Vraag

Ben ik depressief?

  • 6 November 2020
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben een meisje van 15 jaar en denk dat ik depressief ben. Mijn thuis situatie is op dit moment niet fijn en kan daar niet goed tegen! Ik heb vaak ruzie met mijn ouders en loop dan boos weg, als m’n moeder vraagt wat er is zeg ik dat ze weg moet gaan. Ik voel me de laatste tijd heel moe en heb nergens zin in ook kan ik me niet goed concentreren op school en val ik heel moeilijk in slaap. Ik heb mezelf ook een keer soort van gesneden. Ik weet nou niet of ik depressief ben of niet?


1 reactie

Heyy

Of je nu depressief bent of niet, het is niet goed dat je er zo ongelukkig bijloopt. Ik zal er geen uitspraak over doen, omdat ik er zelf vrij weinig van afweet.

Wat ik je wel kan zeggen is dat, als je mama vraagt wat er is, gewoon ff vertellen wat er scheelt. Het kan nooit kwaad om eens met een volwassene over je problemen te praten hoor. 

Waarschijnlijk is het moe zijn een gevolg van het feit dat je je niet goed voelt. Daaruit volgen weer andere dingen, zoals slechte concentratie. 

Ik stel voor dat je met je mama gaat praten over wat er je dwars zit. Een vriend/ vriendin kan ook. Zolang je het niet opkropt.

groetjs

Reageer