Beginnen met snijden?

  • 10 March 2019
  • 8 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hi mensen,

dit word wss echt een rare topic maar joh! Boeit me niks.

Veel mensen die verdrietig/depressief zijn snijden zichzelf, is dat fijn? Word je er vrolijker van?
Want dan lijkt me dat een top idee om zelf
ook maar aan te beginnen. Mensen die zeggen nee doe niet! Wil ik niet horen. - De tekst is aangepast, is in strijd met de forumregels -

ja ik ben de laatste tijd super verdrietig, ik heb ook heel veel meegemaakt. Meer dan je zult denken.

heb jij jezelf ooit gesneden? Zo ja waarom?

Nee jongens ik ga er zeker niet met een psycholoog over praten omdat ik me schaam ahahah

kusjes.

8 reacties

hoi

Veel mensen die verdrietig/depressief zijn snijden zichzelf, is dat fijn?

er word vaak gezegd dat het je andere pijn tijdelijk verzacht. omdat er een stofje vrijkomt. behalve als je zo als ik het niet voelt.

Word je er vrolijker van?

het verzacht je pijn tijdelijk. en daarna krijg je stress hoe je het gaat verbergen

heb jij jezelf ooit gesneden?

ja
Zo ja waarom?

om te hopen dat me pijn weg ging. hielp niet. ik kreeg er alleen maar stress van.

groetjes
bella
Reputatie 1
Badge +1
Thanks ik ga dr denk ik gewoon aan beginnen liever dat denk ik dan er een einde aan maken
hey,

ik snijd mezelf ook, op het moment dat ik de drang voel om mezelf te snijden lijkt het echt de oplossing. Ik voel me dan ff voor een kwartiertje rustig. Ff geen drukte in mijn hoofd, alleen pijn fysieke pijn voelen.

Maar na een half uur voel ik me altijd nog slechter dan daarvoor.

Er aan beginnen is niet echt een heel goed plan, zo lijkt het nu misschien wel. Maar ik hoop echt dat je het niet doet. Uiteindelijk brengt het alleen maar ellende, narigheid en gedoe met zich mee.
Je gaat je kapot schamen voor je littekens en zou alles willen terug draaien als je kon.

Dus doe het alsjeblieft niet, natuurlijk is het je eigen keuze. Maar heel erg slim is het niet......
xxjee
Hi,
Het verschilt per mens of ze het fijn vinden of niet.

Ikzelf doe het om de pijn te voelen die ik verdien.
Tuurlijk is het niet goed voor je maar idgaf,
Je moet wel voor jezelf bepalen en je niet laten overhalen of het proberen om te voelen hoe het voelt.

Je moet natuurlijk wel uitkijken waar je het doet en met wat. En natuurlijk doe je het om jezelf te straffen of even te verlossen maar zorg wel dat het niet onsteekt want dan zien mensen het sneller.

Suc6 denk ik dan maar ♡
"Mensen die zeggen nee doe niet! Wil ik niet horen. "
Pech.

Je zet de onbegrijpelijk pijn in je hoofd om tot iets fysieks, tot iets begrijpelijks op het moment dat je dat blad tegen je arm zet.
Wat leuk is dat toch, denk je niet?
Het probleem daarmee is dat het verslavend is.
Je zult nooit genoeg hebben, omdat het probleem nooit opgelost wordt.
Ik zou niet kunnen zeggen of er gewenning op kan treden, maar je bent echt genaaid als dat gebeuren kan.
En ik schrijf die woorden niet zomaar.

Praat er over met je mentor, een vertrouwenspersoon, die psycholoog of iemand anders.
Desnoods bel je eens de Kindertelefoon.
Je kunt je er dan wel voor schamen, maar je zult je er ook voor schamen als je je eenmaal gesneden hebt.
De toppics daarover spreken in dit geval voor zich.

Maar wie ben ik?
Gewoon een random tiener die in een uithoek van dit land jou de les zit te wijzen?
Dat kan zeker het geval zijn, maar volgens mij zijn mijn woorden nu wat rationeler.

Ik wens dan ook dat je deze woorden leest en mijn advies overweegt voordat je het mes pakt.
Denk er aan.
Hey.

Veel mensen die verdrietig/depressief zijn snijden zichzelf, is dat fijn? Word je er vrolijker van?

Ik doe het wel, maar ik weet ook dat ik het niet moet doen. Na die tijd heb ik ook altijd weer spijt en moet je het ook nog zien te verbergen dus ik zou je aanraden om het niet te doen ookal weet ik dat je het niet wil horen maar het is slecht om te beginnen met snijden dan kom je er ook niet meer van af.

ja ik ben de laatste tijd super verdrietig, ik heb ook heel veel meegemaakt. Meer dan je zult denken.

Wat heb je allemaal meegemaakt dan?

heb jij jezelf ooit gesneden? Zo ja waarom?

Ik heb me gesneden gewoon om mijn leven.

Ik ga er zeker niet met een psycholoog over praten omdat ik me schaam

Je hoeft je er niet voor te schamen, als je met zo iemand gaat praten kan het je helpen!

NEE, ik zie net dat je een bericht hebt geplaatst dat je er gewoon aan wilt beginnen. Maar doe het alstjeblieft niet! Ik zou zo blij zijn om te zien dat mensen zichzelf niet snijden nu.. Zoveel mensen snijden zichzelf en dat maakt me wel eens verdrietig!
Hi,

Ik hoop echt dat je niet begint met snijden. Je lost er helemaal niks mee op. Je zegt dat je het gaat doen, maar denk daar alsjeblieft heeel goed overna.

Het werkt verslavend, je kunt moeilijk stoppen. En uiteindelijk heb je zo ontzettend veel spijt. Je wordt er echt niet gelukkig van. Misschien dat het nu zo lijkt, maar dat is absoluut niet het geval.

Het begint met een paar krasjes, maar je gaat wss steeds verder en verder. Tot het moment dat het zo diep is dat je het moet laten hechten. Dat is het moment dat je je kapot zult schamen en denkt: "had ik het nou maar niet gedaan"

Geloof me, het gaat niet helpen. Nu kan je er nog voor kiezen om het niet te doen. Als je eenmaal bent begonnen gaat dat echt een stuk moeilijker worden.

Bedenk ff voor jezelf wat zijn de positieve dingen die hieruit voortkomen:
- juist helemaal niks.

De negatieve dingen:
-verslaving
-littekens
-schuldgevoel
-schaamte
-mensen gaan ernaar vragen
-je gaat je nog meer klote voelen

Dus alles bij elkaar. Het lost niks op. Doe het niet.
Xxjee
Hoi
Ik heb mezelf ook gesneden maar ik raad het niet aan. Je krijgt er eigenlijk zonder dat je het door hebt een probleem bij.
Op het moment dat je je snijdt geeft het je wel rust maar daarna zit je de hele tijd in de stress om hoe je het moet verbergen.
Je kan ook iets anders proberen om je frustratie te uiten zoals een vechtsport.

Je moet sterk zijn en blijven vechten tegen deze verschrikkelijke wereld.

Weet dat er altijd mensen voor je zijn en je kan hier ook altijd terecht.❤
Heel veel sterkte en hou vol

Xx Lexy

Reageer