Skip to main content

Hi,

een jaar terug was ik erg depressief maar ik had nog nooit mijzelf fysiek pijn gedaan.  Nu heb ik af en toe behoorlijke downs en voel ik helemaal niks alsof mijn hersens uit staan. Ik wil huilen maar ik kan het niet. Het enige wat ik voel is dat ik me slecht voel. 
 

ik ben 1 dag geleden begonnen met mijzelf snijden. Ik was nieuwsgierig en ik wilde het proberen. Maar ik wil het blijven doen ook al weet ik dat het slecht is. Ik ben best wel bang omdat ik een vriend heb waarbij ik het moeilijk kan bedekken. Ik doe het op mijn pols. Alleen heeft iemand tips op het te bedekken 😬

Ik heb hier weinig ervaring mee, maar ik heb ook een vriendin die sinds kort snijdt. Ze heeft het me vertelt en laten zien. Nu hebben we de afspraak dat ze mij belt als ze zich niet goed voelt. Dat kan jij misschien ook doen? Maar je kan misschien een alternatief vinden, die minder schadelijk is?

Ik schrijf vaak als ik me niet goed voel. Ik heb nu al een paar keer een soort paniek aanval gehad, en toen ben ik gaan schrijven. Gewoon over wat er allemaal aan de hand is, wat er niet leuk is. Of een liedje/verhaaltje. Het helpt mij erg goed.

Misschien kunnen anderen je helpen?

Veel sterkte!

Liefs,

          M.


Bedankt voor je advies. Ik ben zelf te bang om het te vertellen aan iemand omdat ik dit heb ervaren 2 jaar geleden met zijn stiefzusje die het bij haar zelf deed. Dit zette mijzelf een beetje op afstand omdat ik niet snapte waarom ze dit deed. Ik snap nu waarom ze het heeft gedaan. Maar daarom weet ik uit ervaring dat het mensen kan afschrikken en dat wil ik niet. :(

dat schrijven in een boekje zou ik wel kunnen proberen. Bedankt voor de tip :)

 

 


Probeer het idd op een manier te verwerken. 
als je dat zelf niet goed lukt, ga met je ouders erover praten, dit moeten ze weten zij kunnen je helpen. Je ouders zijn de enigen die zichzelf niet af zullen laten schrikken. Ze houden van je, dus ze zullen er alles aan doen om jou beter te laten voelen. Je kunt ook een psycholoog opzoeken die kan je zeker helpen met het verwerken


Hoi @Tvh ,

 

wat goed dat je de eerste stap hebt genomen om er hier over te schrijven. Zoals de mensen hierboven al noemen: praten helpt echt. Graag wil ik je laten weten dat je ook bij De Kindertelefoon terecht kunt om gratis en anoniem met een medewerker te kijken hoe je jouw situatie kan verbeteren. We zijn elke dag bereikbaar per telefoon of chat tussen 11 en 21 uur.

Veel sterkte,

 

groetjes Marieke / De Kindertelefoon


Reageer