Skip to main content
Vraag

Ben ik depressief?

• December 7, 2025
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben niet oke. Ik zit in de brugklas van vwo. En school maakt me echt kapot er is stabiliteit en ik leer veel dus dat is goed. Maar de druk op goed doen en toetsen is voor mij te veel. Mijn cijfers zijn oke ik sta voldoende maar ik weet niet hoelang ik dit vol kan houden. Voor dat ik een breakdown heb op school. Het voelt alsof iedereen de leerstof gewoon snapt en ik moet super hard werken om goede cijfers te halen. Mijn kamer is een grote rommel want ik heb geen tijd om het schoon te maken. Ik wil gewoon tust maar alles gaat door en ik heb geen controle meer. Heeft iemand tips voor mij? Over hoe je school niet je hele leven laat worden en over voor jezelf zorgen ook al heb je 3 examen volgende week.

2 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 7, 2025

Hoi,

Als iemand met medische problemen, is dit herkenbaar. Ik zit in de 4e (gym) en ik stond ook een tijdje voldoende maar nu met de pww en de onbezorgdheid vanuit school heb ik best wel veel verknald. Praat misschien met je mentor erover.

Groetjes,

ghast

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Dat klinkt zwaar zeg 😞 durf je dit ook aan te geven op school of bijvoorbeeld samen met een vriend/ vriendin/ je ouders?  Het is niet fijn als je steeds een soort prestatie druk voelt en de indruk krijgt dat je hard moet werken.. misschien zijn er ook andere mogelijkheden om minder een druk te voelen/ leerstof verdelen? Het beste lijkt me om het in ieder geval wel op school aan te geven.  Ik hoop dat je er iets aan hebt en het snel beter gaat. ♥️

Groetjes