Skip to main content

hey ja ik weet niet precies wat ik hierin wil vertellen maar dit jaar heb ik echt vervelende dingen meegemaakt en ik worstel echt zwaar met zelfmoordgedachten voor al 3 jaar ongeveer maar nu zit ik wel op een punt dat het echt niet meer langer kan zo, ik heb al een leerlingbegeleider op school waar ik heel fijn mee kan praten maar ik durf haar niet over mijn zelfmoordgedachten te vertellen omdat ze dan mijn ouders bellen, ik merk ook dat ik echt alleen blij ben als ik alcohol op heb of wiet gerookt heb, beide dingen doe ik best vaak puur om iets te voelen maar ik weet echt niet hoe ik dit allemaal moet oplossen. mijn vrienden zijn ook erg bezorgd om me terwijl ik hun eigenlijk niks vertel maar ze zien gewoon aan me dat het niet goed gaat. mijn cijfers zijn ook best wel slecht maar opzich kan ik het nog wel ophalen in deze laatste periode en ik hoop dat ik dan gewoon over ga want stel ik blijf zitten dan moet ik nog een jaar langer thuis wonen en dat trek ik echt niet en dan zit ik niet meer bij mijn vrienden en zij zijn de enige reden dat ik hier nog ben.

Hoi,

Wow, wat een lastige situatie. Kun je niet met je vrienden praten, aangezien ze toch al weten dat er iets is? Dat kan erg opluchten en ik denk dat het toch een goed idee is om het tegen de leerlingenbegeleider te zeggen, want meestal zouden je ouders jou ook juist willen helpen en op die manier kun je bv. bij een psycholoog komen. Dat is een grote stap, maar volgens mij is het het wel waard. Als dat toch niet lukt, kun je eens met de kindertelefoon bellen of chatten?

Ik heb natuurlijk niet meteen een oplossing die er voor zorgt dat al je zelfmoordgedachten of al je problemen opeens weg zijn, maar ik wil je wel proberen te helpen.

En: nee, je bent niet alleen, ik heb ook lang zelfmoordgedachten gehad, maar nu gelukkig niet meer, maar er zijn volgens mij veel andere jongeren die daar ook mee zitten. Ik vind het heel belangrijk dat je hulp krijgt hiermee.


Hoi @lanadelreyyfann ,

 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we en je voelt je heel rot. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Groeten,

Britta van de Kindertelefoon


Reageer