Skip to main content
Vraag

ben ik de enige die zichzelf niet goed begrijpt?

Forum|alt.badge.img+4

Ik merk aan mezelf dat ik andere mensen goed kan begrijpen, ook al zeggen ze niet veel over hoe ze zich voelen ik kan het gewoon voelen, zelf kan ik zelf inbeelden hoe iemand misschien zou kunnen voelen. Bijvoorbeeld meneer h komt binnen, omdat hij met iemand moet praten, ik ga me ook automatisch heel nerveus voelen. Ook kan ik goed luisteren. Maar naar mezelf luister ik juist heel slecht, ik begrijp mezelf ook niet goed, andere mensen wel, maar mezelf niet. Is dit normaal. Maar ik denk doordat ik niet goed naar mezelf luister en mezelf ook niet goed begrijp denk ik dat ik mezelf makkelijker uitcontrole heb ofzo en mezelf sneller kwijt ben. Zijn er meer mensen die dit ook hebben?

Liefs zeepsopje

3 reacties

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Hey ​@Zeepsopje,

Volgens mij is dit gewoon normaal hoor, ik heb het ook. Mijn gevoelens zijn er (voor mijn gevoel) soms helemaal niet en soms te veel aanwezig. Ik weet ook niet wat ik wil. 

Ik heb het hier niet met anderen over maar ik denk dat dit normaal is.

Ik kan je denk ik niet veel helpen maar ik hoop dat mijn reactie een beetje geholpen heeft:)

Groetjesss

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 530 reacties
  • 26 maart 2025

Ik heb dit ook, ik voel emoties heel heftig ook bij anderen zoals je zegt maar ook bij mezelf.  Ik anderen kan ik makkelijker een verband leggen dan bij mezelf. 

Liefs Silence 

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • 93 reacties
  • 27 maart 2025

Ik ook niet hoor ​@AanNOonNOonNIieEMm 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen