Vraag

Ben ik automatisch een member van de lhbtq+ als ik autist ben?

  • 7 December 2023
  • 11 reacties
  • 144 Bekeken

Ik ben bang als homofoop dat als ik gediagnostiseerd wordt met autisme dat ik een member ben. HELP!


11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heee, ik weet niet wat je met member bedoeld, mr ik weet wel dat je niet bij lhbti+ hoort als je alleen autisme hebt. (Wel als je bijvoorbeeld ook transgender bent ofzo, mr das logisch)

Ik snap wel dat je het anders lastig zal vinden, mr er is niks mis met lhbti+ vind  ik, mr ja, iedereen z'n eigen mening natuurlijk:)

Xx

Reputatie 6

Dus…. je bent volgens jezelf  zogenoemd: “homofoob”,

en daarbij word je dan, wellicht, gediagnostiseerd met autisme,

dat wilt niks zeggen over dat je meteen ‘lid bent’ van de LHGBTIQ+ community? En daarbij, stel je bent gay of wat dan ook, dan ben je ook niet meteen lid ervan, dat is meer aan jezelf om er lid van te worden, lijkt mij toch?


VragenVragen

Reputatie 7
Badge +18

Hoi, Wat mij betreft hoort iedereen bij dat hele rijtje, omdat ook de ‘traditionele’hetero er gewoon bij past. Ik snap je zorg niet helemaal. En de link tussen beide ontgaat mij ook zeg maar. Jammer dat je dat woord gebruikt trouwens. Leer mensen eens kennen zou ik zeggen.   In elk geval als je bedoeld of iedereen gelijk is ongeacht wat dan ook,  geaardheid, eigenschappen, uitdagingen (voorheen beperkingen), dan hoor je er zeker bij !  Net als iedereen trouwens.

Groetjes Tartan

Reputatie 7
Badge +17

Bijzondere vraag. Ik zie de link tussen die twee niet. Maar goed, het antwoord is dus nee.

Reputatie 7
Badge +11

Erhm.…

Leg de link ff uit alsjeblieft?

En waarom ben je homofobisch? Misschien legt dat wat uit?

Liefs,

       M.

Reputatie 5
Badge +1

nee hoezo?

lgbtq is toch dat je op dezelfde gender valt of trans bent

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @DrillerBiller2014,

Dat je een autist bent heeft er niks mee te maken dat je bij de lhbtiq+ hoort. De lhbtiq+ gaat erover waarop je valt.

Groetjes, Monkeyboy08

Hallo,

Volgens mij mag je altijd zelf kiezen of je bij de lhbtqi+ hoort. Ook als je hetero bent, ook als je homo bent. Maar kun je misschien uitleggen waarom je homofoob bent? Want dat is echt jammer, iedereen is gewoon een mens.

 

Reputatie 3
Badge

Hai hai!

ik zal het even kort uitleggen voor je! :)

mensen van de LHBTI+ community zijn mensen die gay, pan, bi, trans en nog veel andere dingen zijn, maar autisme hoort niet bij de LHBTI+ community. Autisme is een diagnose en als je gay, pan, bi, trans etc. bent is dat jezelf, dat is hoe jij bent! 
dus de conclusie is: nee, jij bent dan niet member van de LHBTI+ community

 

 

Reputatie 4
Badge +1

jo uhm dit begrijp ik niet.
Er zit absoluut geen link tussen de lhbtq+ community en autisme. Autisme is een zoals @Cheeseburgahhh zegt een diagnose. Je seksualiteit is hoe je je voelt. 

ik vind het erg jammer dat je homofoob bent want iedereen mag er zijn en doet ertoe

Reputatie 6
Badge +2

Nee, LHBTQIAP+ heeft te maken met seksualiteit, gender en seksuele voorkeuren. Niet met autisme.

Reageer