Begrijpen jullie de Covid-19 maatregelen?

  • 10 December 2020
  • 20 reacties
  • 286 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Ik val maar gelijk met de deur in huis, iemand in mijn klas heeft is besmet met het coronavirus en die zit ook tijdens de lessen naast mij. Hij is de eerste op school die geinfecteerd is. Hij zit al 12 dagen in quarantaine en volgens de GGD lopen wij geen gevaar maar ik maak me wel zorgen over het feit dat Corona zich zo snel kan verspreiden, ook omdat scholen zoveel mensen tellen zonder veel maatregelen.

De regering sluit wel horeca maar verdomd het om scholen te sluiten… Ik kan niet begrijpen hoe ze dat kunnen besluiten om horeca ondernemers te belazeren (met verwijzing naar de notitie) en failliet te maken maar scholen wel open te laten. 

-TheMightySlayer <3


20 reacties

Hoi lieve @TheMightySlayer,

Ik sta helemaal achter je! We mogen niet meer dan drie mensen op bezoek maar met honderd leerlingen dicht op elkaar in een aula/kantine mag dan ineens wel? Klinkt een beetje onlogisch, vind je niet? 
Aan de andere kant vind ik het toch ook wel weer fijn om naar school te gaan. Een beetje lol maken met vrienden en normaal lessen volgen i.p.v. vijf uur naar een schermpje turen en om dan alsnog geen kennis binnen te krijgen. School is eigenlijk het enige ‘uitstapje’ dat we nog kunnen maken. Wanneer de scholen zich goed aan de maatregelen houden moet het goed komen. 
Daarentegen doet jou school het nog heel netjes: nog maar één besmetting op jullie school?! Petje af hoor. Bij mij zijn er al meer dan vijf docenten besmet geraakt en ik denk ook al meer dan vijf leerlingen… Onze school heeft twee gebouwen en in het andere gebouw (waar ik niet zit) hebben ze de deuren al een week moeten sluiten. Er waren te veel docenten ziek en het was onmogelijk om nog gangbaar les te geven.
Het is een moeilijke en rare tijd, maar met z’n allen komen we er wel doorheen! Draag je mondkapje wanneer dit nodig is en was vaak je handen. Kop op!

soyeonx ♡

Reputatie 5
Badge +3

hallo ik ben het niet met je eens

goed onderwijs is belangrijker dan lekker uit eten of even een drankje doen op het terras toch? Anders krijg je leerachterstand dat wil je ook niet want dat heeft veel invloed op je toekomst school heeft daarom een hogere prioriteit dan de horeca wat natuurlijk logisch is.
 

groetjessss

Mijn school doet om de dag onderbouw en bovenbouw naar school, ik denk omdat er veel besmettingen waren. Maar het is alsnog zo dat je veel mensen tegen komt. Als je je nou echt veel zorgen maakt over dat he besmet bent jan je je altijd nog laten testen.

hallo ik ben het niet met je eens

goed onderwijs is belangrijker dan lekker uit eten of even een drankje doen op het terras toch? Anders krijg je leerachterstand dat wil je ook niet want dat heeft veel invloed op je toekomst school heeft daarom een hogere prioriteit dan de horeca wat natuurlijk logisch is.
 

groetjessss

Hallo you_are_amazing :)

Met dat punt heb je zeker gelijk maar de horecaondernemers hebben het nu heel zwaar, sommige staan al op het punt om failliet te gaan.

Daarnaast krijgen ze geen perspectief,  worden er ongecontroleerde illegale feestjes georganiseerd in de woonkamer die wat gecontroleerder kon gebeuren in de horeca en worden nu ook nog belazerd na die notitie van het ministerie die stelt dat horeca sluiten voor meer besmettingen zorgt.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben het zeker met je eens, het is gewoon raar dat de scholen biet dichtgaan nu er zoveel besmettingen zijn.

Heyy

Ergens snap ik je punt, maar scholen doen er zoveel mogelijk aan om open te kunnen blijven.

Wij hebben in België van maart tot juni thuis gezeten van school. Geloof me, geen pretje. In het begin lijkt het leuk, tot er beginnen met taken. Je maakt gwn de hele week door taken, en geloof me dat is vermoeiender dan op school zitten.

Ik begrijp wat je wil zeggen hoor. Ik wil gewoon zeggen dat het noch voor scholen nog voor leerlingen makkelijk is thuis. Het zijn bijzondere tijden, en we snappen niet alles. 

Bijkomend, de meeste besmettingen gebeuren buiten school.( Bij ons in België iig) Jongeren kunnen het makkelijkst tegen het virus, wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niet besmettelijk zijn. De regering doet zoveel mogelijk om ons een dragelijke samenleving te geven. Als er complete Lockdown is gaan mensen rare dingen doen, zoals privéfeestjes en dan zijn we nog verder van huis. Als scholen sluiten gaan groepjes vrienden misschien afspreken, en dan lappen ze de regels aan hun laarzen, terwijl als ze op school zitten is het toch een beetje gecontroleerd, snapje?

Het is een stomme situatie, maar we zitten er nu en we moeten ermee leven denk ik.

hey TheMightySlayer

 

ik snap dat je je nu zorgen maakt en met vragen zit. ik heb het er gister avond toevallig nog over gehad dat je beter de restaurants en zo met een maximum per vikante meter zou moeten bereken.

 

ik zie bij soyeonx het anders op school is regelt als bij mij. bij mij is maar 1 derde van de leerlingen gelijkertijd aanwezig. en de pauzes tijden verschilt per klas voor de besmetting. en ook wanneer je begind en wanneer je klaar bent + je mag maar 3 halve dagen per week op school zijn want andere leerlingen moeten ook les krijgen. en daarbij onze kantine is dicht. je moet naar buiten of je blijft in de klas. 

ze houden de scholen open voor de leerachterstanden en heb je gemerkt dat je een minder sociaal leven hebt sinds corona? sommige jongeren hebben het nodig om de deur uit te gaan om bvb niet helemaal in hun depressie te zakken. 

ik had toen de scholen dicht zaten dat ik de eerste 2 weken met moeite me huiswerk deed. en daarna lukte het helemaal niet meer. zelfs bellend met een docent samen kon ik me er niet meer naar toe zetten. en heb ik dus feitelijk een achterstand opgebouwd (ik liep voor dus het was niet erg en het was het laatste jaar) en tien we weer naar school mochten vond ik het echt fijn…

 

ik hoop dat je wat aan me reactie hebt 🙃 toen ik begon was ik 5 minuten wakker 🤣

 

groetjes blue 

Bij mij zijn er meer dan 27 docenten besmet + een paar leerlingen, en de school is nog steeds niet dicht dusja..

Hoi,

Ik studeer inmiddels al, dus geen middelbaar onderwijs voor mij. Ik zit letterlijk thuis, voor alles. Er is nu godzijdank 1 les per week die ik fysiek kan bijwonen en de rest is 100% online. Ik heb het grootste deel van m'n medestudenten nog nooit gezien. Heb geen vrienden gemaakt, geen contacten opgebouwd en volgend jaar worden we vergeten omdat we geen eerstejaars meer zijn. Ik ben de hele dag alleen op m'n kamer en heb geen motivatie om te studeren. Ik ben fucking depressief.

Ik snap dat je je zorgen maakt om corona en terecht. Ik snap dat je de maatregelen krom vindt en terecht. Maar geloof me, niet naar school kunnen is echt fucking kut. Echt zo fucking kut. Ik zie niemand buiten m'n gezin. Ik kom letterlijk maar 1x per week buiten: om naar die ene les te gaan. Die 2 uur zijn het enige lichtpuntje van m'n week. Like, het is vreselijk. Het is echt vreselijk. I wish dat ik naar school mocht. Wat zou ik daar veel voor over hebben.

Of het nu logisch is of niet, wees alsjeblieft dankbaar dat je de mogelijkheid krijgt geboden fysiek onderwijs te volgen.

Gr. Pin

Reputatie 4
Badge +3

53% van mijn school is besmet met dit virus. Ik vind dit echt heel raar waarom de scholen niet gewoon sluiten, ik denk dat dit is om achterstanden te voorkomen. Ik snap je frustratie. Maak je geen zorgen, als je niet te veel lichamelijk contact met deze persoon hebt gehad, moet het goed zijn. Voor de zekerheid zal ik wel een coronatest afleggen. Sterkte.

Hoi,

Ik studeer inmiddels al, dus geen middelbaar onderwijs voor mij. Ik zit letterlijk thuis, voor alles. Er is nu godzijdank 1 les per week die ik fysiek kan bijwonen en de rest is 100% online. Ik heb het grootste deel van m'n medestudenten nog nooit gezien. Heb geen vrienden gemaakt, geen contacten opgebouwd en volgend jaar worden we vergeten omdat we geen eerstejaars meer zijn. Ik ben de hele dag alleen op m'n kamer en heb geen motivatie om te studeren. Ik ben fucking depressief.

Ik snap dat je je zorgen maakt om corona en terecht. Ik snap dat je de maatregelen krom vindt en terecht. Maar geloof me, niet naar school kunnen is echt fucking kut. Echt zo fucking kut. Ik zie niemand buiten m'n gezin. Ik kom letterlijk maar 1x per week buiten: om naar die ene les te gaan. Die 2 uur zijn het enige lichtpuntje van m'n week. Like, het is vreselijk. Het is echt vreselijk. I wish dat ik naar school mocht. Wat zou ik daar veel voor over hebben.

Of het nu logisch is of niet, wees alsjeblieft dankbaar dat je de mogelijkheid krijgt geboden fysiek onderwijs te volgen.

Gr. Pin

 

Hallo Pin :)

Ik snap jouw standpunt ten opzichte van de actuele maatregelen. Een alternatieve manier is om iedereen op school 1.5 meter afstand te laten houden en half-om-half naar school. Zodat mensen ook nog de kans krijgen om zoals jij al zegt om vrienden te maken en om sociale contacten te hebben op school. 

Ik vindt het persoonlijk ook fijn om fysiek onderwijs te krijgen maar ik voel mij niet heel veilig op school. Iedereen kan dat virus bij zich dragen op school zonder dat mensen ook geen ene fuck geven om de maatregelen. Mijn moeder kan op de IC komen en zelfs doodgaan aan het virus omdat ze tot een risicogroep behoort… Ik draag 8 uur per dag een mondkapje op school terwijl dat iets is waarvan niet zeker is dat het werkt, puur om ervoor te zorgen dat de besmettingskansen worden verminderd. En dan nu ook nog iemand die naast mij zit in de klas besmet met corona….

-TheMightySlayer <3

 

53% van mijn school is besmet met dit virus. Ik vind dit echt heel raar waarom de scholen niet gewoon sluiten, ik denk dat dit is om achterstanden te voorkomen. Ik snap je frustratie. Maak je geen zorgen, als je niet te veel lichamelijk contact met deze persoon hebt gehad, moet het goed zijn. Voor de zekerheid zal ik wel een coronatest afleggen. Sterkte.

 

Hallo DutchFlag :)

Volgens de GGD is er geen kans op besmetting maar ik maak me alsnog zorgen over hoe het virus zo makkelijk in school kan komen…

-TheMightySlayer <3

Jep, ze kunnen best nog eens goed kijken of er op scholen niet idd meer maatregelen moeten komen om veilig onderwijs te garanderen. Bij mij is ook alles 1.5 meter en gaat helemaal prima.

'’Harde lockdown op komst: Nederland een maand op slot'’:

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/harde-lockdown-op-komst-nederland-een-maand-op-slot~aa3d00f8/

De lockdown is er. 

Zo te zien is het enige kerstcadeau wat ik dit jaar ga krijgen een nog ergere depressie. Top overheid👍

Zo te zien is het enige kerstcadeau wat ik dit jaar ga krijgen een nog ergere depressie.

 

ik snap wat je bedoeld. ik had 1 ding gepland (van wege verjaardag) noop gaat niet door. maar de praktijk leerlingen en de examen leerlingen hebben toch uitzondering gekregen 🤔. ik ben een praktijk examen leerling. dus ik zit gewoon mijn dagen nog op school. 

maar ik ben juist toe aan ff rust. mijn stage gaat gewoon door. dus ik krijg geen rust. alleen door die kut corona gaan de gesprekken met me svper en psychiater niet meer door 🙄 precies als ik het nodig heb. 

 

ik ben allang blij dat ik in 2 huizen woon dat ik 8 muren zie. in de plaats van 4…

 

groetjes blue 

Wat raar dat jouw gesprekken met je hulpverlening niet doorgaan. Zij vallen namelijk onder de uitgezonderde contactberoepen van de lockdown...

Wat raar dat jouw gesprekken met je hulpverlening niet doorgaan. Zij vallen namelijk onder de uitgezonderde contactberoepen van de lockdown...

klopt maar mijn psychiater en me psycholoog hebben allebei een slechte gezondheid... dus zijn kiezen voor hun eigen veiligheid om het van uit huis te doen. dus videobellend. en ik ben anti video. dus we hebben tijdelijk geen afspraken. we hebben er 1 over 4 weken ingepland maar de vraag of die door gaat is ook maar de vraag. ik zie er een + punt aan zo lang ze mij niet zien. zien ze ons kerst cadeautje niet (een ergere depressie) en kunnen ze er ook niks mee 😊

 

groetjes blue 

Hallo iedereen :)

Mijn school behoort blijkbaar tot de uitzonderingen op de lockdown… Dus onze school blijft gewoon open. Ik heb gelukkig nu wel toestemming van de directie van de school dat ik niet naar school hoef tijdens deze lockdownperiode.

-TheMightySlayer <3

hey

-Onnodige quote verwijderd-

het verschilt per school hoe ze dat doen. en dan ook nog eens per klas. 

wij hebben 8 gebouwen en is besloten 1 niveau naar school te laten gaan + praktijk lessen. en in dat niveau zit ik dus 😐. maar mijn klas hoort bij gebouw B en zit in gebouw A. dus wij zitten in een leeg gebouw. heel raar om naar binnen te gaan. helemaal niemand te verkennen. maar omdat de helft van de klas van z'n ouders niet mochten. hoorde ik vandaag in eens bij een ander profiel. en blijkbaar heb ik aanleg voor dit profiel 🤔. er is gevraagt of ik wel switchen want hier ben ik beter in dan me eigen profiel 😅 ik heb nee gezegd. ik vind het maar niks. 

-Onnodige quote verwijderd-

fijn zeg! 

 

groetjes blue 

Reageer