Skip to main content

Hey,

Zoals jullie misschien al in de titel zien ben ik geen moslim en mijn ouders wel. Ik zat er al een tijdje over na te denken om ergens naar advies te vragen. Door gebeurtenissen heb ik uiteindelijk besloten om dat te doen. Oh en ik ben 14 jaar oud.

Mijn moeder kwam vandaag naar me toe en zei dat ik tijdens de Ramadan zal moeten gaan bidden. Ik zei dat ik niet wist hoe, en dat ik dat eigenlijk niet wou. Toen vroeg ze wat ik haar precies probeerde te vertellen en zei dat als ik probeer te zeggen dat ik geen moslim en niet in Allah geloof dat ik klappen zou krijgen voor motivatie. Ik zei toen niks meer.

 

Mijn moeder is niet eens het eerste in huis. Mijn vader wordt laatste tijd steeds bozer op kleine dingen, als ik hem vertel dat ik geen moslim ben dan zouden die klappen van mijn moeder op... ik weet het niet eens. Zo erg is het. Ik ben bang. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil het liefst uit huis weg van hier. Als ze al erg vinden dat ik geen moslim ben wat zouden ze doen als ze er achter komen dat ik pansexueel ben. Ja, nee ze zeggen dat mensen die niet heterosexueel zijn mentaal niet goed zijn.

 

Wat moet ik dan? Ik wil uit het huis kan dat? Waar moet ik dan heen? Alle advies die je kunt geven is op prijs gesteld ik ben echt bang en moe dat ik niet mezelf kan zijn.

hoi hoi!

ten eerste, geloof is nooit en dan ook nooit een reden of excuus voor geweld. zorg alsjeblieft dat je daar zo snel mogelijk vandaan gaat. ik zou voorstellen om met de kindertelefoon te bellen hoe eng dat ook kan zijn. je zou ook 0800 - 0432 kunnen bellen, dit nummer is voor ruzie thuis of geweld etc. het spijt me heel erg dat je in deze situatie zit, wat je ouders doen is niet oké. 


Reageer