Skip to main content
Vraag

Belevenissen afsluiten?

• October 23, 2025
  • 33 reacties
  • 392 Bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 1, 2025

Hoi ​@Tover01  heeft het je goed gedaan om te bellen? En niet meer denken dat jouw gevoelens minder belangrijk zijn dan die van anderen hoor! 😘 En inderdaad wat een schatjes! ♥️Houden zo lieverd.

Groetjes liefs Tartan X 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • November 3, 2025

Hey lieve ​@Tartan16  ja hoor heel fijn (nogmaals dankuwel) , en ik heb er ook met een leidster over gepraat bij de scouts die zelf lerares is en zij vond het zwaar overdreven en ook pedagogisch niet oké om het zo aan te pakken. Ik kreeg ook tips van kt en haar en het doet me goed! ♥️ 

Liefs 😘 Tover 

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 3, 2025

@Tover01 Zo lief van je vriendin hoe ze daar mee omgaat. Goed dat je hebt gebeld 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • November 3, 2025

Dankjewel ​@ja_ppie 😘 het voelt goed! 

Liefs, Tover xxx

• November 4, 2025

Hi ​@Tover01 

Wat je overkwam is inderdaad niet rechtvaardig. Iedereen heeft al heel goed gereageerd dus ik heb niet zoveel toe te voegen maar wil toch iets zeggen.  Misschien zit je niet alleen met het onrecht dat je voelde (terecht) maar ook met je trots? Dat je het gevoel hebt dat je faalde in je verweer tegen haar? En tegen die groep gemeneriken die je op je knieën zette. Besef wel, in de brief topic heb ik er al veel over gezegd,  jij bent nu eenmaal zoals je bent.  Ik heb misschien voor mijn beurt gepraat door je op je mannelijke weerbaarheid aan te spreken, excuses. Ik besef nu, dat jij (wij, ik ook) nog maar een kind bent, net 14? En dat je daarnaast ook eigenlijk heel deugdelijk reageerde naar die onredelijke juf. Immers zij is je gezag, je baas. En jij reageerde correct, gepast en beleefd. Ging staan bij haar, handen gehoorzaam op je rug. Tonend aan haar dat je geen verkeerde bedoelingen had. Hoe vernederend en fout de straf ook was, je reageerde beleefd en bevestigend.

Zo tentoongesteld worden is geen goede straf, daar heeft jouw leidster gelijk in.

En wat betreft je knielen onder dwang, zie het zo, je kon niet anders. Ze waren met meer, groter, sterker en bedreigend.  Wat kon je doen? Ik heb er goed over nagedacht en ik zie het voor me, jij zittend op je knieën in rokje en eigenlijk vind ik je groots! Ik vind je, zelfs in die positie van toegeven aan bruutheid,  groots en krachtig. Omdat je het moest en deed en desondanks jezelf blijft. Je hebt daar gezeten en hun idiote opdracht van jezelf bespotten gehoorzaamt en je hebt niets aan waardigheid en eigenheid ingeleverd. Daar mag je trots op zijn hoor echt. Ik zie dat nu in. Ondanks dat ik heel anders denk en jouw way of life echt niet ken, vind ik dat je in je nederigheid juist veel aan ons laat zien. Mensen kunnen van jou leren. Ik ben blij te lezen dat je al troost vond maar van mij toch even deze gedachten erbij.  Je bent een lieve krachtige bescheiden jongen. Dat verdient respect! 

Groetjes K. 

P.S. jongeren die iemand anders dit aandoen en lelijke dingen over zichzelf laten zeggen verdienen fors straf vind ik. 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • January 21, 2026

Hey K 

Excuus dat ik je niet heb bedankt voor deze mooie woorden 😢 zo goed gezegd. Jammer ook dat je zo snel weer weg was. Ik heb het nog eens weer gelezen en wat je zegt is heel raak en mooi. Ik houd het bij mij.  Dankjewel! 😘 Ik hoop dat je dit leest! Nogmaals excuses ♥️

Liefs, Tover xxxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 1, 2026

Hi. Geen excuses nodig ​@Tover01  er is geen verplichting om binnen een bepaalde termijn te antwoorden 😉 en fijn dat het je hielp.  Zoals jij anderen hier helpt maakt dat jij zelf elke steun dubbel en dwars waard bent! 

Groetjes xxxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • March 7, 2026

@Nngirl  Oh fijn wat super, ik had al wel een sterk gevoel dat jij er weer was maar goed om te lezen! En dankjewel voor je lieve woorden! 😘

Liefs, Tover xxx