Ben ik depressief?

  • 29 March 2023
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

Hoi,

De laatste 2 of 3 maanden begin ik me steeds kutter te voelen. School gaat mis en mijn ouders blijven me maar pushen om te leren of huiswerk te maken (uiteindelijk komt er toch niks van want ik heb geen motivatie/ concentratie). Ik heb een vriend van bijna 3 maanden die ik echt heel leuk vind en het is echt mijn schatje, maar soms als ik met hem mee kijk op zijn telefoon zie ik dat hij best veel foto's op insta opslaat van half naakte meiden die 10x een beter lichaam hebben dan mij, hier word ik ook echt heel onzeker van, vooral omdat zij alles hebben wat ik niet heb en ik ben bang dat hij dat aan mij mist en daarom die foto's opslaat. Maar ik durf het hem niet te zeggen omdat ik bang ben dat ik echt aan het overdrijven ben.

Als ik thuis ben is het enige wat ik doe eten, in bed liggen en netflix kijken of slapen, mijn moeder wordt hier ook echt chagrijnig van omdat ze vind dat ik mijn kamer op moet ruimen en iets productiefs moet gaan doen. Het probleem is dat ik het gewoon niet kan, als ik eenmaal in bed lig kom ik er alleen nog uit om te eten en te douchen, of om naar mijn vriend te gaan.  Leren voor school lukt me ook niet want ik kan soms niet eens de energie vinden om naar mijn bureau te lopen en mijn boeken te pakken. 
Het enige wat ik nog wel heel leuk vind en ook echt kan doen is in het weekend uitgaan en me helemaal lam zuipen, daardoor ben ik ook best bang voor mezelf want ik gebruik drank als coping mechanism, zonder dat ik zelfcontrole heb, dus ik ben vaak blackout dronken wat eigenlijk echt niet kan

Ik zit sinds 2 weken ook aan de pil en ik denk dat dat alles nog erger maakt, ik ben nog sneller geprikkeld en heb nog meer huilbuien dan voorheen. Ik wil alleen wel aan de pil blijven omdat mijn vriend en ik al wel dingen doen (vingeren/ aftrekken) en ik denk dat we binnenkort ook seks gaan hebben dus ik wil zeker weten dat het veilig gebeurt.

De laatste paar dagen slaap ik ook heel slecht en lig ik soms de halve nacht wakker, terwijl ik overdag echt uitgeput ben. Hierdoor kan ik de rust die ik echt hard nodig heb niet krijgen en gaat mijn gezondheid ook achteruit.

Niemand weet over deze problemen van mij omdat ik niet over mijn gevoelens kan/ durf te praten. Ik ben super bang dat ik niet serieus genomen word, dat ik belachelijk word gemaakt en ik durf niet te huilen waar anderen bij zijn. Het is ook heel moeilijk voor mij dat mijn ouders er niet vanaf weten, daarom pushen ze me ook zo veel voor school omdat ze niet weten dat het zo slecht met me gaat. 

Weet iemand wat dit is en wat ik er tegen kan doen?

xox DomBlondje123


2 reacties

hey,

Ik vind het knap dat je het wel op het forum durft te delen! Ik vind het moeilijk om iets nuttigs voor je te schrijven, maar ga het toch proberen. Bij mij helpt het dat als ik geen energie heb dat ik op een rustige plek een stevige wandeling ga maken met onze hond. Daarna is mijn motivatie om te leren voor school ook weer beter. (Nog steeds niet goed). Alcohol is echt niet goed voor een mens, is mijn mening. Op deze site staan betere coping mechanism : https://liberi.nl/coping/ . Misschien is een psycholoog wat voor jou? Je kan natuurlijk ook met De Kindertelefoon praten!

Hoop dat je er wat aan heb!

Sterkte!

Badge

hii, ik heb precies het zelfde en ik heb wel depressie, je kan miss een afspraak met de dokter maken en hier over praten ze willen je graag helpen :)

Reageer