Skip to main content

Hoi allemaal, 

Ik zit tegenwoordig echt totaal niet lekker in m’n vel en ik denk dat ik misschien depressief ben. Ik durf het alleen niet te vertellen aan mensen want ik weet het nog niet zeker… maar wat ik wel weet is dat het echt niet goed gaat met me: ik skip steeds vaker m’n ontbijt, en het is niet dat ik dat doe om af te vallen maar meer omdat ik het op een bepaalde manier fijn vind om heel erg trek te hebben. Alleen kan ik me daardoor steeds minder goed concentreren op school, ik zit namelijk in 1 havo/vwo en ik heb heel hard gewerkt om naar vwo te mogen, maar ik heb een onvoldoende gehaald voor wis waardoor ik waarschijnlijk naar havo ga. Er komen gewoon steeds meer tegenslagen op me af waardoor ik echt niet lekker in m’n vel zit. Heeft iemand anders dit???

Ok depressie is een erg groot woord. En klopt je kan je soms even bijzonder kut voelen. Een depressie zou het pas echt zijn als je het na een jaar nog hebt. Het kan misschien zijn dat je acute ptsd hebt.


Ja thx voor het mee denken, misschien is dat het wel…


@Anoniemmmm567893 ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 @GeileRakker Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. Een depressie kun je ook hebben na een kortere periode dan een jaar.  Voor correcte informatie verwijzen we je naar Ik heb een depressie | Thuisarts.nl.

 

Groetjes en sterkte,

 

Renske

De Kindertelefoon


Reageer