Skip to main content

Hi, zoals veel van jullie waarschijnlijk wel weten denk ik aan zelfmoord en gaat het niet zo goed met mij eigenlijk gewoon slecht nou heb ik daardoor nul concentratie en heb ik dat aan mijn begeleider verteld dat het zo slecht met mij gaat dat ik mij niet kan concentreren op school. Zij begreep mij niet en zei dat ik gewoon voldoendes moet gaan halen en dat  dat het enigste wat telt is ik ben daar niet toe in staat en hulp krijg. Ik niet ik wil elke dag er een einde aan maken doordat school niet gaat meer. Wat moet ik doen 

Hoi lieve @Gekehenkie !

Ik vind het echt heel slecht wat je begeleider zegt. Jouw mentale gezondheid is juist het belangrijkst. Als je met zelfmoord gedachten zit heeft slechte cijfers op dit moment niet de prioriteit. 

 

Weet je mentor er al van? Of een vertrouwenspersoon?

Misschien kan je ook naar je huisarts? Die kan je ook helpen of evt.  je doorverwijzen.

 

Ik hoop echt dat je de hulp kunt krijgen die je nodig hebt!


hoi

Als eerste zou het misschien helpen als je het aan je mentor verteld, dat heb ik vandaag voor mezelf ook gedaan en het luchte erg op.

 

ten tweede helpt het misschien om het veiligheids plan op 113.nl in te vullen (ik zal het bij deze reactie toevoegen) zodat je weet wat je kan doen als je je weer zo voelt

 

ten derde je kunt een lijst maken met dingen die het nog waard zijn om voor te leven

 

ten vierde je kunt ook met 113 chatten of bellen (chatten vind ik persoonlijk fijner)

 

hopelijk heb je hier iets aan.

groetjes de annonieme aap

 

p.s. https://www.113.nl/maak-je-je-zorgen-om-iemand/wat-je-kunt-doen-voor-een-ander/veiligheidsplan 


Ten eerste: Die begeleider van je is blind voor echte problemen. Luister dus niet naar haar. 

En als je het jaar niet haalt, vergaat de wereld niet én ken je bijna alle leerstof :) 

Ook heeft @de Annonieme aap veel tips die ik ook wilde zeggen. En vertel het dus aan je mentor en/of een vertrouwenspersoon. 

En als je echt graag wilt studeren, kan je op het internet zoeken naar studietips van Harvard, dat hebben we nu ook op school, bijvoorbeeld de 30-5 strategie, of Spaced repitition.

Je krijgt een knuffel van mij!

 

Liefs,

  1.  

Hey @Gekehenkie,

Dit is heel naar.  Het beste is om het tegen je mentor of een ander vertrouwenspersoon te vertellen. 

Wat die begeleider zei moet je niet maar luisteren. 

Je kan ook bellen/chatten met de KT of 113 als je dat wilt. 

Groetjes, @Monkeyboy08

 


Thanks iedereen voor jullie lieve reacties mijn mentoren weten er al van maar ik ga er over na denken dat ik hierover weer een gesprek ga vragen ze zijn heel aardig en chil afgelopen twee jaar had ik een andere mentor maar die zij weten het ook staat in het systeem ofzo maar ik zit in deze klas met deze mentoren omdat ze zo chil zijn zei een van mij mentoren en ik ga ook een van die dagen met kt contact opnemen 


Reageer