Vraag

Begin van anorexia?

  • 18 May 2019
  • 3 reacties
  • 124 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey
Ik ben zelf 1,63 en weeg 59 kilo maar ik merk de laatste tijd dat ik heel erg bezig ben met mijn gewicht
ik eet niet op school en ik heb moeite om snacks te eten want het blijft wel in mijn achterhoofd dat ik dan zwaarder wordt...Heel veel kinderen zeggen dat ze 48 kilo zijn en dat maakt mij dan onzeker... Ik durf zelf geen croptops te dragen omdat ik dan bang ben dat mensen mij dik vinden terwijl mijn zus zegt dat ik er wel goed er goed uit zie met een croptop maar toch blijf het dan weer in mijn achterhoofd...En ik ben ook onzeker dat ik een onderkin heb is dit een begin van anorexia ofso? En hoe kan ik zelfverzekerder worden? en is mijn gewicht goed of niet kwa lengte?

3 reacties

Hey,

heb je al wel eens je bmi brekend? Dat geeft aan of je onder/over gewicht hebt of dat het gewoon normaal is. De website waarop ik het net heb berekend zei dat het 22 was, dus dat is erg netjes.

Er zijn ook veel kinderen die liegen over hun gewicht, dus je moet daar maar gewoon niet op letten.

Ik hoop dat je hierdoor iets meer zelfverzekerder wordt!


Met vriendelijke groet,
Hey!

Je zit de laatste tijd erg in met je gewicht.
Als je een gezond BMI hebt is het niet nodig om af te vallen. Uiteraard kan het nooit kwaad om gezond te leven. Dat kun je doen door gezond en gevarieerd te eten en voldoende te bewegen.
Minder snacks eten kan dus geen kwaad, maaltijden (op school) overslaan is echter minder oké, dat zorgt ervoor dat jouw lichaam niet de voedingsstoffen en vitaminen binnekrijgt die het nodig heeft. In tegenstelling tot wat je zou denken helpt te weinig eten juist niet met afvallen, doordat je lichaam dan in een soort 'spaarstand' gaat en al het weinige eten dat het binnenkrijgt juist zoveel mogelijk zal opslaan. Het beste is dus hoe dan ook gewoon gezonder eten.

Sommigen kinderen zeggen dat ze 48 kilo wegen. Weet dat er niet één bepaald goed gewicht is, misschien zijn die kinderen wel kleiner dan jou. Ook hebben sommigen een aanleg om wat magerder te zijn dan anderen, zonder dat dat hoeft te betekenen dat jij dik bent, want dat ben je zeker niet!

Het is niet zo dat je nu al een eetstoornis hebt. Het is echter zeker wel iets om op te letten, aangezien eetstoornissen vaak ontstaan door mensen die gewoon wat willen afvallen, en daar dan in doorslaan.

Een goede site waar je ej BMI kunt berekenen, kunt chatten over dit onderwerp of informatie kunt bekijken is 99gram. Je zou ook contact op kunnen nemen met een diëtist. Als het nodig is om af te vallen kan hij/zij jou hierin begeleiden, is dat niet zo dan weet je dat ook.
Ga je eens zoiets proberen?
Weet je hoe het komt dat je je zo onzeker voelt?

Groetjes
Lot
Hey ik heb een lichte eetstoornis gehad. Laat je gedachten niet je leven overnemen. Je bent mooi zoals je bent of je nou dun dik of gewoon gewicht hebt. Maar wat mij erg geholpen heeft was leg chocola snoep of iets wat je lekker vindt boven in je kamer, ga dan vervolgens obesitas kijken dan zie je dat je helemaal niet dik bent. Eet wat je we wil eten maar zeker niet te weinig. Ik hoop dat het helpt. bij mij is het al weg ik kan nu hele chocolade repen eten en ik ben nog steeds normaal/dun.

Reageer