Ben ik de enige?

  • 13 January 2020
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Hallo allemaal, ik ben een meisje van 13 en ik snij mezelf, ik schaam me er best voor. Ik vroeg me af: 'Ben ik de enige?'


4 reacties

Hallo allemaal, ik ben een meisje van 13 en ik snij mezelf, ik schaam me er best voor. Ik vroeg me af: 'Ben ik de enige?'

Nee je bent zeker niet de enige zeker 1 op de 4 jongeren heeft zichzelf wel eens opzettelijk pijn gedaan

ik wil ook even zeggen dat ik het zelf ook doe.

(deel tekst verwijderd door Kindertelefoon)

xx flora

Hoi Anoniem9157,

Je bent echt niet de enige die zichzelf beschadigt. Ik doe het ook. 

Weten andere mensen in je omgeving ook dat je dit doet? Probeer er in ieder geval mee te stoppen.

Liefs, Nijntje2004

Badge

Hoi Nijntje2004,

Twee andere mensen in mijn leven weten het. Een daarvan is mijn beste vriendin, de andere is iemand met hetzelfde probleem als ik. We zouden allebei wel willen stoppen, maar het is voor ons een soort verslaving geworden.

Liefs, Anoniem9157

Hoi Anoniem9157,

 

Je bent zeker niet de enige toen ik net 13 was ben ik er helaas ook mee begonnen. Afgelopen zomervakantie ging het voor wel effe heel goed en leek het of ik er weer helemaal meegestopt was. Maar helaas ben ik vooral de afgelopen tijd door moeilijke omstandigheden er weer een beetje mee begonnen.

 

Ik zou het wel met andere in je omgeving delen op school of thuis, want hoe eerder je er hulp bij krijgt hoe minder littekens je eraan overhoudt.  Vooral heel veel succes en als je nog tips nodig hebt je bent altijd welkom

 

Liefs, Vlindertje

Reageer