Skip to main content
Vraag

bedreiging en exposing

• August 2, 2025
  • 1 reactie
  • 6 Bekeken

hallo ik ben Edd

ik ben 15 jaar oud en zit te praten met een meisje.

Dit meisje is 16 jaar oud en komt uit duitsland, Ze heeft contact met een vriend,

Deze vriend is 19 jaar oud, ik zelf vindt haar wel leuk als in een verliefd manier maar zij heeft dus mij zitten te manipuleren door te gaslichten dat ze 10 is maar dat het niet zo is en ik ben helemaal kapot en weet niet wat ik moet doen ik kan haar niet blocken want ze weet te veel over mij waar ik op school ga, werk/uuren, locatie, namen van familie, fotos, accounts, alles ze weet the veel. wat moet ik doen?

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 3 (plaats op het forum geen persoonsgegevens)

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@Edd, wat je beschrijft klinkt echt lastig en naar. Het is heel vervelend als iemand je manipuleert en gaslight, vooral als diegene zoveel van je weet. Het belangrijkste is dat je jezelf beschermt en niet in haar spelletjes meegaat. Probeer zoveel mogelijk afstand te nemen, bijvoorbeeld door minder te reageren en niet in discussies mee te gaan.

Vertel iemand die je vertrouwt, een vriend, familielid, of mentor, wat er aan de hand is, zodat je niet alleen bent. Als zij dreigt met informatie of je bang maakt, kan het ook helpen om dit te melden bij school of zelfs de politie, want jij hebt recht op veiligheid en privacy. Probeer daarnaast je accounts en privacy-instellingen zo goed mogelijk te beveiligen en pas je gedrag aan om minder kwetsbaar te zijn (bijvoorbeeld niet altijd je locatie delen). Het is echt belangrijk dat jij je goed voelt en niet kapot wordt gemaakt door iemand anders.

xx liefs Wolf 🐺