Vraag

Ben ik biseksueel?

  • 24 July 2020
  • 5 reacties
  • 58 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Heyhey. Nou, titel zegt al veel. Ik heb vind vrouwen wel aantrekkelijk, maar ik zou niet zo snel een toekomst met een vrouw zien gebeuren, maar misschien ergens later ook weer wel? Ik heb een paar keer gehad dat ik gewoon een fijn gevoel bij een meisje kreeg (niet als vrienden), maar ook niet dat ik een relatie met die persoon wilde zegmaar... Maar misschien is dit ook wel gewoon een fase? Hoe weet je of je biseksueel bent? Of ben ik toch wel hetero of zelfs lesbisch?

 


5 reacties

Hoi

 

‘t Is voor een ander heel moeilijk om te weten wat jouw geaardheid is. Bijna onmogelijk zelfs. Enkel jij kan weten wat je voelt, en of dat nu een aantrekking tot vrouwen, mannen of wat anders is; da’s allemaal even prima. Ik stel voor dat je met een open geest blijft kijken naar je omgeving, en dat je afwacht voor wie je gevoelens krijgt. Daar draait je geaardheid namelijk om: voor wie krijg je gevoelens? Bij wie krijg je dat tintelende gevoel in je buik; die vlinders? 

 

Ook als je binnenkort verliefd wordt op een meisje, hoeft dat niet uit te sluiten dat je later nog gevoelens kan krijgen voor een jongen. Sommigen voelen sterk aan tot wie ze zich aangetrokken voelen, maar bij anderen is dat wat vager. Daarom is het nuttig om jezelf (nu nog) niet te labelen als bi, hetero of wat dan ook, maar gewoon af te wachten wat de toekomst je brengt :slight_smile: ‘t Is trouwens heel normaal om je vragen te stellen bij je geaardheid. 

 

Gr. Kenshin

Hey,

Zoals Kenshin zegt is het heel normaal om nog niet te weten wat je geaardheid is. Veel mensen willen graag zo snel mogelijk een labeltje en zichzelf in een hokje plaatsen. Echter is liefde zo veel groter en complexer dan zo'n stickertje. Je weet nooit wat de toekomst brengt. 

Sommige mensen hebben een heel duidelijk beeld van hun geaardheid en andere mensen niet. Dat is oké. De meeste mensen komen achter hun geaardheid door een keer verliefd te worden of door zich aangetrokken te voelen door bepaalde mensen. Als ze hier een patroon in ontdekken, kunnen ze er een label aan hangen. 

Jij hebt wat aanwijzingen, maar nog geen duidelijke en overtuigende hints gevonden voor jezelf. Dat is oké en het is oké om te blijven zoeken. Het is ook oké als je op een gegeven moment merkt dat je voorkeur verandert. Luister naar je gevoel en probeer daar in mee te gaan. Die labels zijn dan uiteindelijk niet zo belangrijk als ze nu misschien lijken!

Gr. Pin

Heyy

Als je nog niet goed eet wat je geaardheid is zou ik er nog niet teveel mee inzitten. Ik ben zelf een jongen en heb ook soms wel bv als ik dat lichaam had zou ik niet boos zijn. Ben daarom niet homoseksueel.

Ga gwn verder met je leven. Stel dat je gevoelens krijgt voor beide geslachten zul je het wel merken. Op je account staat dat je van 2006 bent. Je bent dus ook nog jong. Als je verdergaat in de puberteit zul je je geaardheid wel ontdekken.

Groetjs

Wat Kaas zegt :)

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Ik heb dat ook wel en ik denk ook wel eens aan mijn toekomst maar dan zie ik mezelf toch niet met een vrouw want ik wil ook wel graag kinderen enzo. Maar ik heb weleens dat ik een meisje zie en dan zo'n gevoel krijg weetje. Dus ik denk dat het gewoon bij de puberteit hoort want ik vergelijk mezelf ook met anderen enzo en ik vind dan meestal anderen mooier dan ik ben dus dat kan het ook zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt xx

Reageer