Vraag

Ben ik depressief?

  • 25 January 2024
  • 389 reacties
  • 4953 Bekeken


Toon eerste bericht

389 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Heyy lieve @Jesse08,

Wat naar dat je weer in een slechte flow zit.. 

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik voor tips moet geven, maar onthoud dat ik en dat iedereen hier op het forum jou echt steunt! We zijn er altijd voor je en we zijn bij jou in gedachte als je ons nodig hebt. En je kan natuurlijk ook altijd een keertje met de kindertelefoon bellen of chatten als je dat nodig hebt!

Hou vol lieve jongen!❤️❤️

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +5

Lieve @Jesse08,

Het is volkomen logisch dat je je zo voelt op een gegeven moment is het gewoon een keer klaar... Dit zal waarschijnlijk niet veel helpen, maar zeg het toch maar je bent écht geen slecht persoon en je helpt anderen juist hartstikke goed daar hoef je echt niet over in te zitten. Misschien is het verstandig om je eerst wat meer op jezelf te focussen inplaats van anderen. Verder blijft het lastig om je te kunnen helpen... kun je je gevoelens opschrijven of uitspreken naar je ouders of vrienden of dit aangeven bij een psycholoog, behandelde arts/ huisarts?  Maar vergeet niet dat je het echt hartstikke goed doet! Verder weet ik even niet wat ik moet zeggen 

Hoop dat je je wel weer wat beter gaat voelen!

Beterschap en hou vol, je doet echt je best om alles te proberen. 😘❤ echt waar

Reputatie 7
Badge +9

Hey lieve @ItsJustMe @Tinkerbell ,

Ik weet dat ik op mezelf moet focussen, maar wat kan ik dan doen om het beter te laten gaan met mezelf?… Ik stop dan liever die tijd in andere mensen.. En eigenlijk, om heel eerlijk te zijn is het in mijn leven nooit écht goed gegaan.

 

Reputatie 7
Badge +14

Lieve mooie fijne @Jesse08  ik sluit me aan bij de lieve woorden en houd je vast aan alle steun en liefde! Ik zal niet te veel typen maar we houden van je zoals je bent en ik hoop echt dat alles er een stuk mooier uit gaat zien voor jou! Je bent een topper! ♥️♥️

Veel liefs, Tover xxx😘

Reputatie 7
Badge +14

Wat vreselijk lieve @Jesse08!

Eigenlijk kan ik niet echt een toevoeging geven @ItzJustin en @Tinkerbell hebben hun best al gedaan.

Misschien heb ik 1 tip:

Misschien is het een idee om wat vaker naar buiten te gaan? Dat helpt misschien tegen de misselijkheid.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +5

Hey lieve @ItsJustMe @Tinkerbell ,

Ik weet dat ik op mezelf moet focussen, maar wat kan ik dan doen om het beter te laten gaan met mezelf?… Ik stop dan liever die tijd in andere mensen.. En eigenlijk, om heel eerlijk te zijn is het in mijn leven nooit écht goed gegaan.

 

Hai lieve @Jesse08 ,

Probeer er ook niet over na te denken of schrijf het van je af dat kan zijn hoe je je voelt, wat je denkt of juist leuke dingen die je hebt gedaan of wilt doen, tekenen   dit kan opluchten, zodat je je hoofd iets leeg krijgt. Als je blijft piekeren is uiteindelijk het gevolg dat je je nog slechter voelt en dan zie je uiteindelijk helemaal geen licht... Kun je trein ook niet wandelen als je je niet fijn voelt, dat kan opluchten. 

Hoop dat je je iets vind 

Veel liefs van mij 😘😘❤

Reputatie 7
Badge +5

Hoi,

Ik zat nog te denken aan toen ik nog bij een psycholoog liep dat dit soms wel kon helpen om minder met bepaalde gedachten, stress en gepieker bezig te zijn  hopelijk heb je hier iets aan 

Haal een keer diep adem, richt je aandacht op de omgeving en zet je zintuigen open.

  1. Kijk om je heen en bekijk vijf dingen die je ziet. Een grote boom, de wolken in de lucht, het hout van de tafel, de plant in de hoek, de vorm van je vingernagels. Neem de tijd om het echt goed te bekijken. Welke kleur heeft het? Welke vorm? Structuur? Wat valt je op als je er goed naar kijkt?
  2. Luister naar de geluiden in je omgeving en richt je aandacht op vier dingen die je hoort. Bedenk niet wat je er van vindt, maar merk alleen op wát je hoort. Hoor een auto in de verte, stemmen in de kamer hiernaast, het geritsel van bladeren, een zingende vogel. Je kan je ogen dicht doen om de geluiden nog beter te horen.
  3. Richt je aandacht vervolgens op je lichaam en benoem drie dingen die je voelt. Voel je kleding tegen je huid, het contact met de stoel waar je op zit, voel je voeten op de grond staan. En als je wil kan je de dingen die voelt even aanraken, om het nog beter te voelen: de stof van je trui, en de zitting van de stoel waar je op zit, en misschien ook: de stam van de boom.
  4. Wees je dan bewust van twee dingen die je ruikt. Misschien ruik je de geur van koffie, of de geur in het bos. En als je eerst denkt dat je niet zoveel ruikt, neem dan gewoon de subtiele geur uit je omgeving in je op. En misschien de geur van je trui, van je huid.
  5. Benoem één ding dat je proeft. Misschien proef je een nasmaak van koffie in je mond?

Liefs van mij ❤

Reputatie 7
Badge +9

Dankjewel lieve @Tinkerbell ♥️😘 

@NoahLovesYou , ik probeer wel regelmatig naar buiten te gaan, maar dat helpt niet echt..

 

Reputatie 7
Badge +14

Wat vreselijk lieve @Jesse08!

Eigenlijk kan ik niet echt een toevoeging geven @ItzJustin en @Tinkerbell hebben hun best al gedaan.

Misschien heb ik 1 tip:

Misschien is het een idee om wat vaker naar buiten te gaan? Dat helpt misschien tegen de misselijkheid.

Liefs@NoahLovesYou 

Oh! Er moet @ItsJustMe staan!

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08 ,

 

er is veel gebeurd en veel gepost in de tijd dat ik hier even niet was. Ik dacht dat lees ik wel even en dan ben ik weer bij, maar de praktijk was anders….sinds ik weer terug ben zijn er ook steeds nieuwe reacties bij gekomen en het werd dus tijd om er even voor te gaan 'zitten’ en die achterstand (ruim  3 pagina's ongelezen reacties) door te lezen en nu ben ik soort van 'bij'.

Ik probeer de draad weer op te pakken, nadat ik iedereen die hier gepost heeft bedank voor alle tips en opbeurende woorden en natuurlijk wil ik jou ook bedanken voor jouw openheid in jouw eigen topic en verder voor alle steun die jij anderen in hun topics hebt gegeven. Ook al had en heb je het zelf zwaar. Je bent er altijd voor anderen.

Petje af, dus.

 

Natuurlijk kan en ga ik niet teveel meer alles herhalen wat er de afgelopen tijd is gebeurd. Ik wil wel zeggen dat ik het heel knap van jou vindt om na alles wat er gebeurt….toezeggingen en verwachtingen van artsen, diëtisten, scholen en ga zo maar door…..die niet de oplossing hebben gebracht waar je op had gehoopt, dat je je nog steeds wil inzetten om het beter te krijgen.

 

Het is niet omdat niemand zijn/haar afspraken is nagekomen, want ik geloof echt wel dat iedereen het beste met je voor heeft, maar kennelijk is het heel lastig om 'maatwerk’ te leveren en pats boem met iets te komen dat ‘alles’ op kan lossen.

Ik lees en merk aan alles dat jij echt steeds weer je best blijft doen om er het beste van te maken. Dat bewonder ik echt in jou.

Des te meer pijn doet het om te lezen dat er vaak teleurstellingen zijn.

Ik snap dat je dat moeilijk kunt volhouden en ik kan nu wel makkelijk zeggen ‘kom op, zet nog even door. Het komt echt wel goed'. 

Dat heb je al vaker gehoord en geprobeerd en ook geprobeerd en geprobeerd...het lijkt of het allemaal voor niks is geweest….maar is dat ook zo?

 

Ik denk dat alles wat je gedaan hebt, je toch wel iets verder gebracht heeft en hopelijk dus ook dichterbij een oplossing.

 

Je zou je ook af kunnen vragen 'hoe zou het zijn als je al die dingen niet had geprobeerd? Zou het dan wel beter zijn als dat het nu gaat?

 

Moeilijke vragen natuurlijk en ook niet heel makkelijk om daar een duidelijk antwoord op te geven.

 

Ik denk dat iedereen op zijn vakgebied (de kinderarts, de diëtist, de school, ik vat het even soort van samen, want ik kan niet iedereen hier noemen) er toch iets wijzer door is geworden en dat anderen die jou helpen daar dus ook iets aan hebben. Als dingen niet lukken, dan kun je daar ook van leren (ik bedoel niet alleen jou, maar vooral ook al die mensen die jou op verschillende plekken proberen te helpen.

Ik snap dat het deprimerend is als alles lijkt te mislukken, maar probeer niet in die negatieve spiraal terecht te komen en toch nog elke keer de energie te vinden en de hoop dat het beter gaat worden.

Hopelijk heb je iets aan wat ik geschreven hebt en zoals gezegd probeer ik de draad in dit topic weer op te pakken.

 

Een dikke knuffel van mij voor jou en voor alle andere toppers hier 💕

 

en nu moet ik en beetje huilen, omdat ik me machteloos voel en je niet beter kan helpen, maar maak je geen zorgen over mij, want het is goed als ik die emotie laat komen en ik moet zo nog even naar opa en oma en dat is een stukje fietsen en dan probeer ik onderweg te genieten van al het moois dat er (ondanks alle minder mooie dingen die er zijn)  te zien is.

Geen bergen zonder dalen. Love you, lieve @Jesse08 

 

 

Doei voor nu en hopelijk tot snel,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ahhh, dankjewel lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer :two_hearts::cry:

Het klopt wel wat je zegt, die (de meest dan;)) dingen zijn niet voor niks geweest..

Ik ben net terug van de dietist trouwens, ze was heel aardig, maar ze zegt wéér hele andere dingen. Die vorige zei "als je op gewicht bent kun je geen klachten meer hebben doordat je ondergewicht hebt gehad" en deze zegt nu "dat je zo moe voelt kan heel goed komen omdat je ondergewicht had, het heeft tijd nodig om te herstellen, dat zien we wel vaker".. Dat maakt het heel vaag voor mij..

En de 1e zij dan "op drinkvoeding kun je prima leven, het is gezonde voeding, het kan niet dat je daardoor moe bent" en die 2e dan weer "in drinkvoeding missen sommige stofjes die wel in gewoon eten zitten waardoor je je minder lekker kan voelen" en nu de 3e heeft er niks over gezegd…

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Jesse08,

 ja, dat lijkt me wel lastig als ze zo op het oog verschillende dingen zeggen.

Je zou bijvoorbeeld aan jouw huidige diëtist kunnen vragen hoe dat allemaal werkt en dan zeggen wat je hier zegt, dus die 3 verschillende antwoorden en hoe dat dan allemaal kan.

 

Ik ben natuurlijk geen diëtist, maar het kan natuurlijk dat ze op zich allemaal wel gelijk hebben. Ik heb zo wat zitten te bedenken en of het klopt kun je natuurlijk beter aan de diëtist vragen, maar …...op zich zou het zo kunnen zijn dat als je geen ondergewicht meer hebt dat je daar dan ook geen klachten meer van zal hebben, maar dan moet je je lichaam wel voldoende tijd gunnen om er weer helemaal bovenop te komen.

Het is niet dat zodra je gewicht goed is dat alles weer normaal is. Je kunt bijvoorbeeld ook alleen maar heel veel patat en chocola gaan eten en dan kan je gewicht wel goed zijn, maar jij je nog niet goed voelen.

Verder zal die drinkvoeding echt wel zo samengesteld zijn dat je er in principe goed op kan leven, maar voor de lange termijn kan het wel zo zijn dat je nog beter weer soort van gewoon zou eten of misschien naast de drinkvoeding nog bijvoorbeeld wat extra dingetjes erbij neemt. Dat kan natuurlijk alleen maar als je niet steeds over moet geven enzo.

Dus, dat drinkvoeding alleen niet slecht is, zelfs zo goed dat je er prima op kunt leven, maar dat het nog beter is als je naast die drinkvoeding ook bijvoorbeeld nog wat fruit of noten of iets anders en ik weet niet wat, maar zoiets erbij kan nemen.

Als ik jou was dan zou ik het gewoon opschrijven (zoals in jouw vorige reactie)  en dan dat briefje aan de diëtist geven en vragen hoe het nu precies zit, omdat het voor jou verwarrend is.

Mijn verhaaltje klopt misschien ook niet helemaal (het is alleen maar een mogelijke uitleg) , dus vraag het gewoon en denk niet dat je dan zeurt, want jij bent juist degene die het wel zou moeten kunnen begrijpen.

Ze moeten het gewoon duidelijker uitleggen.

Het kan best zo zijn dat ze denken dat ze het duidelijk uitgelegd hebben, terwijl dat toch niet zo is. Als je er vragen over hebt (ook al is dat pas bij een volgende of nog een daarop volgende afspraak) dan kun je het gewoon vragen.

 

Ik snap dat als je daar zit en ze vertellen van alles dat je dan denkt dat je het snapt en dan ga je naar huis en dan denk je, ho…. maar wacht eens even, die vorige keer zei die andere diëtist iets anders volgens mij en hoe zit dat nu precies.

Het is dus niet gek als je er bij een volgende afspraak nog even naar vraagt.

Gewoon doen.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +17

Wat vervelend dat het wat minder gaat. Ik sluit me helemaal aan bij alle lieve dingen die al gezegd zijn.

Dat je graag anderen help maakt  je een goed mens maar vergeet niet dat jij zelf altijd op nr. 1 staat.

Big hug van mij. ❤️

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @Jesse08 

Hoe gaat het nu met je? Sorry als ik zeur hoor!💖

Liefs van mij 

Reageer