Vraag

ben ik depresief?

  • 2 July 2020
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

Badge +3

Hi ik ben een meisje van 14 en men moeder is gestorven op men 6de denk ik dus 8 jaar geleden Door kanker en ik mis haar super hard ik praat er niet over want dat kan ik niet elke avond huil ik en luister depressieve liedjes ik heb ook meerdere testen gedaan op Google of ik depressief ben en men uitkomst was dat ik depressief ben dus ik weet niet wat ik moet doen ik wil het aan niemand vertellen en ik zeg altijd dat ik gelukkig ben maar eigelijk is dat niet zo ik mis men moeder heel erg ik word super snel boos als mensen die met kanker schelden of lelijk over men moeder praten  Ik word eigenlijk altijd best snel boos ik blijf bijna altijd in men kamer enz.

Dus wat moet ik doen ik kan men moeder niet loslaten en ben ik depressief?

Men vader begon na de dood van men moeder te roken en heeft nu een nieuwe vriendin niemand denkt nog aan Men moeder en we gaan niet meer naar haar graf :( 

 

ik herinner me nog alles toen men vader zij da ze gestorven is 
toen ze ziek werd
toen we naar haar graf ginngen 

alles ook al ist al 8jaar geleden ik mis haar super erg en ik kan haar niet loslaten al de mensen die nog een moeder hebben is hun bang super goed en kunnen alles met haar delen ik wil ook zo’n moeder dochter momenten nu heb ik een stiefmoeder ma ze is super streng ze was eerst onze oppas en opeens men vader zen vriendin soms voel ik gwn dat men moeder nog leeft ik kan gewoon niet geloven dat ze er niet meer is op men vroegere school waren er kinderen waar hun moeder op mij moeder leek echt super hard en ik zie gwn men moeder voor me bij sommige vrouwen ik had eens een droom dat men moeder nog leefde en ze eig ni dood was en da ze terug kwam maar toen werd ik wakker sorry vo typ fouten en hopelijk verstaan jullie me 


1 reactie

Badge

Hoi

Wat erg voor je dat je je moeder al zo jong hebt verloren.❤

Ik kan me echt niet voorstellen hoe het is als mijn moeder er niet meer zou zijn maar ze heeft wel borstkanker gehad toen ik een jaar of 2 was. Ze is nu aan het herstellen van corona en dat gaat nog niet zo goed.

Maar goed, terug naar jou.

ik mis haar super hard ik praat er niet over want dat kan ik niet elke avond huil ik en luister depressieve liedjes

Ik snap dat het moeilijk is om er over te praten maar misschien kan je het toch proberen bij een vriendin/vriend/vertrouwenspersoon. Het maakt echt niet uit als je dan moet huilen. Als je er gewoon echt niet over wil/kan praten is het misschien goed om te appen met iemand die aardig voor je is en die je vertrouwd. De kindertelefoon is denk ik ook heel fijn om te appen. Het is in iedergeval al goed dat je deze topic hebt geopent.

Ik weet niet of het bij jou zo is maar huilen kan inderdaad heel erg opluchten. Als je van die depressieve muziek verdrietig word kan je misschien beter vrolijke muziek luisteren ofzo. Doe wat je fijn vind. ❤

Dus wat moet ik doen ik kan men moeder niet loslaten en ben ik depressief?

​​​probeer leuke dingen te doen met vrienden en aan andere dingen te denken of ga tekenen of muziek maken of wat je dan ook leuk vind. Je hoeft niet voor vrienden te verstoppen dat je ongelukkig bent. Ik denk inderdaad dat je depressief bent als ik dat zo hoor. (Dat is mijn vader trouwens ook) 

Ik hoop dat het je heeft opgelucht om dit te vertellen. Vergeet in iedergeval niet dat er mensen zijn die van je houden en ik weet zeker dat je moeder had gewild dat je leuke dingen doet en van het leven geniet. Ze zit altijd in je hart. Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.

Stay strong💪

Xxx Amélie

Reageer