alles te zeggen..

Hoe ik me voel wisselt de hele tijd gewoon super erg, en die slechte momenten zijn echt heel rot.. Ik merk dat ik ook steeds slechter mijn gevoelens kan uitleggen. :(

Wat vervelend. Dat gevoel herken ik 100%. 

Op gegeven moment is het gewoon genoeg.

Sterkte iig.

Liefs @NoahLovesYou 

Dankjewel lieve @NoahLovesYou !! Maar voor hun is het pas net begonnen... Zucht..🙄

En nog wel iets wat ik wil delen, ik merk dat ik die drinkvoeding steeds vaker vergeet... Ik neem het dan iets later wel weer, maar daardoor neemt ik soms om 22:00 nog het laatste flesje..  Dus geen zorgen!! Maar ik heb gewoon nooit honger, dus ja het gaat niet vanzelf zoals bij de meeste mensen.. heel raar..

Hoi lieve iedereen,

Ik ben vandaag weer bij de arts geweest, het ging wel goed. Voor die benauwdheid krijg ik over een paar weken 2 onderzoeken en moest nu ook weer bloedprikken omdat ik nog steeds vaak vermoeid ben. En ik dacht dat ik genoeg dronk (2 liter) maar ze vond dat toch te weinig, dus ik ga nu ook meer drinken. 

Ik houd jullie wel op de hoogte, ik ben al heel blij dat deze arts me veel serieuzer neemt! :)

 

Hey lieve @Jesse08 

Fijn dat je ons op de hoogte houdt!

Ik hoor nog wel iets.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @Jesse08,

Fijn dat het goed ging bij je arts ik vind het echt heel fijn dat deze arts je wel serieus neemt!😃

Goed dat ze je benauwdheidklachten gaan onderzoeken en bloedprikken kan ook geen kwaad het is altijd goed om dat even te checken! Fijn dat je ons een beetje op de hoogte houdt we horen het wel als je weer een update hebt!😊

Liefs van mij <3

Reputatie 7
Badge +18

 

Ik ben heel eerlijk gezegd sowieso ook een beetje klaar met al die hulp, het helpt gewoon niet echt en zij bepalen vooral waar we het over hebben

Kan me voorstellen dat het heel erg frustrerend is.   Wel fijn dat je nu iig een arts hebt die je wel serieus neemt. Dat zal wel een opluchting zijn.

Blijf moed houden. Een grote (virtual) hug van mij.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Heyy,

Sorry voor de late reactie...🙈

Wat fijn lieve @Jesse08 dat je door deze arts wél serieus werd genomen! En fijn dat er gekeken wordt naar die benauwdheid. ❤

Veel liefs van mij 💗

Dankjewel lieve @tim16 @ItsJustMe !

Die arts vind ik niet super erg omdat dat wel echt nuttig is en ze ook goede tips heeft… Het gaat vooral om de psycholoog wat gewoon helemaal niks helpt… :/

Een grote (virtual) hug van mij.

Dankje. 😘

Hoi lieve mensen,

Het gaat weer even wat minder. Ik heb wel iets waar ik nu mee zit… Eigenlijk ben ik helemaal niet tevreden met mezelf, ik vind dat ik niet aardig ben, en ik denk dat ik gewoon geen goede vriend voor mensen ben en ook dat ik geen relatie kan hebben met iemand… Ik zie mezelf dat gewoon écht niet hebben…

En ik was weer in het ziekenhuis, en daar waren dus ook veel kleine kinderen. Zegt mijn moeder: je kan daar denk heel goed mee omgaan. Ik snap dat echt helemaal niks van, ik vind dat ik helemaal niet goed met kleine kinderen kan…

Sorry voor mijn gezeur. :(

Reputatie 7
Badge +5

Lieve @Jesse08 ,

😥🙈.... je zeurt echt helemaal niet!

Jammer dat het weer wat minder gaat... zou wel een verhaal hier neer kunnen zetten, maar ben bang dat het weinig tot geen invloed zou hebben wat best spijtig is :( . Maar je bent écht hartstikke aardig! En ik ken je natuurlijk niet, maar dat hoeft in dit geval ook niet persé want je bent écht aardig en ik weet zeker dat je écht wel een relatie krijgt en net zulke lieve mensen tegen komt die net zo lief zijn als jij!! Misschien zie je dit zelf momenteel niet, maar het is wel écht zó...  Verder weet ik niet wat ik moet zeggen.. vind het jammer dat je dit zelf ervaart! T' zal wel niet, maar hoop dat dit je ergens wel helpt...😘

Je bent écht echt 📣 SUPER AARDIG!❤😘

Liefs van mij en neem het alsjeblieft aan, waarom zou het worden gezegd als iemand het niet meent..😕❤

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @Jesse08,

Wat jammer dat het weer wat minder gaat met je en wat jammer dat je zo over jezelf inzit.. Je bent echt wel een hele aardige en lieve jongen hoor geloof me en ik weet echt zeker dat jij wel vrienden kan zijn met iemand! Ik vind je iig echt super aardig en lief!!

En een relatie gaat ook echt wel goed komen bij jou hoor je bent echt een super lieve en behulpzame jongen en ik weet zeker dat dat echt goed gaat komen! Probeer niet te hard te zijn op jezelf je bent echt een prachtig mens en je mag echt trots zijn op jezelf!❤️

Liefs van ItsJustMe <3

Awh, wat lief van jullie @Tinkerbell en @ItsJustMe . 😘 Het helpt wel een beetje... Maar ik twijfel vooral over hoe ik in het echt ben... 

Ik denk dat hoe ik hier ben niet hetzelfde is als in het echt… En wat ik net zei, dat dat lief van jullie is, durf ik in het echt denk ik niet eens ze zeggen.. Om een voorbeeld te noemen. :( Ik ben in het echt iig veel minder lief denk ik… En ik uit mijn gevoelens dan ook veel minder…

En meestal denk ik ook lang na over mijn reacties hier, of ik lees het iig nog een paar keer door of verwijder het weer ,(sorry Kindertelefoon, ik denk dat jullie er al heel veel hebben verwijderd..), dus ja dat is gewoon anders dan irl contact hebben met mensen .

Reputatie 7
Badge +5

Lieve @Jesse08 

Wat naar dat je dat zo ervaart..😕 misschien is ook zo dat je wat meer zelfvertrouwen nodig hebt en ook voor je zelfbeeld, als  je hier al super aardig, lief, slim, behulpzaam, meelevend en meedenkend bent denk ik niet dat er veel in irl  begint af te wijken hoor! Hoe je het verwoord komt het een soort over dat je best streng over jezelf praat...😥 en dat vind ik best rot... Je krijgt echt nog wel goede vrienden en een relatie het heeft denk ik gewoon tijd nodig totdat je de juiste mensen ontmoet dat is je in ieder geval wel meer dan van harte gegund!! Eerlijk waar... ❤ En ik snap echt wel dat dit lastig is om aan te nemen, maar toch is het zo ... en daar is niet veel aan te veranderen. 

Wat ik vaak mee kreeg van een super aardige docent van de middelbare ( toen mijn zelfbeeld helemaal verkeerd was) hij had dat dus door en vertelde mij dat het kon helpen om minstens 3 keer in de week positieve dingen of complimenten van/ over mezelf op te schrijven en dat in me op laten nemen... walgde van mezelf, maar heb het wel gedaan. Soms begon ik er echt bij te huilen omdat ik het moeilijk vond/ vind en nog steeds hoor maar dit zeg ik allemaal niet zo snel meer... misschien kan dit jou ook helpen? Zou tenminste wel fijn zijn.

Liefs van mij 💖

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Jesse08  ik ben het (nog steeds) helemaal eens met @Tinkerbell  en @ItsJustMe !! Serieus jij bent 1 van de liefste en meest betrokken en sociale mensen die ik meemaak! Kijk hoe je altijd klaar staat met adviezen en vragen en lieve woorden!  Jij bent echt een topper en een super lieverd! Een voorbeeld! ❤️❤️❤️ Veel echte liefs, Tover 😘

Hey lieverd,

Ik snap wel wat he bedoelt. Ik denk persoonlijk dat iedereen hier op het forum niet 100% hetzelfde is. Dat kan namelijk niet.

Liefs @NoahLovesYou 

Hey lieve @Tinkerbell ,

Ik vind dat lastig om te doen, maar zal het wel proberen.

Ik had wel een beetje een vermoeden dat jij dit ook een beetje hebt/had, omdat je bv zegt dat je bericht heel bot was terwijl dat helemaal niet zo is (maar snap dat je je zo voelt)…

Hoi @Tover01 ,

Dankjewel, dat is heel lief!♥️ Maar bij jou heb ik echt het idee dat je in het echt meer bent zoals hier dan ik. Want ik denk dat wat je net tegen mij zei, ook in het echt zou zeggen. Ik ben dan gewoon heel anders, en misschien wel behulpzaam, maar ik zeg nooit wat liefs. Dat durf ik ook gewoon niet, ik ben het niet gewend ofzo, heel raar... De meeste mensen waar ik mee omging laten hun gevoelens ook niet echt zien, dus misschien dat het ook een beetje daardoor komt? 

En waar ik ook een beetje mee zit: de ene dag ben ik super gevoelig, bv dat ik wat moest tranen om verhalen van @Tartan14 of @Tinkerbell en even later (ligt niet aan jullie!) doet het me veel minder... Dat helpt ook niet echt mee om zelfvertrouwen te hebben... Want ik ga dan heel erg twijfelen: waar komt dit door? Is er wat mis met mij?

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Jesse08 Je zegt wel dat je in het echt anders bent dan hier, maar vind het persoonlijk dan wel knap dat je hier wel écht goed doet hoor… durf je trouwens wel te falen? Hoef je niet persé op te reageren hoor :)

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://wijzijnmind.nl/psychische-klachten/psychipedia/zelfvertrouwen/5-tips-voor-meer-zelfvertrouwen&ved=2ahUKEwj0wMaP7MGHAxU03AIHHZpKL8IQFnoECBMQBQ&usg=AOvVaw2YdBqL90LIqH4lyoPPb672

Deze link heb ik een een keer van mijn psycholoog gekregen voor zelfvertrouwen...misschien kan dit jou ook helpen? 

Liefs van mij 

Reputatie 7
Badge +5

Nog een toevoeging het ligt totaal niet aan jou dat je het ene moment meer emotioneel bent en het andere moment juist super minder... En ik herken het wel, maar bij mij is het vooral als er iets is met iemand hier of in mijn eigen omgeving en of ik zelf iets ergs mee maak of iets hoor dat het me wel raakt en zit er echt wel mee, maar niet kan huilen ... Het enige wat ik hier en gewoon in het echt ook heb is dat ookal gaat het bij mijzelf helemaal niet goed en weet ik veel, maar als een ander dan iets heeft of ergens mee zit ik het liever van diegene wil overnemen en het liever zelf heb dan iemand anders.... maar kan helaas niet... en ja weet het best raar wat ik zeg.

 

Hoi @Tinkerbell ,

Het is ook niet dat ik hier echt nep ben ofzo, maar ik ben in het echt gewoon anders.. Bv. als ik hier zeg: dat is heel lief, vind ik dat ook echt, maar irl zou ik dat denk ik niet zeggen…

Ik heb niet echt faalangst, ik ben soms wel een beetje perfectionistisch.

Reputatie 7
Badge +14

Maar lieve @Jesse08  dat is helemaal niet zo raar hoor! Dat je hier dingen anders formuleert dan irl.  Soms is het makkelijker om woorden te vinden als je tijd hebt om te typen en na kunt denken. En het ligt aan allerlei dingen hoe je reageert. De situatie, degene die bij je is, van alles. En je zegt "in het echt", maar als jij hier anders reageert dan bij een persoonlijke situatie dan ben jij dat nog steeds wel echt zelf ❤️dus ben je in beide gevallen je echte ik. En ik kan het me ook wel voorstellen dat niet iedereen dat even makkelijk vind. Ik heb het ook pas gekund na mijn verandering. Daarvóór liet ik het liefst helemaal niks merken, aan niemand ☺️.  En de ene mens kan dat nou eenmaal wat makkelijker dan de andere en dat is helemaal niet erg lieverd! En ik ben wel eventjes eigenwijs dat ik je toch echt een lieve sociale en  vriendelijke schat vind! ❤️ Het is helemaal geen probleem dat je verschillende manieren hebt in verschillende situaties!! 😘

Liefs Tover xxx 

Dankjewel lieve @Tover01 ❤, daar heb je wel gelijk in…

En wie weet, als ik ooit "in het echt" leuke mensen ontmoet dat dit dan ook wat beter gaat. :)

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi lieve @Jesse08  och jongen, echt ik weet zeker dat jij  om maar wat te noemen een ontzettend lieve wijze en betrouwbare vriend voor mij zou zijn! Als ik jou in het echt zou kennen weet ik zeker dat je in mijn kring zou horen!   Ik ben het helemaal met de anderen eens en ik zal er geen woordenwaterval bij voegen 😉 maar echt ik vind dat dus ook en ik kan het niet mooier zeggen dan @Tover01 !  Dit is wie jij bent en daar is echt helemaal niks mis mee, integendeel. En ik vind je betrokkenheid bij iedereen geweldig!  Je mag serieus veel positiever over je zelf denken hoor lieve jij ! 😘 💖

Groetjes liefs Tartan X

Dankjewel lieve @Tartan14 , dat is heel lief van je, en ik geloof je ook echt en denk ook wel dat jullie dat oprecht allemaal zo zien, maar ik kijk er zelf gewoon anders naar… Snap ook dat het voor jullie misschien frustrerend is, dat is voor mij herkenbaar als ik dit soort dingen tegen iemand anders zeg. Sorry ik denk heel erg over, maar het is zo dubbel, ik snap niet dat iemand anders het niet kan beseffen en tegelijkertijd heb ik hetzelfde. En op die manier snap ik het dan ook weer wel.. Ik ben super vaag, hoop dat jullie het toch snappen. 🙂

 

( deel van de tekst verwijderd door De Kindertelefoon vanwege privacy )

Reageer