Vraag

Ben ik depressief?

  • 25 January 2024
  • 347 reacties
  • 4515 Bekeken


Toon eerste bericht

347 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Maar nog wel een vraag: die mentor zei "het zijn wel echte pubers en zo gedragen ze zich ook, bv dat ze homo grappen maken, maar gelukkig maar want het hoort erbij", maar ben ik dan zo'n aansteller, en gewoon geen normale puber? Is het raar dat ik hierom een slecht gevoel bij de klas heb? Ik weet het gewoon niet... 

Hey @Jesse08  Je bent zeker geen aansteller. Ik vind juist dat die mentor zich er veel te makkelijk van afmaakt. Natuurlijk is er zoiets als pubergedrag maar daar horen homo ‘grappen’ niet bij wat mij betreft. Ik zou het iig nooit tolereren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi lieve allen,

Het gesprek ging niet zo goed, het kwam erop neer dat als het mij niet bevalt ik maar een andere plek moest zoeken.

De lessen die ik eigenlijk alleen heb of met de rustige jongen gaan prima, maat met de hele klas of de pauze is écht te druk en ik hou dat gewoon niet vol... Ik raak enorm overprikkeld...

Reputatie 7
Badge +2

Hey lieve @Jesse08 ,

Wat ontzettend vervelend:( :( 

Weet niet wat ik er van moet vinden eerlijk gezegd... Ik begrijp niet echt waarom ze er niks aan kunnen doen, als je aangeeft dat je zo enorm overprikkeld raakt... Weet in elk geval wel dat dit natuurlijk niet aan jou ligt en je er niks aan kunt doen, maar leuk is anders..😘❤

Hoop dat er toch nog iets zal veranderen 

Liefs en groetjess 😘

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jesse08 

Ik zal je even iets uitleggen. Iedereen op een speciale school heeft iets. Dat betekent dus dat die jongens misschien wel wat drukker kunnen zijn.

Liefs @NoahLovesYou 

 

Ook Meiden dus.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +14

Hi lieve allen,

Het gesprek ging niet zo goed, het kwam erop neer dat als het mij niet bevalt ik maar een andere plek moest zoeken.

De lessen die ik eigenlijk alleen heb of met de rustige jongen gaan prima, maat met de hele klas of de pauze is écht te druk en ik hou dat gewoon niet vol... Ik raak enorm overprikkeld...

Wat jammer! Hebben ze op school geen plek waar je rustig kan worden? Dat heb ik wel.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @NoahLovesYou ,

Ik snap wel dat het speciaal onderwijs is en sommige misschien drukker zijn, maar ik had van de psycholoog juist het advies naar een school voor internaliserende kinderen/jongeren te gaan die rustiger zijn dan de meeste mensen op een reguliere school en dat is dit ook, maar daar merk ik weinig van op die ene jongen na… Deze mensen zijn eig net zo druk/drukker dan de 1e klas op mijn oude school (dat was de rustigste klas die ik op mijn oude school had).

Er is wel een andere plek waar ik heen kan, maar ja ik houd het in die klas niet lang vol en dan mis ik die lessen dus eig..

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Tinkerbell ,

Snap ik… Ze zei dat de klas gewoon zo is, en dat ze daar niks aan gaat veranderen.. 

Ik weet het zelf ook echt niet meer:( Ik had deze 2 dagen nog geluk dat ik de meeste tijd alleen/met 1/ 2 mensen in een lokaal zat, maar ik zie er echt tegenop als ik gewoon nóg langer in de hele klas zit..

Reputatie 7
Badge +2

@Jesse08 ,

Begrijp goed dat je er nu idd tegenop ziet... is het misschien mogelijk om naar een andere school te gaan of misschien thuis onderwijs volgt ( online) .... Dat de klas zo is en dat ze er niks aan gaat doen is wel makkelijk gezegd! En anders net zolang thuis blijven, totdat je je wat beter voelt en dan langzaam verder gaan.. verder weetik het ook niet of of dit überhaupt allemaal mogelijk is:( 

 

Groetjes en liefs 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi lieve @Tinkerbell ,

Dankjewel:slight_smile:

Een andere school kan wel maar ja dan geen speciaal onderwijs, de andere school die in de buurt is zit vol (ook voor volgend jaar) en een andere school is heel ver weg (28km) dus ja dat is ook niet echt een optie.. Een andere gewone school kan wel, als daar plek is, en anders VMBO op deze school. Ik weet niet hoe de VMBO klas is maar misschien kan ik dan gewoon alle lessen die alleen of met 1/ 2  mensen op havo niveau doen, en de rest dan met de VMBO klas. Maar geen idee of dat kan.. 

En ik werd op een andere gewone school al geweigerd dus dat is ook weer heel lastig, en ik weet dan natuurlijk ook niet of dat wel goed gaat. Maar gelukkig mag je daar wel gewoon een dagje/meerdere dagen meelopen, op speciaal onderwijs mag dat niet. Thuis blijven kan denk ik niet meer, dan moet ik denk ik gewoon alle lessen die te druk zijn alleen doen zonder uitleg, maar dat is ook weer niet echt een goede oplossing natuurlijk.

Heel ingewikkeld en lastig dit, en de mentor denkt ook niet echt mee:slight_frown:

Reputatie 7
Badge +9

Ik had net een beetje ruzie met mijn moeder… Ze is niet boos op mij maar kan door de stress enzo wel wat boos reageren..

Een andere school kan wrs helemaal niet en ik weet gewoon niet wat ik nu moet. Ik moest dit weer ff kwijt...

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Jesse08  aach ik begrijp je wel hoor, dat dit alles echt zwaar voor je valt. Blijf moed houden en ik hoop dat toch beter naar je geluisterd zal worden!  Ik ben het met @Tinkerbell eens, kies je eigen beste weg!! We blijven je steunen hier!! Veel liefs!! 😘

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +9

Hey lieve @Jesse08,

Wat jammer dat het gesprek tegenviel en dat je mentor zo slecht meewerkt. Ik snap goed dat je nu erg tegen school op ziet door alle drukte.

Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat nu een goede oplossing is en vind het echt heel naar allemaal.. Wat vind je moeder er nu eigenlijk van misschien heeft zij nog een idee? En wanneer moet je eigenlijk weer naar school?

Is het niet een idee dat je misschien nu toch eerst nog even thuisblijft en dat je na de zomervakantie weer gaat proberen naar school te gaan? Want je blijft vgm zitten dus misschien dat je dan in een andere klas komt die wat rustiger is?

Probeer nu in ieder geval een beetje te genieten van het weekend en probeer even tot rust te komen! Je bent goed bezig jongen en er komt echt een oplossing!❤️

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +14

@Jesse08 

Wat jammer van gisteren. Waarover had je ruzie?

In ieder geval wens ik je een fijn weekend. Even alles eruit. Ga je nog iets leuks doen?

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

Dankjewel lieve @Tartan14 ! En lief dat je mij ook in je handtekening hebt gezet!:kissing_heart:

Hoi @ItsJustMe ,

Mijn moeder weet het eigenlijk echt niet meer… Het was al een heel gedoe om op deze school te komen, en een andere school is super lastig. Want dan moet er plek zijn en ik moet dan natuurlijk daar wel passen.. En het is dan ook nog eens heel ver weg, en als die school van 28km hier vandaan vol is/niet passend is is het nóg verder en dat is eigenlijk geen doen.  Een gewone school misschien nog wel, maar daar gaan ze me wrs sowieso al weigeren en ik denk eerlijk gezegd niet dat dat echt een goede optie is. De kleinste gewone school zit sowieso ook al vol. Dus ja heel lastig..

Dat ik nog tot na de zomervakantie thuis blijf kan misschien wel maar dat wil mijn moeder denk ik ook echt niet. Dan zou ik dus weer ergens anders heen moeten, maar groepstherapie was ook echt niks dus dat is ook wel weer lastig. Maar ik snap het soms gewoon niet hoor:sweat: @Tartan14 zat ook op therapie met lieve mensen (helemaal gegund ook hoor) maar waarom kom ik dan weer terecht op een plek waar de sfeer gewoon absoluut niet fijn is? Ik baal er gewoon van.. En ik heb daar echt wel mijn best gedaan, maar het was gewoon echt niet fijn voor mij.. 

Sorry dit had ik nog niet gezegd, maar ik heb wel een andere psycholoog nu (omdat in het ziekenhuis dat gestopt werd) en zij is echt heel aardig! Dus daar ben ik wel blij mee:blush:

Hi @NoahLovesYou ,

Mijn moeder reageerde nogal heftig, ze zat wel te schreeuwen en te schelden, en daar ging ik mij natuurlijk alleen maar rotter door voelen.. Ik kreeg een beetje een discussie daarover maar uiteindelijk kwam het wel weer goed… Ze kreeg daarna wel ruzie weer met mijn vader, ze kunnen allebei best fel zijn dus dat maakt het ook niet echt beter, ik probeer zelf wel rustig te blijven. Maar dit raakte mij wel natuurlijk.. 

Reputatie 7
Badge +2

Hi lieve @Jesse08 ,

Wat frustrerend 😕

Is het mogelijk om online les te kunnen volgen? Of de helft naar school en de rest wel online? Ik zeg ook maar wat hoor, want dit is helemaal niet fijn en je voelt je er ook niet  fijn bij op deze manier... 

En van die ruzie met je moeder snap ik wel dat je je dan alleen nog maar rotter door gaat voelen, maar jij kan hier in elk geval niks aan doen! ( in geen enkel opzicht) 

Probeer het uiteindelijk wel iets los te laten hoe moeilijk het ook is ( want dit kan veel verpesten ❤) 

Groetjes en liefs 😘

 

En trouwens ik zie nu pas dat ik in je handtekening sta...💗( bedankt )

Reputatie 7
Badge +9

Hoi lieve @Tinkerbell ,

Ja, misschien kan dat wel. Ik zal het wel met mijn mentor overleggen. :slight_smile:

Dinsdag ga ik ook weer naar de psycholoog (ik ga nu 1x per week) dus met haar zal ik het er ook nog wel over hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Hi lieve iedereen,

Vandaag heb ik geschiedenis met 3 mensen gehad, en tijdens het huiswerkuur even met de afdelingsleider gepraat en daarna apart van de rest nog 10 minuten geschiedenis afgemaakt. Het gesprek ging wel oké, beter dan met mijn mentor, ze begreep ook wel wat ik bedoelde. De verwachting van deze school (van mij maar ook van mijn begeleider van de vorige school) klopte niet helemaal, waardoor het eigenlijk niet is wat we gehoopt hadden/ de bedoeling was. Ik heb niet zozeer veel begeleiding nodig, maar het moet niet te druk zijn en ook wel gestructureerd. Wat we nu hebben afgesproken is dat we het een tijdje aankijken, en dan gaan kijken of het inderdaad beter is om naar een andere plek te gaan (maar ze heeft ook niet zo een oplossing voor de hand, wat dus wat ingewikkeld kan worden).

Ik heb nog niet echt veel contact met mensen, het klikt nog niet zo.. Die jongen die op zichzelf is is wel aardig, maar hij wil niet echt veel contact.. Ik heb wel veel met mijn Nederlands docent gepraat, ze is echt heel aardig! Ze vond mij wel een grappige jongen zei ze (positief bedoeld:)). Maar ja het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik zoveel praat met iemand die veel ouder is dan ik.. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey lieve @Jesse08,

Fijn dat je gisteren een goed gesprek hebt gehad met de afdelingsleider en fijn dat ze je beter begreep dan je mentor! Vind je het zelf ook een goed plan om het toch nog even te proberen om te kijken of het toch wat wordt op deze school? En wanneer moet je eigenlijk weer naar school deze week?

Misschien moet die jongen ook een beetje wennen aan jou want jij bent natuurlijk ook nieuw voor hem. Misschien kan je eens proberen een praatje met hem te maken en misschien breekt dat het ijs een beetje waardoor hij ook wat opener wordt! En het is in ieder geval al wel fijn dat je zo'n goede klik hebt met je NL docent!😊

Goed bezig lieve Jesse!❤️💪

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +9

Heyy lieve @ItsJustMe ,

Ja, ik kijk het nog wel even aan:)

Met die jongen heb ik dat al een beetje geprobeerd, ik zal dat wel af en toe blijven doen, maar als ik echt blijf merken dat hij het liever niet heeft denk ik dat ik hem dan wel gewoon een beetje met rust laat. Hij vraagt niks aan mij dus een echt gesprek lukt sowieso niet echt nu..

Reputatie 7
Badge +14

Hi lieve iedereen,

Vandaag heb ik geschiedenis met 3 mensen gehad, en tijdens het huiswerkuur even met de afdelingsleider gepraat en daarna apart van de rest nog 10 minuten geschiedenis afgemaakt. Het gesprek ging wel oké, beter dan met mijn mentor, ze begreep ook wel wat ik bedoelde. De verwachting van deze school (van mij maar ook van mijn begeleider van de vorige school) klopte niet helemaal, waardoor het eigenlijk niet is wat we gehoopt hadden/ de bedoeling was. Ik heb niet zozeer veel begeleiding nodig, maar het moet niet te druk zijn en ook wel gestructureerd. Wat we nu hebben afgesproken is dat we het een tijdje aankijken, en dan gaan kijken of het inderdaad beter is om naar een andere plek te gaan (maar ze heeft ook niet zo een oplossing voor de hand, wat dus wat ingewikkeld kan worden).

Ik heb nog niet echt veel contact met mensen, het klikt nog niet zo.. Die jongen die op zichzelf is is wel aardig, maar hij wil niet echt veel contact.. Ik heb wel veel met mijn Nederlands docent gepraat, ze is echt heel aardig! Ze vond mij wel een grappige jongen zei ze (positief bedoeld:)). Maar ja het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik zoveel praat met iemand die veel ouder is dan ik.. 

@Jesse08 Je schrijft dit ^

Ik vind dat wel ok. Ik heb namelijk wel een paar vrienden in hogere klassen. Ik zou gewoon een keer op iemand afstappen die je ziet zitten.

Ik heb een best bijzondere vorm van autisme. Ik ben bijvoorbeeld heel sociaal en ik geef om mensen. Ik kan jammer genoeg niet hoed opschieten met leeftijdsgenoten. Die denken namelijk op een lager niveau. Daarom ga ik liever met iets oudere leerlingen om.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

Hey lieve @NoahLovesYou ,

Ja dat kan ook wel hoor! Maar dat scheelt dan niet super veel , en mijn Nederlands docent is 64... Dat scheelt bijna 50 jaar🙃

Reputatie 7
Badge +14

Ja, om daar vrienden mee te worden is een beetje gek 😅

Misschien iemand in de hoogste klas ofzo?

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb vandaag even bij 4/5 havo gezeten, die waren wel wat rustiger, maar met die jongen die naast me zat is niet echt een gesprek te voeren, hij heeft niet autisme maar iets anders denk ik. Iig iets wat hem heel erg in de weg zit bij praten en sociaal zijn, niet onaardig bedoeld hoor! En dat waren allemaal jongens, in mijn eigen klas op 1 na ook al🙃

Reputatie 7
Badge +9

Hoi lieve iedereen!

Sorry voor mijn eindeloze gezeur!:p

Er is iets wat eigenlijk bijna niemand van mij weet, ook mijn psycholoog nog niet, en de vorige ook bijna niet. Ik vertel het hier ook liever niet, wat niet aan jullie ligt hoor!!! Ik snap dat het daarom ook lastig oordelen is voor jullie, maar ik weet gewoon niet zo goed hoe ik dit moet vertellen en hoe de psycholoog gaat reageren. Het is iets wat achter me ligt, en ik eigenlijk niet meer heb, maar wel impact heeft gehad en wat eigenlijk ook vooral de reden is dat ik zm gedachten had.

Reputatie 7
Badge +2

Hoi lieve @Jesse08 ,

Als je er liever niet over begint dan hoeft dat ook niet. Vertel het op je eigen tijd en als het niet goed voelt dan niet. En trouwens je zeurt helemaal niet hoor! Echt niet!😘❤

 

Veel liefs van mij ❤

Reageer