beetje ingewikkelt

  • 10 May 2021
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Badge

hey!

 

hele tijd geleden dat ik hier weer ben. ik ben een meisje van 14.

ik heb de laatste tijd veel stress en voel me niet heel happy.

het gaat niet goed op school en haal alleen maar 1tjes en 2tjes. ik zit nu op de havo en het is eigenlijk veel te moeilijk voor me en geeft me veel stress. ik heb nu helemaal geen motivatie meer om 9 onvoldoendes op te halen. in de avond zit ik de hele tijd te pikeren en te denken over school en heb al nachten niet geslapen. ik wil niet zeggen dat ik depressief ben maar ik moet altijd me gevoelens verbergen en wil niemand laten weten dat het eigenlijk niet goed met me gaat. mijn vriendinnen gaan me niet begrijpen en weten niet hoe het is om zich zo te voelen. het zijn allemaal die perfecte meiden die goede cijfers halen en dat ook heel graag willen delen. elke keer hoor ik: ik heb al zo goed geleerd en heb al me huiswerk af. het is zo makkelijk bla bla bla… daar word ik zo boos maar ook verdrietig van. dan gaan er zo veel dingen door me heen dat ik niet goed genoeg ben enzo en dat ik niet slim genoeg ben. ik heb door alle stress ook nek klachten ze zitten helemaal vast en doen heel veel pijn. ik weet niet zo goed wat ik precies moet doen.


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey konijn123, 

Het is niet erg als het je niet lukt. Als je denkt dat het te moeilijk voor je is kan je het met je mentor/vertrouwenspersoon bespreken. Met hen kan je dan tot een oplossing komen. Tegen het s’nachts pikeren heb ik een tip, jezelf rustig maken. Je kan je handen op je buik leggen en dan op je ademhaling en je buik gaan letten. Daar wordt ik erg rustig van.

Dat je niet slim genoeg bent is onzin! Het is misschien niet jou niveau, maar daarom zijn er verschillende niveaus, voor verschillende personen.

Met je nek kan je naar je huisarts of je ouders. Je hoeft er dan niet het hele verhaal bij te vertellen als je dat wil.

Erover praten lucht altijd op!

Groetjes iemand.

Hoi Konijn123.

 

Wat een rottige situatie zeg.. Wat je kan doen is een gesprek aanvragen met je mentor. Als je je niet op je plek voelt op de havo en er zoveel stress van hebt is het misschien prettiger voor je om naar een ander niveau  te gaan. Dit is echt niet erg en dit betekend ook echt niet dat jij dom bent. Dit betekend gewoon dat de havo iets teveel is en ik denk dat jou vrienden dit echt wel begrijpen als je de situatie uitlegt zoals die is! 

 

Groetjes van mij!

Badge

heel erg bedankt voor je advies :)

Reageer