hey!
hele tijd geleden dat ik hier weer ben. ik ben een meisje van 14.
ik heb de laatste tijd veel stress en voel me niet heel happy.
het gaat niet goed op school en haal alleen maar 1tjes en 2tjes. ik zit nu op de havo en het is eigenlijk veel te moeilijk voor me en geeft me veel stress. ik heb nu helemaal geen motivatie meer om 9 onvoldoendes op te halen. in de avond zit ik de hele tijd te pikeren en te denken over school en heb al nachten niet geslapen. ik wil niet zeggen dat ik depressief ben maar ik moet altijd me gevoelens verbergen en wil niemand laten weten dat het eigenlijk niet goed met me gaat. mijn vriendinnen gaan me niet begrijpen en weten niet hoe het is om zich zo te voelen. het zijn allemaal die perfecte meiden die goede cijfers halen en dat ook heel graag willen delen. elke keer hoor ik: ik heb al zo goed geleerd en heb al me huiswerk af. het is zo makkelijk bla bla bla… daar word ik zo boos maar ook verdrietig van. dan gaan er zo veel dingen door me heen dat ik niet goed genoeg ben enzo en dat ik niet slim genoeg ben. ik heb door alle stress ook nek klachten ze zitten helemaal vast en doen heel veel pijn. ik weet niet zo goed wat ik precies moet doen.