Vraag

Beginnende depressie

  • 2 June 2020
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Eh Hallo

Ik heb nu een tijdje rond gekeken, 2 topics aangemaakt en kwam tot de conclusie dat ik veel mentale klachten die hier op het forum staan lichtelijk heb. Dus ik ben niet zwaar depressief, maar wel een beetje. Ik schiet niet volledig in paniek, maar schrik wel, al dat soort dingen dus

Ik wil het wel aan mijn ouders vertellen alleen is mijn moeder psychologe, ik ben dus bang dat zij denkt dat het mij niet kan gebeuren. 

Wat ik dus wil vragen is, Heeft iemand tips? Ik heb het idee dat ik er nu vroeg bij ben en dat het nu nog 'makkelijk’ te stoppen is (rare zin), heeft iemand tips om te voorkomen dat het erger wordt en dat ik er meer last van ga krijgen.

Ik baal er namelijk van dat ik mijn vrienden niet kan zien, ik heb ook al een beetje ruzie gemaakt en bang dat dat ook nog heel lang door mij heen blijft spoken. Wat ik nu doe is op mijn kamer chatten en honderd talen leren maar ik wil natuurlijk liever bij mijn vrienden zijn.

Het grootste probleem is denk denk ik dat ik er te veel over na denk, als ik een slechte opmerking maak is de andere persoon die al snel weer vergeten terwijl het bij mij nog weken in mijn hoofd blijft zitten. snijden doe ik nog (houden zo) niet, maar ik ben al wel met een scherpe nagel langs mijn arm gegaan. 

Ik hoor het graag


2 reacties

Hey @gewooniemanddiemensenwilhelpen .

Het beste is het vertellen tegen iemand , het hoeft niet je noeder te zijn , het kan ook je mentor zijn of iemand die je vertrouwt. Het is goed dat je dit verteld en dat he dingen optijd hebt opgemerkt.  Je weet wel wat ik heb gedaan( in je andere topic ) . Je moet het gewoon tegen iemand zeggen  , nu jan je de schade nog een beetje beperken. En dat je niet snijd is heel goed.(je weet wat ik bedoel) als je het echt niet meer weet bel of chat anoniem met de kindertelefoon,  of bel 0900 0113.  

Ga niet zitten afwachten want dan word het erger met alle gevolgen van dien.

Hopelijk helpt dit je. 

 

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 5
Badge +4

bij een depressie is wandelen het beste medicijn, dus je zou dagelijks een half uur kunnen wandelen . sluit je niet op in je kamer zoals ik… het maakt het alleen maar erger. 

en praat met je moeder, ookal denkt je dat ze je niet geloofd. je kan het altijd proberen. het is makkelijker om uit een depressie uit te komen als het beginnend is. dus doe er alles aan om er uit te komen voordat het te laat is en het überhaupt niet wil proberen en dat je mentaal te moe bent dat je wil opgeven enz. 

je moeder is psycholoog dus zij zou je het best kunnen helpen. praten werkt heel goed

ps: ga niet wachten en denken dat het minder erg word en dat het vanzelf wel over gaat, want dat dacht ik ook en kijk waar ik nu ben, een depressie gaat niet zonder hulp over! je moet iets doen! ik waarschuw je, als je niet naar mij luisterd en net als ik niks doet dan word het alleen maar erger.

Reageer