Skip to main content
Vraag

ben ik depressief?

• April 24, 2026
  • 2 reacties
  • 19 Bekeken

Heyy, ik wou vragen of jullie denken dat ik depressief ben. euhm veel vrienden van mij plus mijn vader en zus zeggen dat ik depressief ben omdat ik alleen maar in me bed lig. Geen slaap, geen eten, niet afspreken met vrienden, nergens zin in. Ik ben 4 kilo afgevallen in 2 weken. Mijn gedachten kunne niet stoppen met denken, ik huil om videos omdat ik comfort vind in me eigen verdriet en het is moeilijk want mijn lichaam vecht om in leven te blijven tegen een brein dat dood wilt.  De laatste 2 weken had ik geen school, ik heb alleen maar in bed gelegen en ik had 1 dag examens op school dus moest ik gaan. Toen ik klaar was met me examens moest ik door de pauze naar huis fietsen, toen ben ik 3 keer van mij fiets flauwgevallen voor de hele school midden op de weg, ik weet niet hoe maar ik viel flauw en werd wakker op de grond midden op de weg, een man was uitgestapt en hielp me omhoog maar toen ik weer opstapte geen 2 seconde later lag ik weer op de grond, toen kwamen allemaal mensen erbij en moest ik op de grond liggen, en daarna de school in om wat te eten, het voelde zo naar, het werd langzaam zwart beeld terwijl ik nog dacht dat ik gewoon fietste en toen werd ik ineens wakker met mensen om me heen het was naar maar gelukkig is dat klaar nu. Ik huil alleen maar en mijn gedachtes kunnen maar niet stoppen met denken en praten en ik kan er niet meer tegen, ik huil in de nacht mijn enige ding wat ik nog leuk vind is muziek en roken. Voor de rest wil ik niks alleen in me bed liggen op me telefoon. Ik kom af en toe me bed uit om te roken en dan ben ik weer in me bed, wallen onder me ogen. Ik voel me leeg maar zo hoog in mijn emoties dat het voelt alsof ik elk moment kan barsten. Vandaag ik was jarig en mijn moeder en zus kwamen langs bij mijn vader. Ik had me zus en moeder 2 weken niet gezien. En ik had een discussie met papa en mama maar toen zij mijn zus iets heel liefs maar wat mij heel gevoelig ligt, ik brak. Voor iedereens ogen mijn vaders mijn moeders mijn zus haar vriend en me zus haarzelf. Me zus nam me mee om te praten ze zei dat ik depressief was en ze zichzelf herkent in mij omdat ze dit zelf ook had. 

wat denken jullie?

2 reacties

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • April 24, 2026

He ​@J.66666 ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we, wat ontzettend rot dat je je  zo voelt. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Omdat je verteld dat je lichaam tegen je brein vecht omdat deze niet meer wil, benoem ik toch ook maar even 113. Voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs

Fem, De Kindertelefoon

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 24, 2026

Depressie is een ziekte die niet vanzelf overgaat, je moet je laten behandelen.  Wij zijn geen artsen hier, wij kunnen geen medisch advies geven.  Ga zo snel mogelijk naar de huisarts, die verwijst je door als dat nodig is.

Wat je beschrijft, klinkt in ieder geval niet alsof het goed met je gaat.  Zoek hulp.

Ik wens je veel sterkte en geef je alvast een dikke kniffel.