Skip to main content

ben de weg kwijt guys :,)

• November 4, 2025
  • 1 reactie
  • 18 Bekeken

xNumb

Ik heb het de laatste tijd erg moeilijk. Omdat ik veel gaten in mijn geheugen heb, soms weet ik niet wat er een uur geleden is gebeurd, maar soms heb ik het gevoel dat ik een dag of zelfs een week heb overgeslagen. Ik heb soms het gevoel dat ik mezelf niet ben. Soms voel ik geen emotie of heb ik zomaar emotionele uitbarstingen, alsof ik heel blij kan zijn en plotseling kan beginnen te huilen, of het gevoel heb dat ik elk moment in huilen kan uitbarsten en mijn gezicht in de plooi kan houden. Ik probeer alles op te schrijven wat er gebeurt, zodat ik niet meer vergeet, maar ik kan het niet bijhouden. Soms hoor ik stemmen, niet alleen tijdens stress, maar soms ook terloops. Zo van: "O shit, (mijn naam) heb je dat gehoord?? Dat is gek" en dan zeg ik iets als "ja, best gek". Soms verdwijnt het daarna en soms monden ze uit in gesprekken of zelfs ruzies. Sommigen maken bijvoorbeeld gemene opmerkingen over mijn vrienden of zeggen dat ze mijn oude vrienden leuker vinden. Het heeft ook invloed op mijn cijfers, ik herinner me bijvoorbeeld dat ik studeerde, maar ik heb niets geleerd. Ik zeg dingen die ik niet meen of dingen die ik niet zou zeggen, en later vraag ik me af waarom ik zoiets überhaupt heb gezegd. Ik heb gewoon een manier nodig om mijn geheugen terug te krijgen, zodat ik goede cijfers haal en niet meer alles vergeet. Ik wil gewoon dat het stopt, ik heb het gevoel dat ik gek word.

Ik ben te bang om het hier met mijn ouders over te hebben want dan denken ze dat ik gek ben. Pls help</3

1 reactie

sanne
Forum|alt.badge.img+1
  • November 4, 2025

Heyy ik snap dat dat heel eng kan zijn, ik denk dat ik misschien een paar theorieën heb,
 ( je moet mijn advies/ theorieën niet 100% serieus nemen, als iets logisch lijkt, is het misschien waard om het te bekijken maar ik ben geen dokter.)

mijn eerste theorie is schitzoprenia ( ik weet niet of ik dat goed schrijf of niet) maar voor als je niet weet wat het is , het is egenlijk een soort stoornis waardoor je soms visuele of geluids hallucinaties kan hebben, dus bijvooreeld die stemmetjes waar je het over had. Het zou ook goed kunnen dat het vergeten van dingen ook een effect daar van is maar dat weet ik niet zeker. En schitzoprenia is niet alleen dat je rare dingen ziet ofzo, je kan ook gewoon stemmetjes horen, en het is voor iedereen anders. Als het goed is kan je dat ook wel gewoon fixen met wat medicatie, dat het word verminderd of weggaat.  

ik zou het er definitly met je ouders over hebben, ik beloof je dat ze het fijner zouden vinden als je het zegt dan als je het eventueel langer door laat gaan. misschien kan je ook een diagnose  of oplossing krijgen van een dokter. Ze zullen echt niet denken dat je gek bent ofzo, maar ik raad het wel eht aan om het er over te hebben met je ouders en als je dat echt niet wil, misschien een vertrouwenspersoon, bijvoorbeel je schoolmentor, of iemand anders.

maar hopelijk komt het nog goed, veel succes nog verder <3