Skip to main content

Ben er helemaal klaar mee, ik kan niet meer verder

• May 19, 2025
  • 19 reacties
  • 263 Bekeken

TW TRIGGER WARNING

21:22 uur

Laten we bij het begin beginnen. Het begin van een onzeker meisje genaamd eendje.

Eendje was altijd een blij meisje. Ze was dolsgelukkig toen ze hoorde dat ze een Klein zusje kreeg. Hiep hiep hoera! ... Geboren! (ik weet nog geen codenaam ik kom er straks op terug) eendje was erg blij en wilde Alleen maar met ... Spelen. Ze deed dit iedere dag. Elk uur. Bijna elke minuut zelfs. ... Was over de grond aan het kruipen. Eendje wilde haar Alleen maar helpen.. ¨LAAT ... MET RUST EN GA ZITTEN EENDJE¨ O oh.. Is mama nu boos op mij? Dat dacht eendje toen. Ze begreep er helemaal Niks van..

Op de peuterspeelzaal was er een docent. Hij wilde iets aan eendje vragen. Onder 4 ogen. Eendje werd de klas uitgehaald en ging met hem mee naar een kamertje. Hij begon aan eendje te zitten. Eendje was te bang te reageren. ¨niks tegen je papa en mama zeggen, beloofd?¨ ik knikte, maar zodra de dag voorbij was wisten paps en mams het toch. Verder weet eendje niet wat er gebeurd is en ze hoeft t niet te weten ook/

Een paar jaar later.. Op de basis school. Eendje is raar. Niemand wil met Dr samenwerken. Eendje is dik. Ze is lelijk. Ze is dom want ze weet 1 antwoord niet.. Dat werd er tegen mij gezegd. ELke.dag.weer. Mama vond dat ook. ¨buik inhouden voor de foto!¨ werd er dan geroepen. Eendje trok sarcastisch haar buik in tot ze niet meer kon ademen. Mama zei dat dat perfect was. O oh, eendje is te dik..

We kregen onze rapporten (... En ik) allebei topcijfers! Mama heeft een cadeautje voor ons.

Ik kreeg een lampje voor op mijn nachtkastje die helaas stuk was. Ach ja jammer dan, dacht eendje

... Kreeg een bank op dr kamer. Een bank nog groter dan de bank in de woonkamer. Eendje vond dat best oneerlijk. ¨wees niet zo ondankbaar je bent al hartstikke verwend.¨ vond mama.

Toen gebeurde iets verschrikkelijks. ¨we moeten met zn 4en praten..¨ o oh.. De ernstige stem.. Ik was hier al bang voor.. Dacht 8 jarige eendje. Papa en mama gingen scheiden. En mama had meteen Al een nieuwe vriend. Hij bleef elke Nacht slapen. ... Vond hem geweldig, maar eendje totaal niet.. Ik werd gedwongen te doen alsof hij mn Vader was. Hij was opzich wel aardig, maar eendje wilde gewoon haar eigen papa terug..

Toen brak de hell uit. Auto-ongeluk. Mama's vriend verpletterde onze auto. Het was meteen uit. Hij heeft 2 nachten in de cel gezeten. Hij heeft mama pijn gedaan. Dat is mij verteld. Mama werd opgenomen in een pshychiatrisch ziekenhuis (Of zoiets) en bleef daar maandenlang. Papa kwam weer thuis, maar hij kon het niet aan in zn eentje. Omas werden oppassers. Elke ochtend bij de ene oma, de middag bij de andere. Elke dag weer. Ik moest aan klasgenoten uitleggen waarom ik niet kon afspreken na school. Ik moest immers naar de andere oma..

Mama kwam terug, maar ze was heel anders.. ze moest medicijnen slikken. Ook was ze altijd moe en chagrijnig (nog steeds..)

... Werd altijd voorgetrokken. Ik moest het goede voorbeeld geven. Het was mijn taak om haar spullen op te ruimen en ik kreeg de schuld als ze iets deed. Als ik iets goed deed, deed ... Het beter. Als ik pijn had, had zijn meer pijn. Hoedanook kreeg zijn altijd de aandacht. Ik weet niet waarom maar ik Ben gewoon jaloers op dr.

Rond mn 11e begon ik met sh. Mijn ouders kwamen erachter en ik kreeg gelukkig therapie. Het ging beter. echt waar. Ik Ben Al lang gestopt met therapie. Mijn ouders zouden het nu toch niet meer kunnen betalen, want mama is ontslagen. Ik had het immers niet meer nodig.. Toch? Ik Ben een aantal keer gerelapsed in sh en er zijn nog wat andere dingen gebeurd. Ik word weer gepest en mama bemoeit zich overal mee. Een stem in mn hoofd met regels. Die regels volg ik als een engeltje.

Ik haat het. Ik haat alles. Ik haat mezelf.

Toch houd ik zo zielsveel van mn ouders en zusje. Maar tegelijkertijd wil ik weg van huis. Weg van de wereld. weg van alles. Dat stemmetje zegt dat allemaal dingen moet doen. (sh dingen) ik kan me nu nog inhouden maar ik ben bang dat ik het niet lang meer volhoud.

Lieve lieve lieve lezer. Wat enorm aardig dat je alles hebt gelezen❤️ ik weet dat het enorm lang is. Het duurde echt enorm lang om te typen. Hebben Jullie tips?

Groetjes eendje

22:01 uur

19 reacties

• May 19, 2025

Oke eendje ben ik weer eens je maatje 

22:09 beginen met lezen 

Volgensmij is eendje beetje onzeker, maar dat hoeft ze niet te zijn want het is een hele aardig lieve meid. 

Ik had hem ook niet als papa geaccepteerd dat moet die verdienen, en ja ik ben het eens met de 8 jarige eendje, je wilt gewoon je eigen papa terug

Ja dat is wel irritant dat jou moeder altijd werd voorgetrokken. Jij verdiend ook een beetje aandacht jij bent belangrijk. 

Je moet luisteren als een duiveltje naar die regels (Ik heb makkelijk praten) dat je gepest word is kut echt kut. Je eenden maatje steunt je. 

Ouders ook altijd. Met sommige dingen moeten ze zich niet mee bemoeien.

Haat je mij ook 😅🤣

Je moet je zelf niet haten. (Ik heb makkelijk praten) ik haat jou niet 

Dan helpen wij jou om het langer vol te houden 😘 ik steun jou. En de rest hier waarschijnlijk ook. 

En ja verdwijnen van de wereld ziet er mieschien heel leuk en aantrekkelijk uit. Maar dan kan jij je dromen niet meer zien uitkomen. Dan ben jij er niet meer voor de personen die om je geven (zeg niet dat er niemand om jou geeft) het leven is het waard hoe kut het ook is. JIJ bent het waard 

Uhhhhh chips moet ik alles weer opnieuw lezen 🤣

Zoek iemand die jij vertrouwt, die jou steunt, die jou helpt. Die er voor jou is. 

22:25 klaar met lezen 

Sorry als er veel sarcasme in zit ben een beetje moe dus niet helemaal 100

Groetjes je eenden maatje 😇

• May 20, 2025

Hey ​@Badeend wat een lieve reactie! Tuurlijk haat ik je niet❤️❤️ ik had niemand hier op het forum (had ik er bij moeten zeggen)

• May 20, 2025

Edit: Ik haat* niemand op dit forum

Was een typfout sorry mensen!

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • May 20, 2025

Hoi ​@eendje ,

wat goed dat je hier over komt praten! 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Je schrijft ‘ tegelijkertijd wil ik weg van huis. Weg van de wereld. weg van alles’ , het klinkt alsof je op zo’n moment ook over zelfdoding denkt. Als dat zo is, dan zou je eens contact kunnen opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen en veel sterkte!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • May 20, 2025

Hey lieve ​@eendje  Ik ben het helemaal eens met wat ​@Badeend  zo mooi zegt. Probeer  steun te vinden, praat met iemand die je vertrouwt. Bel ook eens met de Kindertelefoon. Van je af praten en schrijven helpt al!  En zoals ​@Badeend zegt je mag altijd hier vragen stellen en adviezen vragen. Ik heb nu zo gauw geen top advies voor jou (sorry) maar ik wil je wel laten weten dat je 10000 % erbij hoort, er mag zijn en geweldig bent en een lieverd ! En ik hoop dat meer mensen reageren en je helpen! Veel sterkte en goeds ! 😘😘

Liefs Tover xxx

• May 21, 2025

Ik kom terug van school en zie allemaal lieve reacties, ik voel me gelijk stukken beter❤

• May 21, 2025

Hey ​@eendje 

Hoe was school dan ?

Mag het vast niet vragen, maar heb je die jongens al geslagen of hoeft het niet ?

Belangrijkste vraag hoe was het vandaag ?

Groetjes de badeend die net te nieuwschierig is 😅

• May 21, 2025

hiii ​@Badeend 

School was opzich prima, maar die jongens deden weer vervelend.. (Ik heb ze nog geen klap gegeven:P maar duurt niet lang meer als ze zo doorgaan)

Bij de lunch had ik een drankje mee, en een vriendin pakte hem en ging kijken hoeveel caloriën er in zaten. dit triggerde wel een beetje en heb ik zelf ook gekeken.. veel meer dan ik dacht. ik stierf van de honger dus heb ik hem wel gedronken. daar ben ik trots op😁

Verder ging het vandaag wel prima. heb niet zoveel gedaan namelijk. (school en op kamer zitten)

Bedankt voor het vragen maatje❤

Hoe ging jouw dag??

Groetjes je eendenmaatje

• May 21, 2025

Hey ​@eendje 

Wil wel weten of die jongens nog leven na die klap😅

🥳🥳goed zo. Kleine stapjes. Daar mag je ook trots op zijn. 

Heb jij geen huiswerk 🤔 ik kan er wel in verdrinken. 

Mijn dag was lang...... was wel prima eigelijk, merk wel dat ik steeds meer mijn docent plaag/iriteer. 

Mijn mentor heeft zoon mooi water flesje, trouwens een wonder dat hij geen adhd heeft (geen haat naar mensen met adhd)  maar altijd leuk om zijn flesje te pakken 😇

Ben zelfs uitgenodigd voor een vechtpartij 😅 denk niet dat ik ga maar vind ik wel weer grappig dat ik er voor uitgenodigd word. 

Eigelijk moet ik ook nog taaldorp leren 🫣 nu geen zin kut frans, duits en engels. 

Ging wel prima eigelijk. Normale dag op school 😅

Maar je hoeft niet altijd op calorie te letten, af en toe moet je gewoon iets eten waar jij zin in hebt. (Heb weer makkelijk praten) 

Wat deden die flikkers dan (die jongens die denken dat ze stoer zijn) 

Groetjes van je eenden maatje die voor je klaar staat zelfs als ik Omval van het slaapgebrek 🤣

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 21, 2025

lieve ​@eendje ik ben het helemaal eens met de vorige reacties die hier geplaatst zijn door bijvoorbeeld ​@Badeend! Onthoud gewoon dat iedereen anders is maar perfect is zoals diegene is!! Jij bent ook echt perfect zoals je bent!! Ookal is het hier, tegen iemand in het echt, op de kindertelefoon of watdanook er over praten helpt het meeste!! Er zijn altijd mensen waar je tegen kan praten, en er zijn altijd mensen die er voor je zijn (zoals hier op het forum) en van je houden!! Alles komt goed!! 💗

• May 21, 2025

@Badeend ik maak altijd mn hw op school:)

Succes met je hw en taaldorp:))

(Ik heb trouwens ook slaapgebrek om jou te helpen!!!❤)

Ik weet niet of het slim is om te zeggen maar ik doe het toch. Ik ben zojuist flauwgevallen. ja.. ik weet niet.. het gebeurde gwn op mn kamer. Ik moet echt meer gaan eten maar die stem.. ja je snapt het denk ik wel

• May 21, 2025

Hoi ​@eendje 

Zucht.....dat lukt mij niet helaas 

Hoop het anders word overgaan moeilijk..…

Taalen niet mijn beste ding helaas...... 

Om mij te helpen ? Waarmee.

Enige waar ik stress aan heb is een liefdesbrief die ik maar niet kan versturen omdat mijn stemmetje zegt dat ik het niet moet doen. 

Ik snap jou. Op school ook een meisje die ook een stemtje heeft. 

Het gebeurt gewoon op jou kamer, mieschien lullig om te zeggen maar dat is niet normaal... 

Als je nou stiekem tegen die stem in gaat. 

Eet dan gewoon een keer een banaan of appel. Je word er niet dikker van, kan het stemmetje ook niet klagen, maar een je toch wat voedingstoffen 

Of zie ik dat verkeerd ?

Groetjes je eenden maatje die jou helpt 😉

• May 21, 2025

@Badeend 

Nou ik geloof in je hoor!! Ik weet zeker dat het je gaat lukken:))

Hoe zit het nou met die liefdesbrief?? Heb je daar een topic over gemaakt?? Ik ga zo ff in je profiel kijken

Ik weet dat dat flauwvallen niet normaal is. Ik ga morgen proberen tegen die stem in te gaan (Heb er nu geen energie voor😂)

Lieve reacties allemaal❤

• May 21, 2025

Hoi ​@eendje 

Ik heb mijn twijfels maar bedankt..…

Nee heb daar geen topic, ja soort van. Weet niet helemaal hoe ik dat moet verwoorden.

En dat wil je dan wel weer zien hé 🤣

Nee snap dat je er om 22:00 geen zin meer in hebt 🤣

Morgen weer een dag 

Neem een stuk fruit mee, krijg je voedingstoffen binnen en kan je stemmetje niet meer klagen want je word er niet dikker van 😉

Groetjes badeend 😇

• May 21, 2025

@Badeend 

ach wat ken je me toch goed😂😂

ik zal morgen kijken, ik ga nu proberen te slapen haha

Ik zie wel wat ik morgen meeneem, wordt een saaie, lange dag🥲

Slaaplekkerrrr😚

Robbin_
Forum|alt.badge.img+2
  • Community Manager
  • May 22, 2025

Hi ​@eendje & ​@Badeend ,

Letten jullie erop dat jullie on-topic blijven en dat het geen chat wordt (zodat andere gebruikers zich ook welkom voelen om deel te nemen aan dit forumtopic)? 

Groetjes,

Robbin (De Kindertelefoon)

• May 22, 2025

@Robbin_ 

Sorry 😅

Zal ik doen 

• May 22, 2025

Same hier ​@Robbin_ 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 22, 2025

Ik ben het eens met al deze reacties hier. Over dat flauwvallen: Het klinkt alsof je Anorexia hebt of aan het krijgen bent. Als je echt wil afvallen, ga niet minder eten, maar gezonder, neem vaker fruit of groente. Is mijn tip. Heel veel sterkte met je hele leven!❤️🫶🏻

Groetjes Nickey